Vítěz IRC z loňského roku, Kris Meeke, připustil, že obhajoba titulu se mu po výpadku na Madeiře (letošní pátý výpadek) velmi vzdálila a šance je již jen teoretická.
Britský pilot, pro kterého je letošní sezona jako noční můra, nedokončil víkendovou, velmi rychlou asfaltovou soutěž Rally Vinho de Madeira. Tentokrát ne vlastní chybou, "ale pro technickou závadu Peugeotu 207 S2000 z druhého místa v celkovém pořadí. "Šance na obhajobu je stále matematicky možná, ale musel bych zvítězit ve zbývajících čtyřech podnicích a to se zdá nepravděpodobné. Je to pro mě obrovské zklamání. Myslím, že jsem jel jednu ze svých nejlepších asfaltových soutěží, ale jen do té doby než se auto zastavilo," řekl Kris Meeke. "Nic nenapovídalo tomu, že máme nějaké potíže, nepřišlo žádné varování. Najednou se ozvala rána z motoru a bylo po nadějích," doplnil Meeke.Napravit svou letošní bilanci bude moci Meeke již 27. – 29. srpna při Barum Czech rally Zlín.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.