K dalšímu měření sil se sešli účastníci italského rallyového šampionátu. Na Sardinii se o tomto výkendu jela Rally Costa Smeralda, kde překazit Andreuccimu cestu za titulem mohl již jen Rossetti.
Po asfaltové Rally Sanremo, která byla zařazena i do kalendáře IRC, se účastníci sjeli k městu Olbia, ležícím na ostrově Sardinie. Právě zde na ně čekalo celkem jen sedm šotolinových RZ, mnohdy známých i z mistrovství světa.
Před tímto podnikem měli šanci na italský titul již jen dva domácí rychlíci. Lepší výchozí pozice patřila Paolu Andreuccimu s padesáti body, pět bodů na něj ztrácel v průběžném hodnocení Rossetti. Za jistých okolností se o titulu mohlo rozhodnout již na této soutěži na Sardinii.
Konkurence na soutěži se sešla, jak již bývá v Itálii tradicí, velmi silná. Kromě domácích jezdců stojí za zmínku také start loňského šampiona IRC Krise Meekea na Peugeotu. Ten však mohl pomoci vylepšit pouze situaci v hodnocení konstruktérů, do šampionátu jednotlivců přihlášen nebyl.
Jen dva dvacetikilometrové testy San Giancomo byly na programu v pátek. Právě zde si Kopecký připsal ještě s Fabií WRC v roce 2006 první vyhranou RZ v mistrovství světa. V tomto případě to však byl jen jeden druhý a čtvrtý čas. Již po těchto dvou RZ si vybudoval dvacetisekundový náskok Kris Meeke, když oba testy vyhrál. Rozhodující však byl druhý průjezd, kdy Rossetti chyboval a z boje o titul vypadl. Anreuccimu tak na korunovaci stačilo jen pět bodů za čtvrté místo.
V sobotním dopoledni byl na všech testech Meeke opět neporazitelný. Druhým časem na RZ 3 se dostal před Andreucciho Kopecký, na následujícím testu však dostal defekt a spadl opět na třetí místo. Tato sekce také znamenala konečnou pro nejvýše postavenou Fiestu S2000. Navarrův Ford zastavily technické problémy.
Meekeovu neporazitelnost prolomil až Kopeký, když vyhrál po sobě jdoucí RZ 5 a 6 a šel opět před Andreucciho, který ani nemusel riskovat. Soutěž zakončil nejrychlejším časem opět Meeke a v celkovém součtu časů byl o více než minutu rychlejší než Kopecký. Byl to však Kopecký, který si na svoje konto připsal plný počet bodů do italského mistrovství. Nejvíce se však v cíli radoval Andreucci, který si třetím místem zajistil titul již jednu soutěž před koncem šampionátu. S nadsázkou se tedy dá říci, že soutěž měla tři vítěze: Meekea v celkovém pořadí, Kopeckého v hodnocení mistrovství Itálie a Andreucciho, který získal titul. Zvláštností je také to, že žádný z nejrychlejších časů si nepřipsal domácí jezdec. Pětkrát byl nejrychlejší Meeke, Kopecký dvakrát.
Konečné výsledky 29° Rally Costa Smeralda:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:28:34,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:07,7 3. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +2:23,1 4. Travaglia R. - Granai L. Fiat Grande Punto S2000 +3:06,6 5. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto S2000 +3:25,1 6. Manfrinato G. - Zanella F. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:12,8 7. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza N14 +4:52,2 8. Dettori G. - Pisano C. Ford Fiesta S2000 +5:45,9 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +6:24,4 10. Sandrin A. - De Col D. Renault Clio S1600 +12:25,2
Pořadí šampionátu po 7. z 8 soutěží: 1. Andreucci 58 bodů (jistý mistr), 2. Rossetti 45, 3. Kopecký 40, 4. Basso 40, 5. Travaglia 26 ...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.