Škoda bude i v roce 2011 jezdit s nepřeplňovaným motorem 2,0l! Vývoj nového motoru o objemu 1,6l s turbem není zatím v plánu!
Pro faceliftovanou Škodu Fabia S2000 to byl na Ypres Rally zásluhou Freddyho Loixe hodně vydařený debut. „Je to spíše jen facelift než opravdová evoluce Fabie. I když model vyvíjíme samozřejmě pro sportovní účely, i komerční účel je pro nás důležitý. Škoda představila faceliftovanou verzi Fabie RS, a tak jsme i my vůz modernizovali,“ říká sportovní šéf, Michal Hrabánek.Tato malá změna je tak jakousi předzvěstí opravdového vylepšení, které by se závodní Fabie měly dočkat na úvodním podniku nové sezony, Rally Monte Carlo. Hlavní změnou by měl být přepracovaný sací systém. „Myslím, že aktuální auto již je na svém maximu. Některá vylepšení, která ještě mohou přijít, se týkají nastavení tlumičů,“ říká Hrabánek.
V budoucnu by měly být vozy Super2000 poháněny turbomotory o objemu 1,6l. U Škody si však na tento přechod ještě budeme muset počkat. „Motor o objemu 1,6l s turbem je budoucnost, ale pro nás to pro příští rok není reálné. My budeme i příští rok jezdit s motory o objemu 2,0l. Momentálně nemáme žádný motor 1,6 s turbem, který bychom mohli začít vyvíjet, ale už na děláme na tom, abychom v budoucnu zajistili potřebný budget. Zkoumáme také, jaké motory z portfolia VW bychom mohli využít,“ zakončil Hrabánek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?