Na 36. ročníku Ve stopě Valašské zimy nebude chybět posádka Rallyzone.cz.
Vstříc deseti rychlostním testům odstartuje červená Škoda Favorit. Posádku tvoří Tomáš Urban na místě jezdce a spolujezdcem bude Pavel Rajsigl.
Pro jezdce to bude druhá účast na této amatérské soutěži. "Podávám přihlášku každoročně, a naposledy to vyšlo v roce 2008. Tehdy jsem jel se svým otcem a bylo to na suchu. Ikdyž na Baráku byl ledík. Skončili jsme 93. absolutně. A měli jsme z toho radost," říká Tomáš. Pro Pavla to bude premiéra na startu delší soutěže. Téměř pravidelně se tato posádka účastní Rallyslalomu.
Od roku 2008 se trochu změnilo i závodní náčiní. Pořád je to sice Favorit, ale přibyly závodní tlumiče, řízení a převodovka. "Startujeme opět s favoritem, lehce jsme jej upravili a pro zábavu to stačí. Hlavně máme pořádný šusplech. Na letošní Rallyslalom chystáme překvapení," říká Tomáš.
Stopa bude jistě zajímavá, ale bude záležet na počasí. "Podle posledních informací sněží. Většina je pod sněhem a ledem. V pátek večer se má oteplit. Necháme se tedy překvapit. Jedno vím jistě. Řětězy nemáme :-) o to to bude větší sranda, " dokončuje Tomáš.
Na dveřích bude mít posádka st.č. 24 a také spoustu reklam sponzorů. "Moc chci poděkovat mechanikům společnosti Auto Heller Ostrava - Vlastíkovi, Davidovi, Jarkovi, Pepovi, Martinovi a vedoucímu Pavlovi, bez nich by start na této soutěži byl ohrožen. Také je třeba zmínit Centrum bezpečné jízdy LIBROS Ostrava - což je velmi zajímavý projekt, moderní polygon, kde se můžete zdokonalit v řízení všech motorových vozidel. a Rallyzone.cz," končí Tomáš.
Podpořte startovní číslo 24 na tratí. Posádka se Vám za podporu ráda odmění v podobě nějakého smyku :-))
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.