Po Evropě, Americe a Asii se přesouvá program mistrovství světa WRC na další kontinent - do Austrálie na Rally Nový Zéland. Sébastien Loeb a Daniel Elena, vítězové posledních tří rally 2010, zamířili k protinožcům s odhodláním pokračovat v této sérii. Dani Sordó a Marc Martí, jejich týmoví kolegové v Citroën Total World Rally Teamu, doufají, že by mohli prorazit na stupně vítězů.
Nádherná klasikaRally Nový Zéland je v kalendáři světového šampionátu od roku 1977, a patří mezi klasické rally. Šotolinové silnice jsou rychlé a takříkajíc oddělují chlapy od chlapců. Většina pilotů tuhle rally miluje. Rychlostní zkouška Whaanga Coast na útesu lemovaném Tasmánským mořem je mnohými považována za nejkrásnější za celou sezonu.Letošní ročník přináší návrat do Aucklandu. Trať slibuje mnoho rozmanitých výzev s třemi servisními parky pro jednotlivé etapy - v pátek Whangarei, v sobotu Hampton Downs a v neděli Raglan.Na poslední Rally Nový Zéland v roce 2008 vybojovali Sébastien Loeb a Dani Sordó pro svůj Citroën Total World Rally Team double, tedy první a druhé místo. Pětinásobný mistr světa proto vystupuje jako obhájce titulu. Tento status je navíc podložený výsledky zahajovacích podniků sezony, resp. od druhého místa na Rally Švédsko dokázal Sébastien Loeb vyhrát další tři rally - v Mexiku, Jordánsku a Turecku, takže není žádným překvapením, že vede pořadí pilotů a Citroën Total World Rally Team je první v hodnocení Poháru konstruktérů.Loeb: Je potěšením tady pilotovatSéb, který má na čele pelotonu pilotů čtyřicetibodový náskok, o své vedení v Auclandu v žádném případě nepřijde. "Všechno se pro nás vyvíjí velice dobře už v této fázi šampionátu," usmívá se pilot Citroënu. "I když jsem Nový Zéland už dvakrát vyhrál, musím být i tak hodně opatrný. Vždyť moji největší soupeři jsou obvykle na tomto druhu povrchu silní. Každopádně se na rally těším. Rychlostní zkoušky jsou nádherné a pro náš vůz docela snadné, je to jedna z mála rally, na které je opravdu potěšení řídit.“Sordó: Usměje se štěstí?Dani Sordó má sezonu jako na houpačce, dvě čtvrtá místa a dvě vypadnutí. Španělský pilot si v rychlosti libuje, ale své výkony ještě nedokáže plně přetavit v odpovídající výsledky. "Doufám, že Paní štěstěna se na mě nakonec přece jen usměje a já budu na pódiu," tvrdí. "Až dosud jsme byli vždy mezi předními posádkami, a nevidím důvod, proč by to tak nemělo být i na Novém Zélandu. Zatím nám pokaždé chyběl malý krůček k tomu, abychom náš potenciál promítli do lepšího výsledku pro celý tým. Budu se snažit pokračovat v tomto trendu i na této rally."Tři otázky pro Oliviera Quesnela, sportovního šéfa Citroën Total WRTTurecká rally byla velmi vzrušujícím podnikem, na kterém rychlost nebyla nejdůležitější položkou strategie. Jste rád?"To je absolutně pravda. Rally probíhala ve sportovním duchu a podmínkách. Myslím, že právě tohle preferují piloti, týmy, média a diváci. Rally Jordánsko ukázala, jaké jsou limity regulace. Malcolm Wilson, týmový šéf Fordu a já jsme uzavřeli džentlmenskou dohodu směřující k tomu, abychom vedoucímu jezdci nevymetali trať. Na setkání při Rally Turecko jsme si také ujasnili, že podobné taktické manévry kazí obraz našeho sportu. To všechno shrnuto nám dává naději na prožití skutečně sportovního víkendu. Uvidíme, co se stane na Novém Zélandu, kde bude právě pozice na trati velmi důležitá."Jak hodnotíte začátek sezony z pohledu pilotů Citroënu?"S 93 body ze stovky možných, to je typický Sébastien Loeb! Lidé se často ptají, zda už není znuděný. Ale mohu vám říci, že je motivovaný vyhrát titul posedmé v poklusu. Výsledky Dani Sorda nejsou příliš pravidelné. Já doufám, že už má horší období za sebou a že udělá maximum pro obvyklý bodový příspěvek týmu. Jeho vypadnutí v Turecku je perfektní ilustrací jeho nedostatku úspěchu. Všichni vedoucí jezdci selhali na stejném místě, ale on jako jediný tam poškodil auto. Zatím na každé rally nás překvapil svými neustále se zlepšujícími výkony Sébastien Ogier. Jak on jde na věc, vždy naslouchá, učí se a také zlepšuje na každé rally. Určitě to nebude dlouho trvat a dočkáme se jeho prvního vítězství! Jsem také potěšen zlepšením Kimi Räikkönena. Velmi dobře vyplnil mezeru v týmu a zajel dvě dobré rally - Jordánsko a Turecko. To mu určitě dodá sebevědomí do druhé části sezony."Nedávno FIA zveřejnila kalendář mistrovství světa 2011. Co o něm soudíte?"Je logický a zajímavý, protože zahrnuje i automobilové trhy, které jsou důležité pro Citroën. Jsme rádi, že se program vrací k historickým podnikům, jako jsou Řecko a Argentina, a také to, že se podařilo udržet francouzské pořadatelství. Také jsme přivítali fakt, že FIA si ponechala právo přidat čtrnáctý podnik do kalendáře jako překvapení pro všechny.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.