Na start příští sezony se již současné vozy WRC nepostaví. Budou však nová auta k dispozici už i pro týmy, které nemají tovární podporu?
Před Citroënem a partnerem Fordu (týmem M-Sport) jsou těžké týdny. Vyvstal totiž problém: Dostanou příští rok včas všichni jezdci nové vozy WRC na bázi speciálů S2000? U továrních týmů běží vývoj na plné obrátky, ještě však nebylo žádné nové WRC kompletně testováno. Některé detaily budoucích pravidel jsou totiž stále otevřené. Také nové motory běží zatím jen ve zkušebnách.Citroën již zkoušel svůj nový DS3 WRC v různých zemích, ale pod kapotou tomuto speciálu stále tepal známý dvoulitrový motor z C4 WRC. U M-Sportu by podle plánu mělo dojít na první testy motoru o objemu 1,6 litru pod kapotou Fiesty až v září. Následovník Focusu však již delší dobou úspěšně startuje s motorem o objemu 2 litry.Do začátku sezony 2011 však zbývá už jen pár měsíců, ve kterých musí být postaveny vozy nejen pro tovární týmy, ale i pro týmy bez tovární podpory. „Ještě jsme o tom úplně nemluvili, ale náš cíl je dostat Fiestu WRC i do týmů M2, bohužel nemáme jinou možnost,“ říká šéf M-Sportu Malcolm Wilson. Další možností je modifikovat staré vozy WRC a s nimi se postavit na start. Alespoň tak zamýšlí FIA.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.