Aktualizace cíl - Nástupce Sebastiena Loeba jeho jmenovec Sebastien Ogier dokázal v poslední etapě Japonské rally zatáhnout a v cíli se mohl radovat z druhého letošního vítězství před Petterem Solbergem.
Fotogalerie z podniku zde.
Od začátku třetí etapy se na čele závodu rozpoutal boj o vteřinky. Hned na druhé vložce měl problémy Hirvonen, měl problémy s čerpadlem diferenciálu a vypadl z boje o medailové umístění. Velký souboj se odehrával mezi P. Solbergem a S. Ogierem. Druhý jmenovaný měl o pár vteřinek navrch což lze také přisoudit problémům Solberga, kterému upadl šroub řízení a tlumiče a auto se řídilo jen s velkými obtížemi. Tento problém se ukázal jako rozhodující v boji o vítězství. Do cíle chyběli jen tři velmi krátké RZ, na kterých si francouzský mladík vedení pohlídal a podruhé v sezoně stanul na nejvyšším stupni. Pro P. Solberga „zbyla“ opět jen druhá příčka. Mezi čtveřici kralujících Citroenů se na třetí místo nakonec vklínil J. M. Latvala s Fordem.
V SWRC dokázal Martin Prokop sice zmenšit ztrátu na J. Ketomu, ale nedokázal ji úplně smazat a tak si veze důležité body za druhé místo. Třetí do party B. Sousa cíl neviděl. Jeho Fiesta se opět zastavila pro technickou závadu a portugalec tak přišel o lehce nabité body.
Mezi produkčními vozy si vítězství pohlídal Patrik Flodin před Haydenem Paddonem.
Výsledky po III. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Petter Solberg vyhrál přesně polovinu z osmi rychlostních zkoušek druhé etapy a i přes penalizaci soutěži nadále kraluje.
Norský showman vstoupil do druhé etapy vítězstvím v první vložce, na které jeho pronásledovatel Hirvonen dělal hodiny a ztratil tím na druhé pozici dalších dvanáct vteřin. Na tomto měřeném úseku přišel o šanci na dobrý výsledek Matthew Wilson, který vylétl mimo trať. Následující vložka předznamenala změnu na čele závodu. Petter Solberg ztratil více jak šestnáct vteřin a jakoby nalomený odstartoval předčasně do následující RZ, dostal penalizaci, po které se do vedení vyhoupl J. M. Latvala. Poslední vložku první sekce druhé etapy ale již opět ovládl P. Solberg. Pořadí tak bylo před druhou sekcí velmi vyrovnané: 1. Latvala 2. Ogier +2,6 3. P. Solberg +3,8.
Druhá sekce začala vítězstvím Sorda a problémy Latvaly, kterému uletěly šrouby od poloosy. I přes tento handicap se finský jezdec dostal až do cíle druhé etapy, bohužel ztratil vedoucí pozici a klesl na místo páté. Víru ve vítězství neztratil P. Solberg, vyhrál další dvě rychlostní zkoušky a vyhoupl se opět na první místo. Přesto se dá v závěrečné etapě očekávat velmi tuhý boj, rozestupy mezi vedoucí trojicí jsou minimální.
Kategorii SWRC nadále vévodí finský jezdec Jari Kettomaa před Martinem Prokopem (oba Ford Fiesta S2000). Oba si svorně připsali čtyři dílčí vítězství v rychlostních zkouškách. Bohužel jsou v soutěži již osamoceni. Třetí účastník SWRC v Japonsku Bernardo Sousa odstoupil v RZ11 – závada na elektrice.
V PWRC nedošlo k žádné výrazné změně. Patrik Flodin přesto že zvítězil stejně jako druhý v pořadí Hayden Paddon ve čtyřech vložkách navýšil náskok v čele produkčních vozů na více jak tři minuty.
Výsledky po II. etapě:
Pořadí
První etapu mají za sebou posádky startující na Rally Japan. Nejlépe Solberg, Prokop druhý v SWRC.
Do etapy nejlépe vstoupil Pettr Solberg, který před soutěží prodělal chřipku. Naopak vůbec se nepovedla první opravdová RZ Al Quassimimu, který poslal Focuse přes střechu. Mathew Wilson udělal v RZ4 hodiny. Obecně si jezdci stěžují na měkkou šotolinu a její velkou vrstvu. Dělají se hluboké koleje. Sedmá Rz se povedla Hirvonennovi a dostal se před Ogiera na druhé místo. Sordo hlásí problémy s olejem v diferenciálu, kterého ubývá. Loeb ztrácí díky první pozici na trati.
Situace v SWRC je taková, že momentálně vedouci Ketomaa má na druhého Prokopa náskok 55,3 vteřiny. V dopolední sekci měl Martin problémy s interkomem, díky tomu trefil nějaké stromky, ale auto je v pořádku. V poledním servisu ale stejně jako všichni jezdci zvedali auto výše, protože se vyjezdily obrovské koleje. Třetí je Sousta také s Fordem. Ztrácí na vedení 2,5 minuty.
V PWRC se dějí věci hned od začátku. Ve druhé dnešní zkoušce havaroval Arai. Posádka vyvázla bez zranění. Ve vedení je Flodin, který má luxusní náskok dvou minut na druhého Paddona.
Velmi zajímavé je i to, že za speciály WRC jsou obě Fiesty S200 Ketomy a Prokopa. Vedoucí jezdec PWRC je za Prokopem více než minutu a půl zpět.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.