Je to oficiální, Porsche je desátou značkou Volkswagenu

Marek Litzman, 24. července 2009, 11:59 Google+

Zasedání dozorčích rad obou společností, Porsche i Volkswagenu, podpořila fúzi dvou významných společností, Porsche a Volkswagenu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
928

928 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche se tak stane desátou automobilkou koncernu Volkswagen. Ten aspiruje v blízké budoucnosti o titul největšího výrobce aut na světě, což mu dosti ulehčily potíže amerických koncernů, a převzetí Porsche bude jistě jedním z významných kroků.

Po včerejším odvolání dlouholetého šéfa Porsche, Wendelina Wiedekinga, již nic fúzi nebránilo.

Nedá se očekávat, že by se poměry v Porsche po fúzi příliš změnily. Firemní identita je to nejdůležitější, co Porsche má. Porsche navíc vlastnilo část akcií Volkswagenu už delší dobu, v poslední době se navíc snažilo mamutí koncern pohltit celý. To zlomilo Wiedekingovi krk.

Nicméně právě z jisté propojenosti už obě automobilky těžily a těží. Porsche vyvíjí hybridní Cayenne a tuto technologii jistě použije i Volkswagen. Naopak druhým směrem putují některé motory, například diesel pro Cayenne.

Spříznění obou automobilek má i historický podtext. Vždyť nejslavnějšího Volkswagena, brouka, navrhl právě Ferdinand Porsche a první model se značkou Porsche, 356, z brouka naopak vycházel.

Dozorčí rada Porsche se navíc vyslovila i pro investici z Kataru. Tamní investor chce koupit 17 % akcií Volkswagenu a pomoci tak oddlužit Porsche, které se při snahách o pohlcení mamutího koncernu velmi zadlužilo. Po ukončení fúze stoupne podíl Kataru ve Volkswagenu na 19 %.

Porsche je nyní ve vlastnictví dědiců Ferdinanda Porscheho, rodin Piëchů a Porschů.

Vytisknout

Diskuze: Je to oficiální, Porsche je desátou značkou Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Exeo ST

Seat Exeo ST získal titul "Firemné auto roka 2009"

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud