Škoda bude i v roce 2011 jezdit s nepřeplňovaným motorem 2,0l! Vývoj nového motoru o objemu 1,6l s turbem není zatím v plánu!
Pro faceliftovanou Škodu Fabia S2000 to byl na Ypres Rally zásluhou Freddyho Loixe hodně vydařený debut. „Je to spíše jen facelift než opravdová evoluce Fabie. I když model vyvíjíme samozřejmě pro sportovní účely, i komerční účel je pro nás důležitý. Škoda představila faceliftovanou verzi Fabie RS, a tak jsme i my vůz modernizovali,“ říká sportovní šéf, Michal Hrabánek.Tato malá změna je tak jakousi předzvěstí opravdového vylepšení, které by se závodní Fabie měly dočkat na úvodním podniku nové sezony, Rally Monte Carlo. Hlavní změnou by měl být přepracovaný sací systém. „Myslím, že aktuální auto již je na svém maximu. Některá vylepšení, která ještě mohou přijít, se týkají nastavení tlumičů,“ říká Hrabánek.
V budoucnu by měly být vozy Super2000 poháněny turbomotory o objemu 1,6l. U Škody si však na tento přechod ještě budeme muset počkat. „Motor o objemu 1,6l s turbem je budoucnost, ale pro nás to pro příští rok není reálné. My budeme i příští rok jezdit s motory o objemu 2,0l. Momentálně nemáme žádný motor 1,6 s turbem, který bychom mohli začít vyvíjet, ale už na děláme na tom, abychom v budoucnu zajistili potřebný budget. Zkoumáme také, jaké motory z portfolia VW bychom mohli využít,“ zakončil Hrabánek.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?