Whaanga Coast - legenda žije

loeb, sebastian
loeb, sebastian, foto: Citroën Sport
iAdam 10. května 2010 13:45
Sdílej:

Whaanga Coast je doslova mýtickou rychlostní zkouškou Rally Nový Zéland a současně i velkým divadlem s nepopsatelným vzruchem. Platí to i po závěrečné etapě ročníku 2010, kdy se o vítězi rozhodovalo několik stovek metrů před cílovou páskou. V případě juniorů Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiase to platí doslova, vždyť o svůj premiérový titul přišli tři zatáčky před cílem. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili třetí, zatímco Dani Sordó a Marc Martí uviděli šachovnicový praporek na pátém místě. Prvně jmenovaní si udrželi i tak pohodlný náskok v průběžném pořadí pilotů a Citroën Total WRT Team je dál na čele klasifikace Poháru konstruktérů.

Třídenní stíhací jízda Po hrdinském druhém dni se Sébastien Loeb a Daniel Elena pustili do závěru Rally Nový Zéland s jediným cílem - vyhrát. Po RZ 18 (Te Hutewai 1) se šestinásobný mistr světa ujal vedení po Ogierových hodinách. Při prvním průjezdu Whaanga Coast Loeb upevnil své vedení, ale pak vylétl z tratě.  „Bylo to v úzké točivé části, kde jsme jednu pravotočivou zatáčku trochu podcenili.  Bylo tam hodně kamínků a auto narazilo do stromu. Karosérie sice utrpěla, ale nebylo tam žádné větší mechanické poškození auta a byli jsme schopní pokračovat dál až do servisního parku. Najednou jsme byli čtvrtí a nějakých dvacet sekund ztráty na vedoucí pozici. Všechno bylo dál otevřené.“Dani Sordó a Marc Martí, čtvrtí na začátku poslední etapy, klesli na šestou příčku po prvních dvou zkouškách. „Cítil jsem, že jedu dobře, ale můj čas na Whaanga Coast nebyl nejlepší," vysvětloval španělský pilot. „Čtyři posádky byly srovnány do 15 sekund. Chtěli jsme jet na doraz až do konce.“Loebova spokojenost s 3. místemPo přestávce v servisním parku se bojovalo na břehu Tasmánského moře. Loeb zajel nejrychlejší čas na Te Hutewai 2 (RZ 20) a vrátil se do čela soutěže před posledním testem na Whaanga Coast 2. Ale několik kilometrů před cílem udělal hodiny a ty zmařily jeho úspěch.  „Zkusili jsme všechno, ale už to nešlo dohonit. Dojeli jsme třetí, což není vůbec špatný výsledek po tolika karambolech za poslední tři dny. A tak odjíždím docela spokojený."Sordó: Body jsou nejdůležitějšíDani Sordó zajel nejrychlejší poslední čas a dojel si tak pro pátou pozici s 4,5 sekundami ztráty na Mikko Hirvonena. „Jsem šťastný, že jsem auto dovezl bez poškození našim mechanikům. Potěšil mě druhý čas na Whaanga Coast. Díky dobře vymetené trase jsem mohl jet po soudržném podkladu a pilotovat tak, jak jsem chtěl. Body, které jsme získali za páté místo, pomohly Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů, což je nejdůležitější věc."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.