U Citroenu již pro Daniho Sorda není místo. Po letech věrných služeb je Španěl najednou bez sedačky. Jak z této těžké situace ven? Třeba přes nový projekt Mini...
Když se o Sorda začal zajímat konkurenční Ford, neváhal o něj Olivier Quesnel, šéf továrního Citroenu, bojovat. Říkal, že Sordo je součástí týmové rodiny. Zapomněl ale Španělovi dodat, že pro příští rok se počítá hlavně s Sebastieny Loebem a Ogierem. Sordo by si musel připlatit.
Tak se Dani Sordo dostal do nezáviděníhodné situace. Aby skutečně dostal nový Citroen DS3 WRC, musel by zaplatit 2,5 miliónů eur. U Fordu by za fiestu WRC zaplatil asi polovinu. Ale ani na to však Sordo připraven není, tak se rozhodl hledat jiné východisko.
Tím by mohl být právě nový projekt firmy Prodrive - Mini Countryman WRC. Za roky strávené u továrního Citroenu má již solidní zkušenosti. Tím by se také mohl hodit Davidu Richardsovi v jeho ambiciózním projektu. Že hledá zkušeného jezdce ukázal už když projevil zájem o Grönholma. Sordo by sice u Mini neabsolvoval kompletní sezónu (první start plánuje Mini až na Itálii), za svoje služby by však byl ohodnocen.
Již delší dobu je jisté, že s Mini bude startovat šampion IRC z roku 2009 Brit Kris Meeke. O druhém jezdci by se mělo rozhodnout v dohledné době. Sordovu šanci dostat se do týmu však zatím tlumí naděje PG Anderssona. O tomto Švédovi se mluví v souvislosti s Mini již delší dobu. Na konečné rozhodnutí si tak budeme muset ještě počkat.
Zdroj: rallye-magazin.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?