Minulý víkend se uskutečnil předposlední díl seriálu mistroství světa ve Španělsku. Nabízíme vám nyní výběr videí, která zachytila nejzajímavější okamžiky.
V celkovém pořadí nebyl podnik ničím jiným, než podtrhnutím nadvlády nejen letošního šampiona Seba Loeba, který zde vyhrál všech šestnáct RZ. To však neznamená, že by soutěž neměla zajímavé momenty.
Räikkönen jede letos svoji první kompletní sezónu a ukazuje, že je rychlý. Někdy ale až příliš. Ve Španělsku pro něj soutěž skončila vlastně dřív, než začala. Svůj vůz rozbil již na shakedownu:
Zdroj: YouTube.com
Až do RZ 8 se Sébastien Ogier držel na krásném druhém místě. Pak ale přišla jeho krizovka a následný pád na průběžnou sedmnáctou příčku. Dlužno dodat, že tato krizovka zvedla ze židle i komentátora. Podívejme se, co se stalo:
Zdroj: YouTube.com
Na stejné RZ chyboval i Američan Ken Block. V jedné ze zatáček nedobrzdil a zkontroloval příkop:
Zdroj: YouTube.com
Do podobné situace jako Block se dostal na RZ 13 také Maďar Frigyes Turán. Ten však neměl štěstí na místo, ve kterém nedobrzdil, a není třeba dodávat, že tím pro něj soutěž skončila:
Zdroj: YouTube.com
Přidejme ještě krásně sestříhané video s poněkud klidnějšími záběry. Jsou zde jak záběry z asfaltových, tak i šotolinových RZ:
Zdroj: YouTube.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?