VÝSLEDKY V CÍLI: Další podnik zařazený do Mistrovství Evropy se jede v Chorvatsku. Češi nechybí.
Vítězem soutěže se stal Roseti, když svým nejbližším pronásledovatelů nadělil v cíli více než 3,5 minuty. Na druhé místo se dostal Betti, když nakonec třetí Fontana měl na RZ 14 defekt. V Průběhu etapy Oleksovicz předjel Tlusťáka.
Vítězem dvoukolek se stal Jan Černý s Pavlem Kohoutem.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 2:25:52,3 --- 2. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:30,6 3. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4:38,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +6:00,4 5. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +6:44,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +8:21,3 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +12:23,6 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +16:11,4 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +17:56,3 10. Turk Reno - Vidović Denis Honda Civic Type R 3.F2 +24:31,3
Další etapu má za sebou 19 posádek. Více jich do cíle druhé etapy nedojelo. Ve vedení je stále Rosseti. O druhé místo bojuje Fontana s Bettim. Nyní je na tom lépe Fontana. Na vedení ztrácí tři minuty. Čvrtý je Šebalj, minutu za ním je Tlusťák. Půl minuty za Tlusťákem je Oleksowicz. Pak už jsou rozdíly v řádech minut.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem statečně drží vedení v F2 téměř o minutu. Jeho nejbližší konkurenti nezvládli nástrahy dnešních zkoušek, Escharavil havaroval na RZ6,tedy hend ráno. Galič odstoupil na Rz 8 kvůli poruše.
Zítra se jede ještě 96 ostrých kilometrů.
Výsledky po II.Etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 1:31:55,3 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +3:16,5 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:22,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +4:27,7 5. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +5:33,8 6. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +5:52,0 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +9:19,8 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +10:57,2 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +11:37,9 10. Vajnhandl Friderik - Levstik Robert Citroen C2R2 MAX 3.F2 +15:43,6
První etapu mají za sebou jezdci na Rally Croatia. Na startu nechybí české posádky. S Fabií S2000 jede Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem, Clio R3 řídí Jan Černý a na sedadle spolujezdce je Pavel Kohout. S českou licencí naviguje Lucu Bettiho Pierangelo Scalvini.
Do prvního dne odstartovalo 28 posádek. Ve vedení je Luca Rosseti s továrním Puntem S2000. Druhý, ale jen o čtyři vteřiny je Corrado Fontana s Peugetem S2000. Náš Antonín Tlusťák je na šestém místě se ztrátou 47 vteřin.
Jan Černý vede třídu dvoukolek a celkově je osmý. Nemá to vůbec jednoduché, protože jeho nejbližší pronásledovatelé jsou poměrně blízko.
V soutěži pokračuje 24 posádek. Dimitar Iljev se svou Fabií S2000 havaroval ve druhé RZ.
Na soutěžící ještě dnes čeká pět rychlostních zkoušek. Nejdelší rz dnešního dne má 30,57 km. Soutěž končí v neděli.
Výsledky v časech po I. etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 22:39,4 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4,7 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +11,6 4. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +37,7 5. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +41,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +47,5 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +1:17,3 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +1:48,4 9. Escharavil Luc - Yvernault Eric Renault Clio S16000 2.F2 +1:57,5 10. Galić Marin - Zlatar Goran . Renault Clio S16000 3.F2 +2:06,2Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?