Italská pneumatikářská továrna Pirelli má v plánu vrátit se opět v roce 2012 do mistrovství světa v rally. I přes to, že má nyní minimálně tříletou smlouvu na dodávku pneumatik do formule 1 a stejně tak i do GP2 a GP3.
Sportovní ředitel společnosti Paul Hembery se však nechal slyšet, že by se rád pustil do souboje s Michelinem.
"Chtěl bych, abychom se v roce 2012 opět vrátily do WRC," uvádí Hembery. "Pečlivě studujeme pravidla a začneme, pokud budou podmínky stále příznivé, s naší přípravou. Máme v plánu během sezóny pokračovat v upevňování našich znalostí v rally."
Pirelli i tuto sezónu v mistrovství světa zůstane, pneumatikami bude zásobovat novou WRC Akademii. Do ní bude včleněn i její program Pirelli Star Driver. To však továrně s takovou historií v tomto sportu, jako má Pirelli, nestačí.
Hlavní pozornost společnosti Pirelli nyní směřuje k formuli 1, na rally však nezapomíná; foto: F1news.cz
"Mistrovství světa v rally jsme podporovali od jeho počátku v roce 1973 a o rally máme stále velký zájem. Ano, nyní jsme zpět ve formuli 1, ale na rally ani tak nezapomínáme," dodává Hembery.
Nedávno také Pirelli uzavřelo dohodu, podle které bude vedle WRC Akademie zásobovat i Citroen Racing Trophy. Tento značkový pohár se pojede letos v deseti zemích a pneumatiky Pirelli bude obouvat minimálně tři roky.
Zdroj: maxrally.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?