Co přinese neznámé Bulharsko?

rally ireland
rally ireland, foto: Ford Motor Company
iAdam 7. července 2010 11:50
Sdílej:

Letní přestávka v kolotoči WRC je téměř u konce a na týmy čeká další díl šampionátu. Světová premiéra Rally Bulgaria jako dílu mistrovství světa. Co posádkám přinese?

Při následující rally v Bulharsku se téměř kompletní světová špička představí na soutěži pro většinu zcela neznámé. Od prvního ročníku v roce 1970 až do roku 2001 se soutěž jezdila u černomořského letoviska Zlaté písky. Od roku 2002 se soutěž přesunula do centra zimních sportů Borovez, asi 60 km od hlavního města Sofia.

Tovární jezdec Fordu Jari-Matti Latvala neponechal nic náhodě a na tomto místě se objevil i se svým inženýrem Timem Jacksonem již loni. "Zkoušky jsou tu velmi, velmi rychlé," popisuje své dojmy. "Na některých místech je asfalt úplně rozlámaný, celkově značně zvlněný. Není pro jezdce lehké přesně odhadnout podmínky na trati dokázat včas zpomalit z maximální rychlosti. Povrch vozovky se nejvíc podobá asi Irsku a tomu na Korsice, samozřejmě s kombinací rychlosti za Španělska."

 

Poprvé od Irska 2009 budou mít týmy možnost využít tzv. "špiónů". Tedy posádek, které tratě rychlostních zkoušek projedou před závodníky a potom poskytnou týmům cenné informace o aktuálních podmínkách na trati. To považuje Latvala za velmi důležité. "Při asfaltových soutěžích hraje počasí významnou roli. Obzvláště zde, v horské oblasti, je téměř nepředvídatelné. Přeháňka se zde může objevit velice rychle, na druhé straně zase tratě rychle osychají. Zatímco v centru soutěže může pršet, na tratích RZ bude třeba sucho. Potom mají informace našich "špiónů" cenu zlata. Poprvé v této sezóně to bude těžká volba pneumatik," vysvětluje dále.

Nelehkou práci bude mít také jednotný dodavatel pneumatik Pirelli. Týmům do Bulharska doveze dvoje gumy: nejvíce používané "slicky" z tvrdší směsy a pneumatiky z měkčí směsy pro vlhké podmínky. Jen dodejme, že "dořezávání" pneumatik není dovoleno.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.