Už asi jen málokdo pochybuje o tom, že se i letos stane Sébastien Loeb mistrem světa. Může se mu to povést už v Japonsku.
Sébastien Loeb může už v Japonsku vyhrát svůj další titul ve WRC. Společně s Danielem Elenou Francouz vybojoval korunku v Japonsku už v letech 2005 a 2008. Posádka má v průběžném hodnocení MS 191 bodů a je tak jasně ve vedení. V Japonsku však může Loeb vybojovat i jeho 60. světové vítězství v MS. Průběžně druhý je v tabulce mladík Sébastien Ogier, který však v Japonsku ještě nikdy nestartoval.„Musím přiznat, že Japonsko nepatří mezi moje oblíbené soutěže. Zkoušky nejsou zábavné, protože jsou velmi úzké. Přesto jsme s naší C4 v dobré formě. Auto je na konci jeho vývojového cyklu a my víme, jaký připravit pro tuto trať set up,“ říká úřadující šampión WRC Seb Loeb.
Po Japonsku následuje rally ve Francii. Hodně lidí má za to, že by Loeb titul rád získal právě doma. Jezdci je však podle jeho slov jedno, kde titul získá: „Nemyslím si, že by člověk mohl propočítávat, kde chce vyhrát. Vše, co chci, je, jet co nejrychleji a vyhrát. Udělám proto vše. Kdybych byl ve vedení a Seb Ogier byl až šestý, tak nebudu brzdit a čekat na něj. To by nemělo žádný smysl. Pracujeme velice tvrdě na nejlepším možném výsledku. Pak také možnost zisku titulu nezáleží jen na mně, ale i na ostatních jezdcích. Takže, nechme to osudu.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?