Po Evropě, Americe a Asii se přesouvá program mistrovství světa WRC na další kontinent - do Austrálie na Rally Nový Zéland. Sébastien Loeb a Daniel Elena, vítězové posledních tří rally 2010, zamířili k protinožcům s odhodláním pokračovat v této sérii. Dani Sordó a Marc Martí, jejich týmoví kolegové v Citroën Total World Rally Teamu, doufají, že by mohli prorazit na stupně vítězů.
Nádherná klasikaRally Nový Zéland je v kalendáři světového šampionátu od roku 1977, a patří mezi klasické rally. Šotolinové silnice jsou rychlé a takříkajíc oddělují chlapy od chlapců. Většina pilotů tuhle rally miluje. Rychlostní zkouška Whaanga Coast na útesu lemovaném Tasmánským mořem je mnohými považována za nejkrásnější za celou sezonu.Letošní ročník přináší návrat do Aucklandu. Trať slibuje mnoho rozmanitých výzev s třemi servisními parky pro jednotlivé etapy - v pátek Whangarei, v sobotu Hampton Downs a v neděli Raglan.Na poslední Rally Nový Zéland v roce 2008 vybojovali Sébastien Loeb a Dani Sordó pro svůj Citroën Total World Rally Team double, tedy první a druhé místo. Pětinásobný mistr světa proto vystupuje jako obhájce titulu. Tento status je navíc podložený výsledky zahajovacích podniků sezony, resp. od druhého místa na Rally Švédsko dokázal Sébastien Loeb vyhrát další tři rally - v Mexiku, Jordánsku a Turecku, takže není žádným překvapením, že vede pořadí pilotů a Citroën Total World Rally Team je první v hodnocení Poháru konstruktérů.Loeb: Je potěšením tady pilotovatSéb, který má na čele pelotonu pilotů čtyřicetibodový náskok, o své vedení v Auclandu v žádném případě nepřijde. "Všechno se pro nás vyvíjí velice dobře už v této fázi šampionátu," usmívá se pilot Citroënu. "I když jsem Nový Zéland už dvakrát vyhrál, musím být i tak hodně opatrný. Vždyť moji největší soupeři jsou obvykle na tomto druhu povrchu silní. Každopádně se na rally těším. Rychlostní zkoušky jsou nádherné a pro náš vůz docela snadné, je to jedna z mála rally, na které je opravdu potěšení řídit.“Sordó: Usměje se štěstí?Dani Sordó má sezonu jako na houpačce, dvě čtvrtá místa a dvě vypadnutí. Španělský pilot si v rychlosti libuje, ale své výkony ještě nedokáže plně přetavit v odpovídající výsledky. "Doufám, že Paní štěstěna se na mě nakonec přece jen usměje a já budu na pódiu," tvrdí. "Až dosud jsme byli vždy mezi předními posádkami, a nevidím důvod, proč by to tak nemělo být i na Novém Zélandu. Zatím nám pokaždé chyběl malý krůček k tomu, abychom náš potenciál promítli do lepšího výsledku pro celý tým. Budu se snažit pokračovat v tomto trendu i na této rally."Tři otázky pro Oliviera Quesnela, sportovního šéfa Citroën Total WRTTurecká rally byla velmi vzrušujícím podnikem, na kterém rychlost nebyla nejdůležitější položkou strategie. Jste rád?"To je absolutně pravda. Rally probíhala ve sportovním duchu a podmínkách. Myslím, že právě tohle preferují piloti, týmy, média a diváci. Rally Jordánsko ukázala, jaké jsou limity regulace. Malcolm Wilson, týmový šéf Fordu a já jsme uzavřeli džentlmenskou dohodu směřující k tomu, abychom vedoucímu jezdci nevymetali trať. Na setkání při Rally Turecko jsme si také ujasnili, že podobné taktické manévry kazí obraz našeho sportu. To všechno shrnuto nám dává naději na prožití skutečně sportovního víkendu. Uvidíme, co se stane na Novém Zélandu, kde bude právě pozice na trati velmi důležitá."Jak hodnotíte začátek sezony z pohledu pilotů Citroënu?"S 93 body ze stovky možných, to je typický Sébastien Loeb! Lidé se často ptají, zda už není znuděný. Ale mohu vám říci, že je motivovaný vyhrát titul posedmé v poklusu. Výsledky Dani Sorda nejsou příliš pravidelné. Já doufám, že už má horší období za sebou a že udělá maximum pro obvyklý bodový příspěvek týmu. Jeho vypadnutí v Turecku je perfektní ilustrací jeho nedostatku úspěchu. Všichni vedoucí jezdci selhali na stejném místě, ale on jako jediný tam poškodil auto. Zatím na každé rally nás překvapil svými neustále se zlepšujícími výkony Sébastien Ogier. Jak on jde na věc, vždy naslouchá, učí se a také zlepšuje na každé rally. Určitě to nebude dlouho trvat a dočkáme se jeho prvního vítězství! Jsem také potěšen zlepšením Kimi Räikkönena. Velmi dobře vyplnil mezeru v týmu a zajel dvě dobré rally - Jordánsko a Turecko. To mu určitě dodá sebevědomí do druhé části sezony."Nedávno FIA zveřejnila kalendář mistrovství světa 2011. Co o něm soudíte?"Je logický a zajímavý, protože zahrnuje i automobilové trhy, které jsou důležité pro Citroën. Jsme rádi, že se program vrací k historickým podnikům, jako jsou Řecko a Argentina, a také to, že se podařilo udržet francouzské pořadatelství. Také jsme přivítali fakt, že FIA si ponechala právo přidat čtrnáctý podnik do kalendáře jako překvapení pro všechny.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.