VÝSLEDKY V CÍLI: Další podnik zařazený do Mistrovství Evropy se jede v Chorvatsku. Češi nechybí.
Vítězem soutěže se stal Roseti, když svým nejbližším pronásledovatelů nadělil v cíli více než 3,5 minuty. Na druhé místo se dostal Betti, když nakonec třetí Fontana měl na RZ 14 defekt. V Průběhu etapy Oleksovicz předjel Tlusťáka.
Vítězem dvoukolek se stal Jan Černý s Pavlem Kohoutem.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 2:25:52,3 --- 2. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:30,6 3. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4:38,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +6:00,4 5. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +6:44,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +8:21,3 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +12:23,6 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +16:11,4 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +17:56,3 10. Turk Reno - Vidović Denis Honda Civic Type R 3.F2 +24:31,3
Další etapu má za sebou 19 posádek. Více jich do cíle druhé etapy nedojelo. Ve vedení je stále Rosseti. O druhé místo bojuje Fontana s Bettim. Nyní je na tom lépe Fontana. Na vedení ztrácí tři minuty. Čvrtý je Šebalj, minutu za ním je Tlusťák. Půl minuty za Tlusťákem je Oleksowicz. Pak už jsou rozdíly v řádech minut.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem statečně drží vedení v F2 téměř o minutu. Jeho nejbližší konkurenti nezvládli nástrahy dnešních zkoušek, Escharavil havaroval na RZ6,tedy hend ráno. Galič odstoupil na Rz 8 kvůli poruše.
Zítra se jede ještě 96 ostrých kilometrů.
Výsledky po II.Etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 1:31:55,3 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +3:16,5 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:22,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +4:27,7 5. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +5:33,8 6. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +5:52,0 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +9:19,8 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +10:57,2 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +11:37,9 10. Vajnhandl Friderik - Levstik Robert Citroen C2R2 MAX 3.F2 +15:43,6
První etapu mají za sebou jezdci na Rally Croatia. Na startu nechybí české posádky. S Fabií S2000 jede Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem, Clio R3 řídí Jan Černý a na sedadle spolujezdce je Pavel Kohout. S českou licencí naviguje Lucu Bettiho Pierangelo Scalvini.
Do prvního dne odstartovalo 28 posádek. Ve vedení je Luca Rosseti s továrním Puntem S2000. Druhý, ale jen o čtyři vteřiny je Corrado Fontana s Peugetem S2000. Náš Antonín Tlusťák je na šestém místě se ztrátou 47 vteřin.
Jan Černý vede třídu dvoukolek a celkově je osmý. Nemá to vůbec jednoduché, protože jeho nejbližší pronásledovatelé jsou poměrně blízko.
V soutěži pokračuje 24 posádek. Dimitar Iljev se svou Fabií S2000 havaroval ve druhé RZ.
Na soutěžící ještě dnes čeká pět rychlostních zkoušek. Nejdelší rz dnešního dne má 30,57 km. Soutěž končí v neděli.
Výsledky v časech po I. etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 22:39,4 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4,7 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +11,6 4. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +37,7 5. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +41,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +47,5 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +1:17,3 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +1:48,4 9. Escharavil Luc - Yvernault Eric Renault Clio S16000 2.F2 +1:57,5 10. Galić Marin - Zlatar Goran . Renault Clio S16000 3.F2 +2:06,2
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?