VÝSLEDKY V CÍLI: Další podnik zařazený do Mistrovství Evropy se jede v Chorvatsku. Češi nechybí.
Vítězem soutěže se stal Roseti, když svým nejbližším pronásledovatelů nadělil v cíli více než 3,5 minuty. Na druhé místo se dostal Betti, když nakonec třetí Fontana měl na RZ 14 defekt. V Průběhu etapy Oleksovicz předjel Tlusťáka.
Vítězem dvoukolek se stal Jan Černý s Pavlem Kohoutem.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 2:25:52,3 --- 2. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:30,6 3. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4:38,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +6:00,4 5. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +6:44,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +8:21,3 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +12:23,6 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +16:11,4 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +17:56,3 10. Turk Reno - Vidović Denis Honda Civic Type R 3.F2 +24:31,3
Další etapu má za sebou 19 posádek. Více jich do cíle druhé etapy nedojelo. Ve vedení je stále Rosseti. O druhé místo bojuje Fontana s Bettim. Nyní je na tom lépe Fontana. Na vedení ztrácí tři minuty. Čvrtý je Šebalj, minutu za ním je Tlusťák. Půl minuty za Tlusťákem je Oleksowicz. Pak už jsou rozdíly v řádech minut.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem statečně drží vedení v F2 téměř o minutu. Jeho nejbližší konkurenti nezvládli nástrahy dnešních zkoušek, Escharavil havaroval na RZ6,tedy hend ráno. Galič odstoupil na Rz 8 kvůli poruše.
Zítra se jede ještě 96 ostrých kilometrů.
Výsledky po II.Etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 1:31:55,3 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +3:16,5 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:22,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +4:27,7 5. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +5:33,8 6. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +5:52,0 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +9:19,8 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +10:57,2 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +11:37,9 10. Vajnhandl Friderik - Levstik Robert Citroen C2R2 MAX 3.F2 +15:43,6
První etapu mají za sebou jezdci na Rally Croatia. Na startu nechybí české posádky. S Fabií S2000 jede Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem, Clio R3 řídí Jan Černý a na sedadle spolujezdce je Pavel Kohout. S českou licencí naviguje Lucu Bettiho Pierangelo Scalvini.
Do prvního dne odstartovalo 28 posádek. Ve vedení je Luca Rosseti s továrním Puntem S2000. Druhý, ale jen o čtyři vteřiny je Corrado Fontana s Peugetem S2000. Náš Antonín Tlusťák je na šestém místě se ztrátou 47 vteřin.
Jan Černý vede třídu dvoukolek a celkově je osmý. Nemá to vůbec jednoduché, protože jeho nejbližší pronásledovatelé jsou poměrně blízko.
V soutěži pokračuje 24 posádek. Dimitar Iljev se svou Fabií S2000 havaroval ve druhé RZ.
Na soutěžící ještě dnes čeká pět rychlostních zkoušek. Nejdelší rz dnešního dne má 30,57 km. Soutěž končí v neděli.
Výsledky v časech po I. etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 22:39,4 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4,7 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +11,6 4. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +37,7 5. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +41,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +47,5 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +1:17,3 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +1:48,4 9. Escharavil Luc - Yvernault Eric Renault Clio S16000 2.F2 +1:57,5 10. Galić Marin - Zlatar Goran . Renault Clio S16000 3.F2 +2:06,2Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.