Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vedli po celý závěrečný den Rally Nový Zéland, aby s šesti nejrychlejšími časy zopakovali svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa FIA WRC - druhé místo. Posádku juniorského týmu Citroën totiž dělilo od premiérového prvenství pouhých 2,4 sekundy.
Poslední dějství rally bylo sice nejkratší z celého programu, nicméně o absenci hrůzostrašných momentů nouze vůbec nebyla. Pouhých 81,70 km ve dvou průjezdech nabídlo velkou show. Na trať coby vedoucí jezdech samozřejmě vyrážel první Sébastien Ogier a na Te Hutawai (RZ 18) ho čekaly obzvlášť obtížné podmínky a ztratil tak 4,5 sekundy ze svého náskoku. „Hned na začátku programu jsme chytili hodiny a to nás stálo minimálně 10 sekund a vedení," vysvětloval pilot Citroën Junior Teamu. „Na Whaanga Coast jsme museli hodně vymetat trať. Snažil jsem se jet, co to dá s vědomím, že si moc nepolepšíme, ale bylo potřeba ztratit co nejméně."Dva karamboly C4 WRCStejně jako Sébastien Ogier vylétl z tratě na RZ 19 na Whaanga Coast, udělal tu velkou chybu také Sébastien Loeb a ztratil kolem 50 sekund. A tak se pilot Citroën Junior Teamu mohl znovu vrátit do čela podniku na poslední rychlostní zkoušku. Do té doby totiž Rally Nový Zéland připomínala skvělou stíhací jízdu obhájce mistrovského titulu. Na Te Hutewai 2 (RZ 20) Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jeli opět opravdu na maximum. Díky druhému nejrychlejšímu času uhájila francouzská posádka pozici a náskok 6,2 sekundy na nového rivala – Jari - Matti Latvalu. Citroën C4 WRC s číslem 7 vyrazil do posledního dějství v trojici nejlepších, kteří se srovnali do 20 sekund. Sébastien a Julien zvládli odrazit atak Sébastiena Loeba, ale malá chyba je nakonec stála několik drahocenných sekund a hlavně průběžné první místo!Ogier: Výsledek nad naše očekávání„Byli jsme tak blízko našemu prvnímu vítězství ve WRC," říkal Sébastien. „Smyk tři zatáčky před koncem nás připravil o skvělý výsledek. Ale nic by to nemělo ubrat z toho, že byť jsme bojovali o vítězství až do polední zkoušky, předčil celkový výsledek při našem prvním startu na Novém Zélandu všechna naše očekávání. Je to pro nás velmi povzbuzující a těším se, že brzy úsilí naše a celého týmu vykrystalizuje v naše první vítězství."I když nakonec vyhrál s náskokem 2.4 sekundy Jari - Matti Latvala, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia ovšem nezajeli svůj vůbec nejlepší výsledek za dobu jejich účasti v seriálu WRC. "Pouze" ho vyrovnali, neboť předtím finišovali na druhém místě při Rally Acropolis 2009. Nogier: V Portugalsku bude repete„Sébastien a Julien zajeli fantastickou rally," zhodnotil manažer Citroën Junior Team Benoit Nogier. „Odvedli výjimečný výkon, třebaže poslední průjezd změnil absolutně vše. Výsledek znamená obrovskou spokojenost pro celý tým, který pracoval na jejich cestě nahoru od loňské sezony. Technicky jsme neměli sebemenší problém. V Portugalsku budeme nasazovat znovu dva Citroëny C4 WRC pro Sébastiena Ogiera a Kimi Räikkönena, a doufáme, že budeme ve hře znovu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.