Whaanga Coast je doslova mýtickou rychlostní zkouškou Rally Nový Zéland a současně i velkým divadlem s nepopsatelným vzruchem. Platí to i po závěrečné etapě ročníku 2010, kdy se o vítězi rozhodovalo několik stovek metrů před cílovou páskou. V případě juniorů Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiase to platí doslova, vždyť o svůj premiérový titul přišli tři zatáčky před cílem. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili třetí, zatímco Dani Sordó a Marc Martí uviděli šachovnicový praporek na pátém místě. Prvně jmenovaní si udrželi i tak pohodlný náskok v průběžném pořadí pilotů a Citroën Total WRT Team je dál na čele klasifikace Poháru konstruktérů.
Třídenní stíhací jízda Po hrdinském druhém dni se Sébastien Loeb a Daniel Elena pustili do závěru Rally Nový Zéland s jediným cílem - vyhrát. Po RZ 18 (Te Hutewai 1) se šestinásobný mistr světa ujal vedení po Ogierových hodinách. Při prvním průjezdu Whaanga Coast Loeb upevnil své vedení, ale pak vylétl z tratě. „Bylo to v úzké točivé části, kde jsme jednu pravotočivou zatáčku trochu podcenili. Bylo tam hodně kamínků a auto narazilo do stromu. Karosérie sice utrpěla, ale nebylo tam žádné větší mechanické poškození auta a byli jsme schopní pokračovat dál až do servisního parku. Najednou jsme byli čtvrtí a nějakých dvacet sekund ztráty na vedoucí pozici. Všechno bylo dál otevřené.“Dani Sordó a Marc Martí, čtvrtí na začátku poslední etapy, klesli na šestou příčku po prvních dvou zkouškách. „Cítil jsem, že jedu dobře, ale můj čas na Whaanga Coast nebyl nejlepší," vysvětloval španělský pilot. „Čtyři posádky byly srovnány do 15 sekund. Chtěli jsme jet na doraz až do konce.“Loebova spokojenost s 3. místemPo přestávce v servisním parku se bojovalo na břehu Tasmánského moře. Loeb zajel nejrychlejší čas na Te Hutewai 2 (RZ 20) a vrátil se do čela soutěže před posledním testem na Whaanga Coast 2. Ale několik kilometrů před cílem udělal hodiny a ty zmařily jeho úspěch. „Zkusili jsme všechno, ale už to nešlo dohonit. Dojeli jsme třetí, což není vůbec špatný výsledek po tolika karambolech za poslední tři dny. A tak odjíždím docela spokojený."Sordó: Body jsou nejdůležitějšíDani Sordó zajel nejrychlejší poslední čas a dojel si tak pro pátou pozici s 4,5 sekundami ztráty na Mikko Hirvonena. „Jsem šťastný, že jsem auto dovezl bez poškození našim mechanikům. Potěšil mě druhý čas na Whaanga Coast. Díky dobře vymetené trase jsem mohl jet po soudržném podkladu a pilotovat tak, jak jsem chtěl. Body, které jsme získali za páté místo, pomohly Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů, což je nejdůležitější věc."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.