Belgičan Francois Duval by v budoucnosti rád závodil s Fordem ve WRC. Nicméně problémem jsou opět peníze.
Letošní Rally Deutschland se Francois Duval zúčastnil jako host v “B“ týmu Fordu, jeho cílem bylo, aby zatlačil na Loeba. Předpoklady jsou jedna věc, realita je věc druhá. Duval rychlostně nestačil a navíc měl docela vážnou nehodu, po které skončil Denis Giraudet se dvěma zlomenými žebry v nemocnici. Ještě před pár lety přitom Duvalovi předpovídal světlou budoucnost i sám šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Wilson věřil, že se Duval může stát hned několikanásobným mistrem světa. Francois měl také od Fordu dlouhodobou nabídku, kterou ale radši vyměnil za jednu sezonu v továrním týmu Citroën. Ve francouzském týmu také získal svoje jediné vítězství v MS, v Austrálii 2005.Jenže celkově mu sezona vůbec nevyšla, a tak musel po roce u Citroënu balit kufry. V roce 2006 nastupoval za volantem Fabie WRC. Další roky už startuje Francois sporadicky. Teď ale věří, že se vše v dobré obrátí: „Rád bych opět jezdil pro Ford, ale je to těžké. Hodně dobrých jezdců je doma, protože zkrátka nemají peníze. Moc rád bych opět jezdil ve WRC, ale je to těžké. Z finančního hlediska byla tato sezona asi jedna z nejhorších,“ říká Duval.„Pomohlo by, kdyby v roce 2011 a 2012 nastoupili do MS další výrobci. Slyšel jsem, že nová pravidla jsou docela dobrá. Rád bych zůstal u WRC,“ pokračuje Belgičan. Od roku 2007 nastupuje Francois do soutěží pouze sporadicky. V roce 2007 byl v Německu se starší Xsarou druhý, v následujícím roce získal s Fordem třetí místa v Německu a Francii. V roce 2008 také absolvoval půlku sezony ve Stobartu, kde nahradil Galliho, který se zranil v Německu. Letos jezdil 30letý jezdec Rallycross.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.