Týmový manažer Citroënu Sven Smeets připustil, že úspěch modelu C4 WRC na francouzský tým před novou sezonou vytváří docela solidní tlak.
C4 WRC byla čtvrtým nejúspěšnějším rallyovým autem, jaké bylo kdy postaveno. První byla Lancia Delta, pak bylo Subaru Impreza a pak Ford Focus. Ve čtyřech sezonách získala 36 vítězství v soutěžích, což je více než dvojnásobek toho, co získal Ford za stejnou dobu (16 výher).
Nicméně teď se celý Citroën snaží koncentrovat na nový speciál z jejich dílen, DS3 WRC. „Každý ví, že tento úspěch musí někdy skončit. Každý má vrcholy a pády, ale my jsme s Xsarou a s C4kou zažili hodně vrcholů, takže teď musíme pracovat opravdu tvrdě, abychom v tom pokračovali i s novým autem. Zajisté zde bude velký tlak na každého z týmu až do soutěže ve Švédsku,“ říká Smeets.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.