V posledných týždňoch sa ma veľakrát šéfovia tímov, či samotné posádky pýtali, či sa tohtoročná IMPA Rally Bratislava bude konať, alebo nie. Všetkých som upokojoval a tvrdil, že posledná súťaž tohtoročného seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 určite odštartuje. Dnes je však všetko inak a súťaž v hlavnom meste sa neuskutoční, čo mňa osobne veľmi mrzí.
Dôvodom tohto rozhodnutia je, v tejto po a pred volebnej dobe nemožnosť vybavenia potrebných povolení na súťaž. Organizátor podujatia už niekoľko mesiacov pred jeho začiatkom začal vybavovať príslušné povolenia potrebné ku odštartovaniu súťaže. Napriek veľmi uvážlivému výberu tratí, s vylúčením všetkých úsekov, ktoré sa už v minulosti ukázali ako rizikové, ale aj predbežným prísľubom kompetentných, že naše žiadosti o povolenia budú vybavené kladne, sa však nakoniec ani po veľkej snahe organizátora, aj napriek hľadaniu rôznych kompromisov nepodarilo do tohto momentu presvedčiť niektorých vedúcich predstaviteľov kompetentných organizácií na vydanie súhlasného stanoviska ku konaniu už spomínanej súťaže. Organizačnému výboru preto neostáva nič iné iba plánovanú súťaž v roku 2010 zrušiť.
Vzniknutá situácia nás všetkých veľmi zaskočila. Radi by sme sa preto aj touto cestou ospravedlnili za zrušenie automobilovej súťaže IMPA Rally Bratislava 2010 všetkým partnerom, súťažiacim, jednotlivým tímom, ale aj vedeniu Slovenskej asociácie motoristického športu.
Iste ste už všetci počuli, že IMPA Rally Bratislava nie je jediným zrušeným podujatím v okolí Bratislavy. Len za posledný mesiac boli rovnakým spôsobom zrušené aj ďalšie dve podujatia európskeho významu. Napriek všetkému čo sa v tomto roku udialo, organizátor aj naďalej verí, že sa mu podarí v Bratislave a jej okolí motoristické podujatie opäť bez problémov zorganizovať aj v budúcnosti.
Miroslav Majláthpredseda organizačného výboru
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?