Letní přestávka v kolotoči WRC je téměř u konce a na týmy čeká další díl šampionátu. Světová premiéra Rally Bulgaria jako dílu mistrovství světa. Co posádkám přinese?
Při následující rally v Bulharsku se téměř kompletní světová špička představí na soutěži pro většinu zcela neznámé. Od prvního ročníku v roce 1970 až do roku 2001 se soutěž jezdila u černomořského letoviska Zlaté písky. Od roku 2002 se soutěž přesunula do centra zimních sportů Borovez, asi 60 km od hlavního města Sofia.
Tovární jezdec Fordu Jari-Matti Latvala neponechal nic náhodě a na tomto místě se objevil i se svým inženýrem Timem Jacksonem již loni. "Zkoušky jsou tu velmi, velmi rychlé," popisuje své dojmy. "Na některých místech je asfalt úplně rozlámaný, celkově značně zvlněný. Není pro jezdce lehké přesně odhadnout podmínky na trati dokázat včas zpomalit z maximální rychlosti. Povrch vozovky se nejvíc podobá asi Irsku a tomu na Korsice, samozřejmě s kombinací rychlosti za Španělska."
Poprvé od Irska 2009 budou mít týmy možnost využít tzv. "špiónů". Tedy posádek, které tratě rychlostních zkoušek projedou před závodníky a potom poskytnou týmům cenné informace o aktuálních podmínkách na trati. To považuje Latvala za velmi důležité. "Při asfaltových soutěžích hraje počasí významnou roli. Obzvláště zde, v horské oblasti, je téměř nepředvídatelné. Přeháňka se zde může objevit velice rychle, na druhé straně zase tratě rychle osychají. Zatímco v centru soutěže může pršet, na tratích RZ bude třeba sucho. Potom mají informace našich "špiónů" cenu zlata. Poprvé v této sezóně to bude těžká volba pneumatik," vysvětluje dále.
Nelehkou práci bude mít také jednotný dodavatel pneumatik Pirelli. Týmům do Bulharska doveze dvoje gumy: nejvíce používané "slicky" z tvrdší směsy a pneumatiky z měkčí směsy pro vlhké podmínky. Jen dodejme, že "dořezávání" pneumatik není dovoleno.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?