Itálie: Kopecký druhý, Andreucci mistrem

Andreucci, Paolo - Andreussi, Anna
Andreucci, Paolo - Andreussi, Anna, foto: www.ircseries.com
iAdam 10. října 2010 09:24
Sdílej:

K dalšímu měření sil se sešli účastníci italského rallyového šampionátu. Na Sardinii se o tomto výkendu jela Rally Costa Smeralda, kde překazit Andreuccimu cestu za titulem mohl již jen Rossetti.

Po asfaltové Rally Sanremo, která byla zařazena i do kalendáře IRC, se účastníci sjeli k městu Olbia, ležícím na ostrově Sardinie. Právě zde na ně čekalo celkem jen sedm šotolinových RZ, mnohdy známých i z mistrovství světa.

Před tímto podnikem měli šanci na italský titul již jen dva domácí rychlíci. Lepší výchozí pozice patřila Paolu Andreuccimu s padesáti body, pět bodů na něj ztrácel v průběžném hodnocení Rossetti. Za jistých okolností se o titulu mohlo rozhodnout již na této soutěži na Sardinii.

Konkurence na soutěži se sešla, jak již bývá v Itálii tradicí, velmi silná. Kromě domácích jezdců stojí za zmínku také start loňského šampiona IRC Krise Meekea na Peugeotu. Ten však mohl pomoci vylepšit pouze situaci v hodnocení konstruktérů, do šampionátu jednotlivců přihlášen nebyl.

Jen dva dvacetikilometrové testy San Giancomo byly na programu v pátek. Právě zde si Kopecký připsal ještě s Fabií WRC v roce 2006 první vyhranou RZ v mistrovství světa. V tomto případě to však byl jen jeden druhý a čtvrtý čas. Již po těchto dvou RZ si vybudoval dvacetisekundový náskok Kris Meeke, když oba testy vyhrál. Rozhodující však byl druhý průjezd, kdy Rossetti chyboval a z boje o titul vypadl. Anreuccimu tak na korunovaci stačilo jen pět bodů za čtvrté místo.

V sobotním dopoledni byl na všech testech Meeke opět neporazitelný. Druhým časem na RZ 3 se dostal před Andreucciho Kopecký, na následujícím testu však dostal defekt a spadl opět na třetí místo. Tato sekce také znamenala konečnou pro nejvýše postavenou Fiestu S2000. Navarrův Ford zastavily technické problémy.

Meekeovu neporazitelnost prolomil až Kopeký, když vyhrál po sobě jdoucí RZ 5 a 6 a šel opět před Andreucciho, který ani nemusel riskovat. Soutěž zakončil nejrychlejším časem opět Meeke a v celkovém součtu časů byl o více než minutu rychlejší než Kopecký. Byl to však Kopecký, který si na svoje konto připsal plný počet bodů do italského mistrovství. Nejvíce se však v cíli radoval Andreucci, který si třetím místem zajistil titul již jednu soutěž před koncem šampionátu. S nadsázkou se tedy dá říci, že soutěž měla tři vítěze: Meekea v celkovém pořadí, Kopeckého v hodnocení mistrovství Itálie a Andreucciho, který získal titul. Zvláštností je také to, že žádný z nejrychlejších časů si nepřipsal domácí jezdec. Pětkrát byl nejrychlejší Meeke, Kopecký dvakrát.

 

Konečné výsledky 29° Rally Costa Smeralda:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000 1:28:34,9  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.   Škoda Fabia S2000   +1:07,7     3.   Andreucci P. - Andreussi A.  Peugeot 207 S2000   +2:23,1     4.   Travaglia R. - Granai L.  Fiat Grande Punto S2000 +3:06,6     5.   Basso G. - Dotta M.  Fiat Grande Punto S2000  +3:25,1     6.   Manfrinato G. - Zanella F.  Mitsubishi Lancer Evo IX  +4:12,8     7.    Ricci L. - Pfister C.  Subaru Impreza N14   +4:52,2     8.   Dettori G. - Pisano C.  Ford Fiesta S2000   +5:45,9     9.   Signor M. - Barone M.  Škoda Fabia S2000 +6:24,4    10.   Sandrin A. - De Col D.  Renault Clio S1600 +12:25,2

 

Pořadí šampionátu po 7. z 8 soutěží: 1. Andreucci 58 bodů (jistý mistr), 2. Rossetti 45, 3. Kopecký 40, 4. Basso 40, 5. Travaglia 26 ...

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.