Aktualizace cíl - Nástupce Sebastiena Loeba jeho jmenovec Sebastien Ogier dokázal v poslední etapě Japonské rally zatáhnout a v cíli se mohl radovat z druhého letošního vítězství před Petterem Solbergem.
Fotogalerie z podniku zde.
Od začátku třetí etapy se na čele závodu rozpoutal boj o vteřinky. Hned na druhé vložce měl problémy Hirvonen, měl problémy s čerpadlem diferenciálu a vypadl z boje o medailové umístění. Velký souboj se odehrával mezi P. Solbergem a S. Ogierem. Druhý jmenovaný měl o pár vteřinek navrch což lze také přisoudit problémům Solberga, kterému upadl šroub řízení a tlumiče a auto se řídilo jen s velkými obtížemi. Tento problém se ukázal jako rozhodující v boji o vítězství. Do cíle chyběli jen tři velmi krátké RZ, na kterých si francouzský mladík vedení pohlídal a podruhé v sezoně stanul na nejvyšším stupni. Pro P. Solberga „zbyla“ opět jen druhá příčka. Mezi čtveřici kralujících Citroenů se na třetí místo nakonec vklínil J. M. Latvala s Fordem.
V SWRC dokázal Martin Prokop sice zmenšit ztrátu na J. Ketomu, ale nedokázal ji úplně smazat a tak si veze důležité body za druhé místo. Třetí do party B. Sousa cíl neviděl. Jeho Fiesta se opět zastavila pro technickou závadu a portugalec tak přišel o lehce nabité body.
Mezi produkčními vozy si vítězství pohlídal Patrik Flodin před Haydenem Paddonem.
Výsledky po III. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC 3:10:26,4 --- 2. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC +15,7 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +26,0 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +35,2 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +53,3 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:13,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +3:03,1 8. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10:17,9 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +14:47,1 10. Prokop M. - Tománek Ford Fiesta S2000 +15:20,8
Petter Solberg vyhrál přesně polovinu z osmi rychlostních zkoušek druhé etapy a i přes penalizaci soutěži nadále kraluje.
Norský showman vstoupil do druhé etapy vítězstvím v první vložce, na které jeho pronásledovatel Hirvonen dělal hodiny a ztratil tím na druhé pozici dalších dvanáct vteřin. Na tomto měřeném úseku přišel o šanci na dobrý výsledek Matthew Wilson, který vylétl mimo trať. Následující vložka předznamenala změnu na čele závodu. Petter Solberg ztratil více jak šestnáct vteřin a jakoby nalomený odstartoval předčasně do následující RZ, dostal penalizaci, po které se do vedení vyhoupl J. M. Latvala. Poslední vložku první sekce druhé etapy ale již opět ovládl P. Solberg. Pořadí tak bylo před druhou sekcí velmi vyrovnané: 1. Latvala 2. Ogier +2,6 3. P. Solberg +3,8.
Druhá sekce začala vítězstvím Sorda a problémy Latvaly, kterému uletěly šrouby od poloosy. I přes tento handicap se finský jezdec dostal až do cíle druhé etapy, bohužel ztratil vedoucí pozici a klesl na místo páté. Víru ve vítězství neztratil P. Solberg, vyhrál další dvě rychlostní zkoušky a vyhoupl se opět na první místo. Přesto se dá v závěrečné etapě očekávat velmi tuhý boj, rozestupy mezi vedoucí trojicí jsou minimální.
Kategorii SWRC nadále vévodí finský jezdec Jari Kettomaa před Martinem Prokopem (oba Ford Fiesta S2000). Oba si svorně připsali čtyři dílčí vítězství v rychlostních zkouškách. Bohužel jsou v soutěži již osamoceni. Třetí účastník SWRC v Japonsku Bernardo Sousa odstoupil v RZ11 – závada na elektrice.
V PWRC nedošlo k žádné výrazné změně. Patrik Flodin přesto že zvítězil stejně jako druhý v pořadí Hayden Paddon ve čtyřech vložkách navýšil náskok v čele produkčních vozů na více jak tři minuty.
Výsledky po II. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC 2:28:36.1 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3,7 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +5,4 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +15,0 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +30,7 6. Loeb S. - PattersonElena D. Citroën C4 WRC +37,9 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +2:07,2 8. Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +7:01,3 9. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:42,1 10. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +11:33,3
První etapu mají za sebou posádky startující na Rally Japan. Nejlépe Solberg, Prokop druhý v SWRC.
Do etapy nejlépe vstoupil Pettr Solberg, který před soutěží prodělal chřipku. Naopak vůbec se nepovedla první opravdová RZ Al Quassimimu, který poslal Focuse přes střechu. Mathew Wilson udělal v RZ4 hodiny. Obecně si jezdci stěžují na měkkou šotolinu a její velkou vrstvu. Dělají se hluboké koleje. Sedmá Rz se povedla Hirvonennovi a dostal se před Ogiera na druhé místo. Sordo hlásí problémy s olejem v diferenciálu, kterého ubývá. Loeb ztrácí díky první pozici na trati.
Situace v SWRC je taková, že momentálně vedouci Ketomaa má na druhého Prokopa náskok 55,3 vteřiny. V dopolední sekci měl Martin problémy s interkomem, díky tomu trefil nějaké stromky, ale auto je v pořádku. V poledním servisu ale stejně jako všichni jezdci zvedali auto výše, protože se vyjezdily obrovské koleje. Třetí je Sousta také s Fordem. Ztrácí na vedení 2,5 minuty.
V PWRC se dějí věci hned od začátku. Ve druhé dnešní zkoušce havaroval Arai. Posádka vyvázla bez zranění. Ve vedení je Flodin, který má luxusní náskok dvou minut na druhého Paddona.
Velmi zajímavé je i to, že za speciály WRC jsou obě Fiesty S200 Ketomy a Prokopa. Vedoucí jezdec PWRC je za Prokopem více než minutu a půl zpět.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC 1:13,312 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +9,4 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +21,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +22,4 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +36,5 6. Loeb S. - PattersonElena D. Citroën C4 WRC +54,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +1,22,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3,16,9 9. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3,46,5 10. Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +4,03,1Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.