Aktualizace cíl - Nástupce Sebastiena Loeba jeho jmenovec Sebastien Ogier dokázal v poslední etapě Japonské rally zatáhnout a v cíli se mohl radovat z druhého letošního vítězství před Petterem Solbergem.
Fotogalerie z podniku zde.
Od začátku třetí etapy se na čele závodu rozpoutal boj o vteřinky. Hned na druhé vložce měl problémy Hirvonen, měl problémy s čerpadlem diferenciálu a vypadl z boje o medailové umístění. Velký souboj se odehrával mezi P. Solbergem a S. Ogierem. Druhý jmenovaný měl o pár vteřinek navrch což lze také přisoudit problémům Solberga, kterému upadl šroub řízení a tlumiče a auto se řídilo jen s velkými obtížemi. Tento problém se ukázal jako rozhodující v boji o vítězství. Do cíle chyběli jen tři velmi krátké RZ, na kterých si francouzský mladík vedení pohlídal a podruhé v sezoně stanul na nejvyšším stupni. Pro P. Solberga „zbyla“ opět jen druhá příčka. Mezi čtveřici kralujících Citroenů se na třetí místo nakonec vklínil J. M. Latvala s Fordem.
V SWRC dokázal Martin Prokop sice zmenšit ztrátu na J. Ketomu, ale nedokázal ji úplně smazat a tak si veze důležité body za druhé místo. Třetí do party B. Sousa cíl neviděl. Jeho Fiesta se opět zastavila pro technickou závadu a portugalec tak přišel o lehce nabité body.
Mezi produkčními vozy si vítězství pohlídal Patrik Flodin před Haydenem Paddonem.
Výsledky po III. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC 3:10:26,4 --- 2. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC +15,7 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +26,0 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +35,2 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +53,3 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:13,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +3:03,1 8. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10:17,9 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +14:47,1 10. Prokop M. - Tománek Ford Fiesta S2000 +15:20,8
Petter Solberg vyhrál přesně polovinu z osmi rychlostních zkoušek druhé etapy a i přes penalizaci soutěži nadále kraluje.
Norský showman vstoupil do druhé etapy vítězstvím v první vložce, na které jeho pronásledovatel Hirvonen dělal hodiny a ztratil tím na druhé pozici dalších dvanáct vteřin. Na tomto měřeném úseku přišel o šanci na dobrý výsledek Matthew Wilson, který vylétl mimo trať. Následující vložka předznamenala změnu na čele závodu. Petter Solberg ztratil více jak šestnáct vteřin a jakoby nalomený odstartoval předčasně do následující RZ, dostal penalizaci, po které se do vedení vyhoupl J. M. Latvala. Poslední vložku první sekce druhé etapy ale již opět ovládl P. Solberg. Pořadí tak bylo před druhou sekcí velmi vyrovnané: 1. Latvala 2. Ogier +2,6 3. P. Solberg +3,8.
Druhá sekce začala vítězstvím Sorda a problémy Latvaly, kterému uletěly šrouby od poloosy. I přes tento handicap se finský jezdec dostal až do cíle druhé etapy, bohužel ztratil vedoucí pozici a klesl na místo páté. Víru ve vítězství neztratil P. Solberg, vyhrál další dvě rychlostní zkoušky a vyhoupl se opět na první místo. Přesto se dá v závěrečné etapě očekávat velmi tuhý boj, rozestupy mezi vedoucí trojicí jsou minimální.
Kategorii SWRC nadále vévodí finský jezdec Jari Kettomaa před Martinem Prokopem (oba Ford Fiesta S2000). Oba si svorně připsali čtyři dílčí vítězství v rychlostních zkouškách. Bohužel jsou v soutěži již osamoceni. Třetí účastník SWRC v Japonsku Bernardo Sousa odstoupil v RZ11 – závada na elektrice.
V PWRC nedošlo k žádné výrazné změně. Patrik Flodin přesto že zvítězil stejně jako druhý v pořadí Hayden Paddon ve čtyřech vložkách navýšil náskok v čele produkčních vozů na více jak tři minuty.
Výsledky po II. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC 2:28:36.1 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3,7 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +5,4 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +15,0 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +30,7 6. Loeb S. - PattersonElena D. Citroën C4 WRC +37,9 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +2:07,2 8. Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +7:01,3 9. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:42,1 10. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +11:33,3
První etapu mají za sebou posádky startující na Rally Japan. Nejlépe Solberg, Prokop druhý v SWRC.
Do etapy nejlépe vstoupil Pettr Solberg, který před soutěží prodělal chřipku. Naopak vůbec se nepovedla první opravdová RZ Al Quassimimu, který poslal Focuse přes střechu. Mathew Wilson udělal v RZ4 hodiny. Obecně si jezdci stěžují na měkkou šotolinu a její velkou vrstvu. Dělají se hluboké koleje. Sedmá Rz se povedla Hirvonennovi a dostal se před Ogiera na druhé místo. Sordo hlásí problémy s olejem v diferenciálu, kterého ubývá. Loeb ztrácí díky první pozici na trati.
Situace v SWRC je taková, že momentálně vedouci Ketomaa má na druhého Prokopa náskok 55,3 vteřiny. V dopolední sekci měl Martin problémy s interkomem, díky tomu trefil nějaké stromky, ale auto je v pořádku. V poledním servisu ale stejně jako všichni jezdci zvedali auto výše, protože se vyjezdily obrovské koleje. Třetí je Sousta také s Fordem. Ztrácí na vedení 2,5 minuty.
V PWRC se dějí věci hned od začátku. Ve druhé dnešní zkoušce havaroval Arai. Posádka vyvázla bez zranění. Ve vedení je Flodin, který má luxusní náskok dvou minut na druhého Paddona.
Velmi zajímavé je i to, že za speciály WRC jsou obě Fiesty S200 Ketomy a Prokopa. Vedoucí jezdec PWRC je za Prokopem více než minutu a půl zpět.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson Ch. Citroën C4 WRC 1:13,312 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +9,4 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +21,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +22,4 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +36,5 6. Loeb S. - PattersonElena D. Citroën C4 WRC +54,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +1,22,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3,16,9 9. Villarga F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3,46,5 10. Raikkonen K. - Lindstrem K. Citroën C4 WRC +4,03,1Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.