Belgičan Francois Duval by v budoucnosti rád závodil s Fordem ve WRC. Nicméně problémem jsou opět peníze.
Letošní Rally Deutschland se Francois Duval zúčastnil jako host v “B“ týmu Fordu, jeho cílem bylo, aby zatlačil na Loeba. Předpoklady jsou jedna věc, realita je věc druhá. Duval rychlostně nestačil a navíc měl docela vážnou nehodu, po které skončil Denis Giraudet se dvěma zlomenými žebry v nemocnici. Ještě před pár lety přitom Duvalovi předpovídal světlou budoucnost i sám šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Wilson věřil, že se Duval může stát hned několikanásobným mistrem světa. Francois měl také od Fordu dlouhodobou nabídku, kterou ale radši vyměnil za jednu sezonu v továrním týmu Citroën. Ve francouzském týmu také získal svoje jediné vítězství v MS, v Austrálii 2005.Jenže celkově mu sezona vůbec nevyšla, a tak musel po roce u Citroënu balit kufry. V roce 2006 nastupoval za volantem Fabie WRC. Další roky už startuje Francois sporadicky. Teď ale věří, že se vše v dobré obrátí: „Rád bych opět jezdil pro Ford, ale je to těžké. Hodně dobrých jezdců je doma, protože zkrátka nemají peníze. Moc rád bych opět jezdil ve WRC, ale je to těžké. Z finančního hlediska byla tato sezona asi jedna z nejhorších,“ říká Duval.„Pomohlo by, kdyby v roce 2011 a 2012 nastoupili do MS další výrobci. Slyšel jsem, že nová pravidla jsou docela dobrá. Rád bych zůstal u WRC,“ pokračuje Belgičan. Od roku 2007 nastupuje Francois do soutěží pouze sporadicky. V roce 2007 byl v Německu se starší Xsarou druhý, v následujícím roce získal s Fordem třetí místa v Německu a Francii. V roce 2008 také absolvoval půlku sezony ve Stobartu, kde nahradil Galliho, který se zranil v Německu. Letos jezdil 30letý jezdec Rallycross.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?