U Citroenu již pro Daniho Sorda není místo. Po letech věrných služeb je Španěl najednou bez sedačky. Jak z této těžké situace ven? Třeba přes nový projekt Mini...
Když se o Sorda začal zajímat konkurenční Ford, neváhal o něj Olivier Quesnel, šéf továrního Citroenu, bojovat. Říkal, že Sordo je součástí týmové rodiny. Zapomněl ale Španělovi dodat, že pro příští rok se počítá hlavně s Sebastieny Loebem a Ogierem. Sordo by si musel připlatit.
Tak se Dani Sordo dostal do nezáviděníhodné situace. Aby skutečně dostal nový Citroen DS3 WRC, musel by zaplatit 2,5 miliónů eur. U Fordu by za fiestu WRC zaplatil asi polovinu. Ale ani na to však Sordo připraven není, tak se rozhodl hledat jiné východisko.
Tím by mohl být právě nový projekt firmy Prodrive - Mini Countryman WRC. Za roky strávené u továrního Citroenu má již solidní zkušenosti. Tím by se také mohl hodit Davidu Richardsovi v jeho ambiciózním projektu. Že hledá zkušeného jezdce ukázal už když projevil zájem o Grönholma. Sordo by sice u Mini neabsolvoval kompletní sezónu (první start plánuje Mini až na Itálii), za svoje služby by však byl ohodnocen.
Již delší dobu je jisté, že s Mini bude startovat šampion IRC z roku 2009 Brit Kris Meeke. O druhém jezdci by se mělo rozhodnout v dohledné době. Sordovu šanci dostat se do týmu však zatím tlumí naděje PG Anderssona. O tomto Švédovi se mluví v souvislosti s Mini již delší dobu. Na konečné rozhodnutí si tak budeme muset ještě počkat.
Zdroj: rallye-magazin.de
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?