Belgičan Francois Duval by v budoucnosti rád závodil s Fordem ve WRC. Nicméně problémem jsou opět peníze.
Letošní Rally Deutschland se Francois Duval zúčastnil jako host v “B“ týmu Fordu, jeho cílem bylo, aby zatlačil na Loeba. Předpoklady jsou jedna věc, realita je věc druhá. Duval rychlostně nestačil a navíc měl docela vážnou nehodu, po které skončil Denis Giraudet se dvěma zlomenými žebry v nemocnici. Ještě před pár lety přitom Duvalovi předpovídal světlou budoucnost i sám šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Wilson věřil, že se Duval může stát hned několikanásobným mistrem světa. Francois měl také od Fordu dlouhodobou nabídku, kterou ale radši vyměnil za jednu sezonu v továrním týmu Citroën. Ve francouzském týmu také získal svoje jediné vítězství v MS, v Austrálii 2005.Jenže celkově mu sezona vůbec nevyšla, a tak musel po roce u Citroënu balit kufry. V roce 2006 nastupoval za volantem Fabie WRC. Další roky už startuje Francois sporadicky. Teď ale věří, že se vše v dobré obrátí: „Rád bych opět jezdil pro Ford, ale je to těžké. Hodně dobrých jezdců je doma, protože zkrátka nemají peníze. Moc rád bych opět jezdil ve WRC, ale je to těžké. Z finančního hlediska byla tato sezona asi jedna z nejhorších,“ říká Duval.„Pomohlo by, kdyby v roce 2011 a 2012 nastoupili do MS další výrobci. Slyšel jsem, že nová pravidla jsou docela dobrá. Rád bych zůstal u WRC,“ pokračuje Belgičan. Od roku 2007 nastupuje Francois do soutěží pouze sporadicky. V roce 2007 byl v Německu se starší Xsarou druhý, v následujícím roce získal s Fordem třetí místa v Německu a Francii. V roce 2008 také absolvoval půlku sezony ve Stobartu, kde nahradil Galliho, který se zranil v Německu. Letos jezdil 30letý jezdec Rallycross.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.