Letní přestávka v kolotoči WRC je téměř u konce a na týmy čeká další díl šampionátu. Světová premiéra Rally Bulgaria jako dílu mistrovství světa. Co posádkám přinese?
Při následující rally v Bulharsku se téměř kompletní světová špička představí na soutěži pro většinu zcela neznámé. Od prvního ročníku v roce 1970 až do roku 2001 se soutěž jezdila u černomořského letoviska Zlaté písky. Od roku 2002 se soutěž přesunula do centra zimních sportů Borovez, asi 60 km od hlavního města Sofia.
Tovární jezdec Fordu Jari-Matti Latvala neponechal nic náhodě a na tomto místě se objevil i se svým inženýrem Timem Jacksonem již loni. "Zkoušky jsou tu velmi, velmi rychlé," popisuje své dojmy. "Na některých místech je asfalt úplně rozlámaný, celkově značně zvlněný. Není pro jezdce lehké přesně odhadnout podmínky na trati dokázat včas zpomalit z maximální rychlosti. Povrch vozovky se nejvíc podobá asi Irsku a tomu na Korsice, samozřejmě s kombinací rychlosti za Španělska."
Poprvé od Irska 2009 budou mít týmy možnost využít tzv. "špiónů". Tedy posádek, které tratě rychlostních zkoušek projedou před závodníky a potom poskytnou týmům cenné informace o aktuálních podmínkách na trati. To považuje Latvala za velmi důležité. "Při asfaltových soutěžích hraje počasí významnou roli. Obzvláště zde, v horské oblasti, je téměř nepředvídatelné. Přeháňka se zde může objevit velice rychle, na druhé straně zase tratě rychle osychají. Zatímco v centru soutěže může pršet, na tratích RZ bude třeba sucho. Potom mají informace našich "špiónů" cenu zlata. Poprvé v této sezóně to bude těžká volba pneumatik," vysvětluje dále.
Nelehkou práci bude mít také jednotný dodavatel pneumatik Pirelli. Týmům do Bulharska doveze dvoje gumy: nejvíce používané "slicky" z tvrdší směsy a pneumatiky z měkčí směsy pro vlhké podmínky. Jen dodejme, že "dořezávání" pneumatik není dovoleno.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?