K dalšímu měření sil se sešli účastníci italského rallyového šampionátu. Na Sardinii se o tomto výkendu jela Rally Costa Smeralda, kde překazit Andreuccimu cestu za titulem mohl již jen Rossetti.
Po asfaltové Rally Sanremo, která byla zařazena i do kalendáře IRC, se účastníci sjeli k městu Olbia, ležícím na ostrově Sardinie. Právě zde na ně čekalo celkem jen sedm šotolinových RZ, mnohdy známých i z mistrovství světa.
Před tímto podnikem měli šanci na italský titul již jen dva domácí rychlíci. Lepší výchozí pozice patřila Paolu Andreuccimu s padesáti body, pět bodů na něj ztrácel v průběžném hodnocení Rossetti. Za jistých okolností se o titulu mohlo rozhodnout již na této soutěži na Sardinii.
Konkurence na soutěži se sešla, jak již bývá v Itálii tradicí, velmi silná. Kromě domácích jezdců stojí za zmínku také start loňského šampiona IRC Krise Meekea na Peugeotu. Ten však mohl pomoci vylepšit pouze situaci v hodnocení konstruktérů, do šampionátu jednotlivců přihlášen nebyl.
Jen dva dvacetikilometrové testy San Giancomo byly na programu v pátek. Právě zde si Kopecký připsal ještě s Fabií WRC v roce 2006 první vyhranou RZ v mistrovství světa. V tomto případě to však byl jen jeden druhý a čtvrtý čas. Již po těchto dvou RZ si vybudoval dvacetisekundový náskok Kris Meeke, když oba testy vyhrál. Rozhodující však byl druhý průjezd, kdy Rossetti chyboval a z boje o titul vypadl. Anreuccimu tak na korunovaci stačilo jen pět bodů za čtvrté místo.
V sobotním dopoledni byl na všech testech Meeke opět neporazitelný. Druhým časem na RZ 3 se dostal před Andreucciho Kopecký, na následujícím testu však dostal defekt a spadl opět na třetí místo. Tato sekce také znamenala konečnou pro nejvýše postavenou Fiestu S2000. Navarrův Ford zastavily technické problémy.
Meekeovu neporazitelnost prolomil až Kopeký, když vyhrál po sobě jdoucí RZ 5 a 6 a šel opět před Andreucciho, který ani nemusel riskovat. Soutěž zakončil nejrychlejším časem opět Meeke a v celkovém součtu časů byl o více než minutu rychlejší než Kopecký. Byl to však Kopecký, který si na svoje konto připsal plný počet bodů do italského mistrovství. Nejvíce se však v cíli radoval Andreucci, který si třetím místem zajistil titul již jednu soutěž před koncem šampionátu. S nadsázkou se tedy dá říci, že soutěž měla tři vítěze: Meekea v celkovém pořadí, Kopeckého v hodnocení mistrovství Itálie a Andreucciho, který získal titul. Zvláštností je také to, že žádný z nejrychlejších časů si nepřipsal domácí jezdec. Pětkrát byl nejrychlejší Meeke, Kopecký dvakrát.
Konečné výsledky 29° Rally Costa Smeralda:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:28:34,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:07,7 3. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +2:23,1 4. Travaglia R. - Granai L. Fiat Grande Punto S2000 +3:06,6 5. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto S2000 +3:25,1 6. Manfrinato G. - Zanella F. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:12,8 7. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza N14 +4:52,2 8. Dettori G. - Pisano C. Ford Fiesta S2000 +5:45,9 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +6:24,4 10. Sandrin A. - De Col D. Renault Clio S1600 +12:25,2
Pořadí šampionátu po 7. z 8 soutěží: 1. Andreucci 58 bodů (jistý mistr), 2. Rossetti 45, 3. Kopecký 40, 4. Basso 40, 5. Travaglia 26 ...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?