Tovární jezdec Fordu, Mikko Hirvonen, by si rád zopakoval letošní vítězství z Rally Monte Carlo. Fin by se totiž rád zúčastnil i příštího ročníku slavné soutěže s Fordem Fiesta S2000.
Vítězství na Rally Monte Carlo zůstává pro Mikko Hirvonena nejlepším okamžikem letošní sezony. Tehdy s úplně novým Fordem Fiesta S2000 přemohl všechny favority IRC a získal tak senzační vítězství při debutu auta na mezinárodní scéně. V lednu slaví legendární soutěž kolem knížectví 100. narozeniny a Hirvonen by byl opět rád u toho.„Doteď jsem o žádných plánech na můj start nic neslyšel, ale kdyby se mělo cokoliv změnit, byl bych určitě pro. Monte Carlo bylo moje letošní nejhezčí vítězství, měl jsem tehdy úplně nové auto, na kterém všichni tvrdě pracovali, abychom s ním tam mohli startovat. Je to výborná soutěž. Vyhrát Monte je stále něco zvláštního,“ říká Fin, který může doufat v podporu od značky Pirelli.
Mikko na Monte Carlu 2010
Rally Monte Carlo se pojede od 19. do 22. ledna. Organizátoři ustoupili od účastnických poplatků, aby se na start postavilo co možná nejvíce amaterských posádek. Každopádně startovní listina je omezena na 100 týmů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?