V posledných týždňoch sa ma veľakrát šéfovia tímov, či samotné posádky pýtali, či sa tohtoročná IMPA Rally Bratislava bude konať, alebo nie. Všetkých som upokojoval a tvrdil, že posledná súťaž tohtoročného seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 určite odštartuje. Dnes je však všetko inak a súťaž v hlavnom meste sa neuskutoční, čo mňa osobne veľmi mrzí.
Dôvodom tohto rozhodnutia je, v tejto po a pred volebnej dobe nemožnosť vybavenia potrebných povolení na súťaž. Organizátor podujatia už niekoľko mesiacov pred jeho začiatkom začal vybavovať príslušné povolenia potrebné ku odštartovaniu súťaže. Napriek veľmi uvážlivému výberu tratí, s vylúčením všetkých úsekov, ktoré sa už v minulosti ukázali ako rizikové, ale aj predbežným prísľubom kompetentných, že naše žiadosti o povolenia budú vybavené kladne, sa však nakoniec ani po veľkej snahe organizátora, aj napriek hľadaniu rôznych kompromisov nepodarilo do tohto momentu presvedčiť niektorých vedúcich predstaviteľov kompetentných organizácií na vydanie súhlasného stanoviska ku konaniu už spomínanej súťaže. Organizačnému výboru preto neostáva nič iné iba plánovanú súťaž v roku 2010 zrušiť.
Vzniknutá situácia nás všetkých veľmi zaskočila. Radi by sme sa preto aj touto cestou ospravedlnili za zrušenie automobilovej súťaže IMPA Rally Bratislava 2010 všetkým partnerom, súťažiacim, jednotlivým tímom, ale aj vedeniu Slovenskej asociácie motoristického športu.
Iste ste už všetci počuli, že IMPA Rally Bratislava nie je jediným zrušeným podujatím v okolí Bratislavy. Len za posledný mesiac boli rovnakým spôsobom zrušené aj ďalšie dve podujatia európskeho významu. Napriek všetkému čo sa v tomto roku udialo, organizátor aj naďalej verí, že sa mu podarí v Bratislave a jej okolí motoristické podujatie opäť bez problémov zorganizovať aj v budúcnosti.
Miroslav Majláthpredseda organizačného výboru
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.