Rally Japan: Ogier udolal Solberga

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Subaru WRT
RallyZone.cz 10. září 2010 20:19
Sdílej:

Aktualizace cíl - Nástupce Sebastiena Loeba jeho jmenovec Sebastien Ogier dokázal v poslední etapě Japonské rally zatáhnout a v cíli se mohl radovat z druhého letošního vítězství před Petterem Solbergem.

Fotogalerie z podniku zde.

Od začátku třetí etapy se na čele závodu rozpoutal boj o vteřinky. Hned na druhé vložce měl problémy Hirvonen, měl problémy s čerpadlem diferenciálu a vypadl z boje o medailové umístění. Velký souboj se odehrával mezi P. Solbergem a S. Ogierem. Druhý jmenovaný měl o pár vteřinek navrch což lze také přisoudit problémům Solberga, kterému upadl šroub řízení a tlumiče a auto se řídilo jen s velkými obtížemi. Tento problém se ukázal jako rozhodující v boji o vítězství. Do cíle chyběli jen tři velmi krátké RZ, na kterých si francouzský mladík vedení pohlídal a podruhé v sezoně stanul na nejvyšším stupni. Pro P. Solberga „zbyla“ opět jen druhá příčka. Mezi čtveřici kralujících Citroenů se na třetí místo nakonec vklínil J. M. Latvala s Fordem.

V SWRC dokázal Martin Prokop sice zmenšit ztrátu na J. Ketomu, ale nedokázal ji úplně smazat a tak si veze důležité body za druhé místo.  Třetí do party B. Sousa cíl neviděl. Jeho Fiesta se opět zastavila pro technickou závadu a portugalec tak přišel o lehce nabité body.

Mezi produkčními vozy si vítězství pohlídal Patrik Flodin před Haydenem Paddonem.

Výsledky po III. etapě:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC 3:10:26,4  ---     2.    Solberg P. - Patterson Ch.   Citroën C4 WRC   +15,7     3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09   +26,0     4.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC +35,2     5.   Loeb S. - Elena D.  Citroën C4 WRC  +53,3     6.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Focus RS WRC 09  +1:13,5     7.   Solberg H. - Minor I.  Ford Focus RS WRC 08   +3:03,1     8.   Villarga F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 08    +10:17,9     9.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta S2000 +14:47,1    10.   Prokop M. - Tománek  Ford Fiesta S2000 +15:20,8

 

 

Petter Solberg vyhrál přesně polovinu z osmi rychlostních zkoušek druhé etapy a i přes penalizaci soutěži nadále kraluje.

Norský showman vstoupil do druhé etapy vítězstvím v první vložce, na které jeho pronásledovatel Hirvonen dělal hodiny a ztratil tím na druhé pozici dalších dvanáct vteřin. Na tomto měřeném úseku přišel o šanci na dobrý výsledek Matthew Wilson, který vylétl mimo trať. Následující vložka předznamenala změnu na čele závodu. Petter Solberg ztratil více jak šestnáct vteřin a jakoby nalomený odstartoval předčasně do následující RZ, dostal penalizaci, po které se do vedení vyhoupl J. M. Latvala. Poslední vložku první sekce druhé etapy ale již opět ovládl P. Solberg. Pořadí tak bylo před druhou sekcí velmi vyrovnané: 1. Latvala 2. Ogier +2,6 3. P. Solberg +3,8.

Druhá sekce začala vítězstvím Sorda a problémy Latvaly, kterému uletěly šrouby od poloosy. I přes tento handicap se finský jezdec dostal až do cíle druhé etapy, bohužel ztratil vedoucí pozici a klesl na místo páté. Víru ve vítězství neztratil P. Solberg, vyhrál další dvě rychlostní zkoušky a vyhoupl se opět na první místo. Přesto se dá v závěrečné etapě očekávat velmi tuhý boj, rozestupy mezi vedoucí trojicí jsou minimální.

Kategorii SWRC nadále vévodí finský jezdec Jari Kettomaa před Martinem Prokopem (oba Ford Fiesta S2000). Oba si svorně připsali čtyři dílčí vítězství v rychlostních zkouškách. Bohužel jsou v soutěži již osamoceni. Třetí účastník SWRC v Japonsku Bernardo Sousa odstoupil v RZ11 – závada na elektrice.

V PWRC nedošlo k žádné výrazné změně. Patrik Flodin přesto že zvítězil stejně jako druhý v pořadí Hayden Paddon ve čtyřech vložkách navýšil náskok v čele produkčních vozů na více jak tři minuty.

Výsledky po II. etapě:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Solberg P. - Patterson Ch.   Citroën C4 WRC 2:28:36.1  ---     2.    Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Focus RS WRC 09   +3,7     3.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC   +5,4     4.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC +15,0     5.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09  +30,7     6.   Loeb S. - PattersonElena D.  Citroën C4 WRC   +37,9     7.   Solberg H. - Minor I.  Ford Focus RS WRC 08   +2:07,2     8.   Raikkonen K. - Lindstrem K.  Citroën C4 WRC   +7:01,3     9.   Villarga F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 08  +7:42,1    10.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta S2000 +11:33,3

 

První etapu mají za sebou posádky startující na Rally Japan. Nejlépe Solberg, Prokop druhý v SWRC.

Do etapy nejlépe vstoupil Pettr Solberg, který před soutěží prodělal chřipku. Naopak vůbec se nepovedla první opravdová RZ Al Quassimimu, který poslal Focuse přes střechu.  Mathew Wilson udělal v RZ4 hodiny. Obecně si jezdci stěžují na měkkou šotolinu a její velkou vrstvu. Dělají se hluboké koleje. Sedmá Rz se povedla Hirvonennovi a dostal se před Ogiera na druhé místo. Sordo hlásí problémy s olejem v diferenciálu, kterého ubývá. Loeb ztrácí díky první pozici na trati.

Situace v SWRC je taková, že momentálně vedouci Ketomaa má na druhého Prokopa náskok 55,3 vteřiny. V dopolední sekci měl Martin problémy s interkomem, díky tomu trefil nějaké stromky, ale auto je v pořádku. V poledním servisu ale stejně jako všichni jezdci zvedali auto výše, protože se vyjezdily obrovské koleje. Třetí je Sousta také s Fordem. Ztrácí na vedení 2,5 minuty.

V PWRC se dějí věci hned od začátku. Ve druhé dnešní zkoušce havaroval Arai. Posádka vyvázla bez zranění. Ve vedení je Flodin, který má luxusní náskok dvou minut na druhého Paddona.

Velmi zajímavé je i to, že za speciály WRC jsou obě Fiesty S200 Ketomy a Prokopa. Vedoucí jezdec PWRC je za Prokopem více než minutu a půl zpět.

 Výsledky po I.etapě

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Solberg P. - Patterson Ch.   Citroën C4 WRC 1:13,312  ---     2.    Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Focus RS WRC 09   +9,4     3.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC   +21,3     4.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 +22,4     5.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC  +36,5     6.   Loeb S. - PattersonElena D.  Citroën C4 WRC   +54,5     7.   Solberg H. - Minor I.  Ford Focus RS WRC 08   +1,22,2     8.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08   +3,16,9     9.   Villarga F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 08  +3,46,5    10.   Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +4,03,1

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?