V posledných týždňoch sa ma veľakrát šéfovia tímov, či samotné posádky pýtali, či sa tohtoročná IMPA Rally Bratislava bude konať, alebo nie. Všetkých som upokojoval a tvrdil, že posledná súťaž tohtoročného seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 určite odštartuje. Dnes je však všetko inak a súťaž v hlavnom meste sa neuskutoční, čo mňa osobne veľmi mrzí.
Dôvodom tohto rozhodnutia je, v tejto po a pred volebnej dobe nemožnosť vybavenia potrebných povolení na súťaž. Organizátor podujatia už niekoľko mesiacov pred jeho začiatkom začal vybavovať príslušné povolenia potrebné ku odštartovaniu súťaže. Napriek veľmi uvážlivému výberu tratí, s vylúčením všetkých úsekov, ktoré sa už v minulosti ukázali ako rizikové, ale aj predbežným prísľubom kompetentných, že naše žiadosti o povolenia budú vybavené kladne, sa však nakoniec ani po veľkej snahe organizátora, aj napriek hľadaniu rôznych kompromisov nepodarilo do tohto momentu presvedčiť niektorých vedúcich predstaviteľov kompetentných organizácií na vydanie súhlasného stanoviska ku konaniu už spomínanej súťaže. Organizačnému výboru preto neostáva nič iné iba plánovanú súťaž v roku 2010 zrušiť.
Vzniknutá situácia nás všetkých veľmi zaskočila. Radi by sme sa preto aj touto cestou ospravedlnili za zrušenie automobilovej súťaže IMPA Rally Bratislava 2010 všetkým partnerom, súťažiacim, jednotlivým tímom, ale aj vedeniu Slovenskej asociácie motoristického športu.
Iste ste už všetci počuli, že IMPA Rally Bratislava nie je jediným zrušeným podujatím v okolí Bratislavy. Len za posledný mesiac boli rovnakým spôsobom zrušené aj ďalšie dve podujatia európskeho významu. Napriek všetkému čo sa v tomto roku udialo, organizátor aj naďalej verí, že sa mu podarí v Bratislave a jej okolí motoristické podujatie opäť bez problémov zorganizovať aj v budúcnosti.
Miroslav Majláthpredseda organizačného výboru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.