Už asi jen málokdo pochybuje o tom, že se i letos stane Sébastien Loeb mistrem světa. Může se mu to povést už v Japonsku.
Sébastien Loeb může už v Japonsku vyhrát svůj další titul ve WRC. Společně s Danielem Elenou Francouz vybojoval korunku v Japonsku už v letech 2005 a 2008. Posádka má v průběžném hodnocení MS 191 bodů a je tak jasně ve vedení. V Japonsku však může Loeb vybojovat i jeho 60. světové vítězství v MS. Průběžně druhý je v tabulce mladík Sébastien Ogier, který však v Japonsku ještě nikdy nestartoval.„Musím přiznat, že Japonsko nepatří mezi moje oblíbené soutěže. Zkoušky nejsou zábavné, protože jsou velmi úzké. Přesto jsme s naší C4 v dobré formě. Auto je na konci jeho vývojového cyklu a my víme, jaký připravit pro tuto trať set up,“ říká úřadující šampión WRC Seb Loeb.
Po Japonsku následuje rally ve Francii. Hodně lidí má za to, že by Loeb titul rád získal právě doma. Jezdci je však podle jeho slov jedno, kde titul získá: „Nemyslím si, že by člověk mohl propočítávat, kde chce vyhrát. Vše, co chci, je, jet co nejrychleji a vyhrát. Udělám proto vše. Kdybych byl ve vedení a Seb Ogier byl až šestý, tak nebudu brzdit a čekat na něj. To by nemělo žádný smysl. Pracujeme velice tvrdě na nejlepším možném výsledku. Pak také možnost zisku titulu nezáleží jen na mně, ale i na ostatních jezdcích. Takže, nechme to osudu.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.