Chris Atkinson se těší z možnosti jet Rally Monte Carlo pro tým Proton, ačkoliv na Monte můžeme očekávat masivní souboj o vítězství. Monacká soutěž otevře letošní sezonu IRC.
Australan Atkinson, který v malajském týmu v IRC debutoval vloni na Geko Ypres Rally, má s asfaltovou soutěží zkušenosti, které by se mu při stoletém výročí soutěže mohly hodit. „Startovat sezonu na Monte je skvělé. Je to tradiční místo, kde jsme vždycky sezonu začínali. Na soutěži se nám vždy dařilo, ale je to opravdu těžké. Jet v lednu vysoko v Alpách, nikdy opravdu nevíte, co můžete čekat v další zatáčce. Může tam být suchý asfalt, mokrý asfalt, sníh nebo led. Je to velká výzva pro tým i jezdce, jedním z nejdůležitějších aspektů je správný výběr gum,“ říká Chris, bývalý jezdec Subaru WRT.
Chris Atkinson na Rally Monte Carlo 2008 na cestě ke 3. místu
Kolegou Atkinsona (31) britském týmu malajské automobilky Proton bude Švéd P-G Andersson.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?