Whaanga Coast je doslova mýtickou rychlostní zkouškou Rally Nový Zéland a současně i velkým divadlem s nepopsatelným vzruchem. Platí to i po závěrečné etapě ročníku 2010, kdy se o vítězi rozhodovalo několik stovek metrů před cílovou páskou. V případě juniorů Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiase to platí doslova, vždyť o svůj premiérový titul přišli tři zatáčky před cílem. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili třetí, zatímco Dani Sordó a Marc Martí uviděli šachovnicový praporek na pátém místě. Prvně jmenovaní si udrželi i tak pohodlný náskok v průběžném pořadí pilotů a Citroën Total WRT Team je dál na čele klasifikace Poháru konstruktérů.
Třídenní stíhací jízda Po hrdinském druhém dni se Sébastien Loeb a Daniel Elena pustili do závěru Rally Nový Zéland s jediným cílem - vyhrát. Po RZ 18 (Te Hutewai 1) se šestinásobný mistr světa ujal vedení po Ogierových hodinách. Při prvním průjezdu Whaanga Coast Loeb upevnil své vedení, ale pak vylétl z tratě. „Bylo to v úzké točivé části, kde jsme jednu pravotočivou zatáčku trochu podcenili. Bylo tam hodně kamínků a auto narazilo do stromu. Karosérie sice utrpěla, ale nebylo tam žádné větší mechanické poškození auta a byli jsme schopní pokračovat dál až do servisního parku. Najednou jsme byli čtvrtí a nějakých dvacet sekund ztráty na vedoucí pozici. Všechno bylo dál otevřené.“Dani Sordó a Marc Martí, čtvrtí na začátku poslední etapy, klesli na šestou příčku po prvních dvou zkouškách. „Cítil jsem, že jedu dobře, ale můj čas na Whaanga Coast nebyl nejlepší," vysvětloval španělský pilot. „Čtyři posádky byly srovnány do 15 sekund. Chtěli jsme jet na doraz až do konce.“Loebova spokojenost s 3. místemPo přestávce v servisním parku se bojovalo na břehu Tasmánského moře. Loeb zajel nejrychlejší čas na Te Hutewai 2 (RZ 20) a vrátil se do čela soutěže před posledním testem na Whaanga Coast 2. Ale několik kilometrů před cílem udělal hodiny a ty zmařily jeho úspěch. „Zkusili jsme všechno, ale už to nešlo dohonit. Dojeli jsme třetí, což není vůbec špatný výsledek po tolika karambolech za poslední tři dny. A tak odjíždím docela spokojený."Sordó: Body jsou nejdůležitějšíDani Sordó zajel nejrychlejší poslední čas a dojel si tak pro pátou pozici s 4,5 sekundami ztráty na Mikko Hirvonena. „Jsem šťastný, že jsem auto dovezl bez poškození našim mechanikům. Potěšil mě druhý čas na Whaanga Coast. Díky dobře vymetené trase jsem mohl jet po soudržném podkladu a pilotovat tak, jak jsem chtěl. Body, které jsme získali za páté místo, pomohly Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů, což je nejdůležitější věc."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?