U Citroenu již pro Daniho Sorda není místo. Po letech věrných služeb je Španěl najednou bez sedačky. Jak z této těžké situace ven? Třeba přes nový projekt Mini...
Když se o Sorda začal zajímat konkurenční Ford, neváhal o něj Olivier Quesnel, šéf továrního Citroenu, bojovat. Říkal, že Sordo je součástí týmové rodiny. Zapomněl ale Španělovi dodat, že pro příští rok se počítá hlavně s Sebastieny Loebem a Ogierem. Sordo by si musel připlatit.
Tak se Dani Sordo dostal do nezáviděníhodné situace. Aby skutečně dostal nový Citroen DS3 WRC, musel by zaplatit 2,5 miliónů eur. U Fordu by za fiestu WRC zaplatil asi polovinu. Ale ani na to však Sordo připraven není, tak se rozhodl hledat jiné východisko.
Tím by mohl být právě nový projekt firmy Prodrive - Mini Countryman WRC. Za roky strávené u továrního Citroenu má již solidní zkušenosti. Tím by se také mohl hodit Davidu Richardsovi v jeho ambiciózním projektu. Že hledá zkušeného jezdce ukázal už když projevil zájem o Grönholma. Sordo by sice u Mini neabsolvoval kompletní sezónu (první start plánuje Mini až na Itálii), za svoje služby by však byl ohodnocen.
Již delší dobu je jisté, že s Mini bude startovat šampion IRC z roku 2009 Brit Kris Meeke. O druhém jezdci by se mělo rozhodnout v dohledné době. Sordovu šanci dostat se do týmu však zatím tlumí naděje PG Anderssona. O tomto Švédovi se mluví v souvislosti s Mini již delší dobu. Na konečné rozhodnutí si tak budeme muset ještě počkat.
Zdroj: rallye-magazin.de
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?