Na start příští sezony se již současné vozy WRC nepostaví. Budou však nová auta k dispozici už i pro týmy, které nemají tovární podporu?
Před Citroënem a partnerem Fordu (týmem M-Sport) jsou těžké týdny. Vyvstal totiž problém: Dostanou příští rok včas všichni jezdci nové vozy WRC na bázi speciálů S2000? U továrních týmů běží vývoj na plné obrátky, ještě však nebylo žádné nové WRC kompletně testováno. Některé detaily budoucích pravidel jsou totiž stále otevřené. Také nové motory běží zatím jen ve zkušebnách.Citroën již zkoušel svůj nový DS3 WRC v různých zemích, ale pod kapotou tomuto speciálu stále tepal známý dvoulitrový motor z C4 WRC. U M-Sportu by podle plánu mělo dojít na první testy motoru o objemu 1,6 litru pod kapotou Fiesty až v září. Následovník Focusu však již delší dobou úspěšně startuje s motorem o objemu 2 litry.Do začátku sezony 2011 však zbývá už jen pár měsíců, ve kterých musí být postaveny vozy nejen pro tovární týmy, ale i pro týmy bez tovární podpory. „Ještě jsme o tom úplně nemluvili, ale náš cíl je dostat Fiestu WRC i do týmů M2, bohužel nemáme jinou možnost,“ říká šéf M-Sportu Malcolm Wilson. Další možností je modifikovat staré vozy WRC a s nimi se postavit na start. Alespoň tak zamýšlí FIA.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?