Kromě toho, že se po nadcházející Rally Velká Británie zatáhne opona za mistrovstvím světa 2010, skončí i éra dvoulitrových turbo WRC aut.
A vozy Citroën C4 WRC, které se v této éře staly legendou s 35 vítězstvími v 55 rally, se hodlají rozloučit ve velkém stylu. Posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Sébastien Ogier - Julien Ingrassia v barvách Citroën Total World Rally Teamu neznají jiný cíl než vítězství!Loeb už bez tlakuStejně jako v předcházejících sezonách vyvrcholí FIA mistrovství světa v Cardiffu. Velšské tratě jsou rychlé a technicky náročné, jejich obtížnost obvykle násobí počasí. A to v tuto roční dobu bývá velice vrtkavé. Déšť, bláto, mlha a mnohdy i led a sníh k tomuto podniku s neopakovatelnou atmosférou už patří jaksi samozřejmě. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vyhráli světové tituly už ve Francii, jdou do soutěže už bez tlaku. Stejně jako před poslední rally, Rally Španělsko, mají jediný cíl: "Pokaždé na startu máme stejný plán - vyhrát," říká sedminásobný světový šampión. "Pokud se budu cítit dobře a podmínky budou příznivé, není důvod, proč bych neměl myslet na své třetí prvenství ve Walesu."Ogier chce uhájit druhé místoV sázce je ale druhé místo v celkovém pořadí pilotů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří jsou na druhém místě od jejich vítězství v Portugalsku, mají před největšími rivaly Jari-Matti Latvalou a Petterem Solbergem náskok 11 resp. 16 bodů. Takže hned tři piloti mohou ještě zaútočit ve finále na šotolině ve Walesu na druhou pozici."Vůbec jsme si nemysleli, že bychom mohli bojovat o druhou příčku v této sezoně," říká Ogier, který jede za tým Citroën Total WRT teprve potřetí. "O tomto postu jsme začali přemýšlet až v průběhu sezony. Několik bodů jsme ztratili ve Francii a Španělsku, ale pořád ještě vedeme a musíme dojet na stupních vítězů bez ohledu na to, jak skončí naši dva soupeři. Ale nerad bych se cítil jako brzda a závodil celý víkend jen pro to, abych získal potřebných 15 bodů, které jsou spojené s třetí příčkou. Chci zajet co nejlepší výsledek, to je můj cíl," uvedl Sébastien Ogier. "V přípravě na tuto rally jsem dokonce absolvoval fitness tréninkový pobyt v Pyrenejích a ve Walesu budu v prvotřídní formě. Vím, že je to obtížná soutěž a já mám navíc smíšené pocity z prvních dvou rychlostních zkoušek ročníku 2008. Bylo to všechno poněkud šílené, vždyť to byla naše první rally ve WRC. Když jsem skončil mimo trať, zachránila mě Superrally. Loni jsme zase nedojeli pro technické problémy. Tyto zkušenosti napovídají, abych k této rally přistupoval s pokorou."Tři otázky pro Sébastiena Loeba:Před Rally Španělsko, jste řekl, že byste kvůli vítězství nechtěl zbytečně riskovat. Ale vy jste vyhrál. Co máte přichystáno pro Velkou Británii?"Je to vždycky větší zábava, když se plány přesně nedodržují, ne? Uvidíme až podle podmínek. Pokud se pojede na ledě a na pneumatikách pro šotolinu jako v roce 2008, nemyslím, že bych zkoušel bojovat o každou desetinku."Na šotolině ale budete mít určitě více soupeřů..."To je pravda. Ve Španělsku to byl Dani Sordo jako jediný, kdo mě mohl předjet, ale prohrál už první den. Sébastien Ogier také o to usiloval a vypadl. Ve Velké Británii to bude jiné. Ogier, Solberg, Latvala a Hirvonen, ti všichni mohou vyhrát. O to víc, že tři z nich bojují o druhé místo v mistrovství světa."Bude to vaše poslední rally s vozem C4 WRC. I když nepatříte k nostalgickým náturám, jak vidíte vývoj posledních čtyř sezon?"Každé závodní auto, které vyvíjíte, je jako dítě, které nevidíte dospívat! Vývoj C4 WRC šel po malých krocích na fungujících základech. Nic nebylo zásadně měněno - kromě povrchové úpravy! Ale kdybyste mě nyní posadili do auta z roku 2007, hned bych se začal ptát sám sebe, jestli tam nebyl nějaký problém. Pokud bylo něco, co bylo zásadní v mém pohledu, pak změna pneumatik Pirelli v roce 2008. Jejich struktura byla hodně odlišná od toho, co jsme znali před tím a co nás donutilo zabývat se velmi důkladně přizpůsobením zavěšení pro šotolinu."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.