Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vedli po celý závěrečný den Rally Nový Zéland, aby s šesti nejrychlejšími časy zopakovali svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa FIA WRC - druhé místo. Posádku juniorského týmu Citroën totiž dělilo od premiérového prvenství pouhých 2,4 sekundy.
Poslední dějství rally bylo sice nejkratší z celého programu, nicméně o absenci hrůzostrašných momentů nouze vůbec nebyla. Pouhých 81,70 km ve dvou průjezdech nabídlo velkou show. Na trať coby vedoucí jezdech samozřejmě vyrážel první Sébastien Ogier a na Te Hutawai (RZ 18) ho čekaly obzvlášť obtížné podmínky a ztratil tak 4,5 sekundy ze svého náskoku. „Hned na začátku programu jsme chytili hodiny a to nás stálo minimálně 10 sekund a vedení," vysvětloval pilot Citroën Junior Teamu. „Na Whaanga Coast jsme museli hodně vymetat trať. Snažil jsem se jet, co to dá s vědomím, že si moc nepolepšíme, ale bylo potřeba ztratit co nejméně."Dva karamboly C4 WRCStejně jako Sébastien Ogier vylétl z tratě na RZ 19 na Whaanga Coast, udělal tu velkou chybu také Sébastien Loeb a ztratil kolem 50 sekund. A tak se pilot Citroën Junior Teamu mohl znovu vrátit do čela podniku na poslední rychlostní zkoušku. Do té doby totiž Rally Nový Zéland připomínala skvělou stíhací jízdu obhájce mistrovského titulu. Na Te Hutewai 2 (RZ 20) Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jeli opět opravdu na maximum. Díky druhému nejrychlejšímu času uhájila francouzská posádka pozici a náskok 6,2 sekundy na nového rivala – Jari - Matti Latvalu. Citroën C4 WRC s číslem 7 vyrazil do posledního dějství v trojici nejlepších, kteří se srovnali do 20 sekund. Sébastien a Julien zvládli odrazit atak Sébastiena Loeba, ale malá chyba je nakonec stála několik drahocenných sekund a hlavně průběžné první místo!Ogier: Výsledek nad naše očekávání„Byli jsme tak blízko našemu prvnímu vítězství ve WRC," říkal Sébastien. „Smyk tři zatáčky před koncem nás připravil o skvělý výsledek. Ale nic by to nemělo ubrat z toho, že byť jsme bojovali o vítězství až do polední zkoušky, předčil celkový výsledek při našem prvním startu na Novém Zélandu všechna naše očekávání. Je to pro nás velmi povzbuzující a těším se, že brzy úsilí naše a celého týmu vykrystalizuje v naše první vítězství."I když nakonec vyhrál s náskokem 2.4 sekundy Jari - Matti Latvala, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia ovšem nezajeli svůj vůbec nejlepší výsledek za dobu jejich účasti v seriálu WRC. "Pouze" ho vyrovnali, neboť předtím finišovali na druhém místě při Rally Acropolis 2009. Nogier: V Portugalsku bude repete„Sébastien a Julien zajeli fantastickou rally," zhodnotil manažer Citroën Junior Team Benoit Nogier. „Odvedli výjimečný výkon, třebaže poslední průjezd změnil absolutně vše. Výsledek znamená obrovskou spokojenost pro celý tým, který pracoval na jejich cestě nahoru od loňské sezony. Technicky jsme neměli sebemenší problém. V Portugalsku budeme nasazovat znovu dva Citroëny C4 WRC pro Sébastiena Ogiera a Kimi Räikkönena, a doufáme, že budeme ve hře znovu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?