VÝSLEDKY V CÍLI: Další podnik zařazený do Mistrovství Evropy se jede v Chorvatsku. Češi nechybí.
Vítězem soutěže se stal Roseti, když svým nejbližším pronásledovatelů nadělil v cíli více než 3,5 minuty. Na druhé místo se dostal Betti, když nakonec třetí Fontana měl na RZ 14 defekt. V Průběhu etapy Oleksovicz předjel Tlusťáka.
Vítězem dvoukolek se stal Jan Černý s Pavlem Kohoutem.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 2:25:52,3 --- 2. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:30,6 3. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4:38,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +6:00,4 5. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +6:44,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +8:21,3 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +12:23,6 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +16:11,4 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +17:56,3 10. Turk Reno - Vidović Denis Honda Civic Type R 3.F2 +24:31,3
Další etapu má za sebou 19 posádek. Více jich do cíle druhé etapy nedojelo. Ve vedení je stále Rosseti. O druhé místo bojuje Fontana s Bettim. Nyní je na tom lépe Fontana. Na vedení ztrácí tři minuty. Čvrtý je Šebalj, minutu za ním je Tlusťák. Půl minuty za Tlusťákem je Oleksowicz. Pak už jsou rozdíly v řádech minut.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem statečně drží vedení v F2 téměř o minutu. Jeho nejbližší konkurenti nezvládli nástrahy dnešních zkoušek, Escharavil havaroval na RZ6,tedy hend ráno. Galič odstoupil na Rz 8 kvůli poruše.
Zítra se jede ještě 96 ostrých kilometrů.
Výsledky po II.Etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 1:31:55,3 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +3:16,5 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:22,0 4. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +4:27,7 5. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +5:33,8 6. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +5:52,0 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +9:19,8 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +10:57,2 9. Slejko Mitja - Šavelj Izidor Renault Clio Sport (N3) 2.F2 +11:37,9 10. Vajnhandl Friderik - Levstik Robert Citroen C2R2 MAX 3.F2 +15:43,6
První etapu mají za sebou jezdci na Rally Croatia. Na startu nechybí české posádky. S Fabií S2000 jede Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem, Clio R3 řídí Jan Černý a na sedadle spolujezdce je Pavel Kohout. S českou licencí naviguje Lucu Bettiho Pierangelo Scalvini.
Do prvního dne odstartovalo 28 posádek. Ve vedení je Luca Rosseti s továrním Puntem S2000. Druhý, ale jen o čtyři vteřiny je Corrado Fontana s Peugetem S2000. Náš Antonín Tlusťák je na šestém místě se ztrátou 47 vteřin.
Jan Černý vede třídu dvoukolek a celkově je osmý. Nemá to vůbec jednoduché, protože jeho nejbližší pronásledovatelé jsou poměrně blízko.
V soutěži pokračuje 24 posádek. Dimitar Iljev se svou Fabií S2000 havaroval ve druhé RZ.
Na soutěžící ještě dnes čeká pět rychlostních zkoušek. Nejdelší rz dnešního dne má 30,57 km. Soutěž končí v neděli.
Výsledky v časech po I. etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Punto S2000 22:39,4 --- 2. Fontana Corrado - Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +4,7 3. Betti Luca - Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +11,6 4. Oleksowicz Maciej -Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +37,7 5. Šebalj Juraj - Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +41,4 6. Tlusťák Antonín - Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +47,5 7. Fontana Luigi - Riva Pierangela Peugeot 207 S2000 +1:17,3 8. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 1.F2 +1:48,4 9. Escharavil Luc - Yvernault Eric Renault Clio S16000 2.F2 +1:57,5 10. Galić Marin - Zlatar Goran . Renault Clio S16000 3.F2 +2:06,2Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?