Aktualizace cíl - Nástupce Sebastiena Loeba jeho jmenovec Sebastien Ogier dokázal v poslední etapě Japonské rally zatáhnout a v cíli se mohl radovat z druhého letošního vítězství před Petterem Solbergem.
Fotogalerie z podniku zde.
Od začátku třetí etapy se na čele závodu rozpoutal boj o vteřinky. Hned na druhé vložce měl problémy Hirvonen, měl problémy s čerpadlem diferenciálu a vypadl z boje o medailové umístění. Velký souboj se odehrával mezi P. Solbergem a S. Ogierem. Druhý jmenovaný měl o pár vteřinek navrch což lze také přisoudit problémům Solberga, kterému upadl šroub řízení a tlumiče a auto se řídilo jen s velkými obtížemi. Tento problém se ukázal jako rozhodující v boji o vítězství. Do cíle chyběli jen tři velmi krátké RZ, na kterých si francouzský mladík vedení pohlídal a podruhé v sezoně stanul na nejvyšším stupni. Pro P. Solberga „zbyla“ opět jen druhá příčka. Mezi čtveřici kralujících Citroenů se na třetí místo nakonec vklínil J. M. Latvala s Fordem.
V SWRC dokázal Martin Prokop sice zmenšit ztrátu na J. Ketomu, ale nedokázal ji úplně smazat a tak si veze důležité body za druhé místo. Třetí do party B. Sousa cíl neviděl. Jeho Fiesta se opět zastavila pro technickou závadu a portugalec tak přišel o lehce nabité body.
Mezi produkčními vozy si vítězství pohlídal Patrik Flodin před Haydenem Paddonem.
Výsledky po III. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC 3:10:26,4 --- 2. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC +15,7 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +26,0 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +35,2 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +53,3 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:13,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +3:03,1 8. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10:17,9 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +14:47,1 10. Prokop M. - Tománek Ford Fiesta S2000 +15:20,8
Petter Solberg vyhrál přesně polovinu z osmi rychlostních zkoušek druhé etapy a i přes penalizaci soutěži nadále kraluje.
Norský showman vstoupil do druhé etapy vítězstvím v první vložce, na které jeho pronásledovatel Hirvonen dělal hodiny a ztratil tím na druhé pozici dalších dvanáct vteřin. Na tomto měřeném úseku přišel o šanci na dobrý výsledek Matthew Wilson, který vylétl mimo trať. Následující vložka předznamenala změnu na čele závodu. Petter Solberg ztratil více jak šestnáct vteřin a jakoby nalomený odstartoval předčasně do následující RZ, dostal penalizaci, po které se do vedení vyhoupl J. M. Latvala. Poslední vložku první sekce druhé etapy ale již opět ovládl P. Solberg. Pořadí tak bylo před druhou sekcí velmi vyrovnané: 1. Latvala 2. Ogier +2,6 3. P. Solberg +3,8.
Druhá sekce začala vítězstvím Sorda a problémy Latvaly, kterému uletěly šrouby od poloosy. I přes tento handicap se finský jezdec dostal až do cíle druhé etapy, bohužel ztratil vedoucí pozici a klesl na místo páté. Víru ve vítězství neztratil P. Solberg, vyhrál další dvě rychlostní zkoušky a vyhoupl se opět na první místo. Přesto se dá v závěrečné etapě očekávat velmi tuhý boj, rozestupy mezi vedoucí trojicí jsou minimální.
Kategorii SWRC nadále vévodí finský jezdec Jari Kettomaa před Martinem Prokopem (oba Ford Fiesta S2000). Oba si svorně připsali čtyři dílčí vítězství v rychlostních zkouškách. Bohužel jsou v soutěži již osamoceni. Třetí účastník SWRC v Japonsku Bernardo Sousa odstoupil v RZ11 – závada na elektrice.
V PWRC nedošlo k žádné výrazné změně. Patrik Flodin přesto že zvítězil stejně jako druhý v pořadí Hayden Paddon ve čtyřech vložkách navýšil náskok v čele produkčních vozů na více jak tři minuty.
Výsledky po II. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC 2:28:36.1 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3,7 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +5,4 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +15,0 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +30,7 6. Loeb S. - PattersonElena D. Citroën C4 WRC +37,9 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +2:07,2 8. Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +7:01,3 9. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:42,1 10. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +11:33,3
První etapu mají za sebou posádky startující na Rally Japan. Nejlépe Solberg, Prokop druhý v SWRC.
Do etapy nejlépe vstoupil Pettr Solberg, který před soutěží prodělal chřipku. Naopak vůbec se nepovedla první opravdová RZ Al Quassimimu, který poslal Focuse přes střechu. Mathew Wilson udělal v RZ4 hodiny. Obecně si jezdci stěžují na měkkou šotolinu a její velkou vrstvu. Dělají se hluboké koleje. Sedmá Rz se povedla Hirvonennovi a dostal se před Ogiera na druhé místo. Sordo hlásí problémy s olejem v diferenciálu, kterého ubývá. Loeb ztrácí díky první pozici na trati.
Situace v SWRC je taková, že momentálně vedouci Ketomaa má na druhého Prokopa náskok 55,3 vteřiny. V dopolední sekci měl Martin problémy s interkomem, díky tomu trefil nějaké stromky, ale auto je v pořádku. V poledním servisu ale stejně jako všichni jezdci zvedali auto výše, protože se vyjezdily obrovské koleje. Třetí je Sousta také s Fordem. Ztrácí na vedení 2,5 minuty.
V PWRC se dějí věci hned od začátku. Ve druhé dnešní zkoušce havaroval Arai. Posádka vyvázla bez zranění. Ve vedení je Flodin, který má luxusní náskok dvou minut na druhého Paddona.
Velmi zajímavé je i to, že za speciály WRC jsou obě Fiesty S200 Ketomy a Prokopa. Vedoucí jezdec PWRC je za Prokopem více než minutu a půl zpět.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC 1:13,312 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +9,4 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +21,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +22,4 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +36,5 6. Loeb S. - PattersonElena D. Citroën C4 WRC +54,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +1,22,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3,16,9 9. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3,46,5 10. Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +4,03,1V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.