Aktualizace v cíli; Jarri Matti Latvala zvítězil, druhý Ogier a třetí Loeb.
Výslekdy v cíli
Na soutěžící čekaly dnes dva testy, které se jely dvakrát. Nejdelší zkouška dne měla 29 km. PO první RZ dne se Loeb dostal do vedení o 4,5 vteřiny před Ogierem. V další zkoušce však Loeb chyboval a trefil nějaké křoví, poškodil předek vozu a získal ztrátu 40 vteřin. Další RZ vyhrál. V poslední rychlostní zkoušce havaroval Petter Solberg se svou C4 WRC, když na šestém kilometru trefil telegrafní sloup.
Celkově tal vyhrál Latvala. Druhý byl Ogier a třetí byl Loeb.
PWRC vyhrál Paddon před Gilmoulrem a Thompsonem.
SWRC vyhrál Ketomaa, druhý byl Pons a třetí Martin Prokop se ztrátou minuty a čtrnácti vteřin na vítěze.(všichni Fiesta S2000) Další místa zajely Fabie Sandella a Al Attiyaha.
Výsledky v cíli:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 3:05:40,4 --- 2. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +2,4 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +15,2 4. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +21,3 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +25,8 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:26,0 7. Solberg H. - Minor-Petrasko Ford Focus RS WRC 08 +6:15,3 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 1.SWRC +10,19,3 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10,49,8 10. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 2.SWRC +11:13,4
Dnešní den se nesl hlavně ve znamení fenomenálního Sébastiena Loeba. Ten po včerejší chybě, kdy naboural svými dveřmi do mostku a poškodil vůz, dnes předvedl skvělou stíhací jízdu. Dokázal stáhnout přes minutu ze své ztráty na prvního a je jen těsně druhý za mladíčkem, Sébastienem Ogierem.
O jednu pozici si pohoršil Jari-Matti Latvala. Ten na Ogiera ztrácí 33s, což také není nesmazatelná ztráta. Svoji pozici si drží týmová dvojka Citroënu, Dani Sordo. Ukazuje tak, že i přes výpadek v minulé rally, je spolehlivým, byť asi ne tím nejrychlejším, jezdem. Během dne se naopak propadal Petter Solberg, který tak ukázal, že být první na trati je opravu velká nevýhoda.
Až šestý je Mikko Hirvonen, týmová jednička Fordu. Je to tak další slabší výkon v jeho podání. Přitom šotolinové soutěže by měly být jeho doménou a právě na těchto soutěžích by měl Loeba porážet. Sedmý je Wilson a osmý Henning Solberg, který se v letošní sezoně také zatím spíš hledá.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 3:05:40,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +5,3 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +33,2 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +47,5 5. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +53,6 6. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:00,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:04,9 8. Solberg H. - Minor-Petrasko Ford Focus RS WRC 08 +5:41,4 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +8:12,7 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +8:28,8
Výsledky po RZ 8:
Velmi zajímavě vypadala první etapa Rally of New Zealand, která je dalším podnikem šampionátu WRC, když se kažkou zkouškou míchalo pořadí. První tkoušku zajel nejrychleji Petter Solberg, následová Ogierem a Latvalou. Už na další RZ však P. Solberg zaznamenal pouze pátý čas a vítězství si připsal Ogier. Velmi pěkný druhá čas si připsal Wilson s Focusem od Stobartu.Dqalší pořadí Hirvonen, Sordo.
Na dvaatřicetikilometrová RZ 3 však opravdu nejlépe zajel Sordo, když druhému druhému Latvalovi nadělil rovných 7 vteřin. Třetí Ogier na Sorda ztratil 8,1 s, čtvrtý P. Solberg už 11,3 s. Neslané nemastné byly výkony do té doby šestého Loeba. Co se mu však podařilo na RZ 4 si za rámeček určitě nedá. Levou částí trfil malý mostek, otevřely se mu i dveře a výsledkem byl až 28. čas ma úrovni domácích Mitsubishi a ztráty bezmála minutu a půl. Pořadí na prvních čtyřech místech byl o této RZ stejné, jako na té předcházející.
Už na RZ 5 však Loeb ukázal, že se nehodlá s osmou příčkou smířit, a rychlejší než dokázal být už jen Ogier, o 0,6 s. Pořadí prvních dvou na RZ 6 bylo opět stejné jako v té předchozí. Třetí čas zajel P. Splberg, čtvrtý Latvala. První vítězství si Loeb přisal hned na další RZ 7.6,6 s nadělil druhému P. Solbergovi, 8,3 s třtímu Latvalovi. Sám však poté přiznal, že jel na hranici možností. Na zatím poslední odjeté RZ 8 zajel nejrychlejší čas P. Solberg, Loebovi patřila příčka druhá, Sordovi třetí.
Hodnocení SWRC zatím blok Fiest v pořadí Ketomaa, Pons a náš zástupce Prokop je zatím až na třetí příčce, když zaznamenal jen dva nejrychlejší časy ve skupině. Čtvrtý je Al-Attiyah a pátý Sandel, oba se škodou.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC 1:34:43,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1,5 3. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +5,2 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +6,7 5. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +20,4 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:06,7 7. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +1:21,1 8. Solberg H. - Minor-Petrasko Ford Focus RS WRC 08 +1:42,2 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +4:12,6 10. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 +4:35,0
Na Novém Zélandu je již čtvrteční večer a jezdci mají za sebou shakedown. Ten se jel překvapivě na asfaltu, ač je soutěž šotolinová.
Nejrychleji zde jel Jarri Matti Latvala s Fordem. Druhý Dani Sordo a třetí Loeb. Vypovídající hodnota tohoto shakedownu je však zcela nulová. Není jasné proč pořadatel sáhnul k takovému řešení testovací rychlostní zkoušky, kde si jezdec nemůže ověřit nastavení vozu, když se zbytek soutěže jede na šotolině.
První rychlostní zkouška startuje dnes ve 23:03 našeho času. Výsledky přineseme.
Shakedown v časech
1. Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC 09 1:07.3 2. Dani Sordo Citroen C4 WRC 1:07.4 3. Sebastian Loeb Citroen C4 WRC 1:07.5 4. Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC 09 1:07.6 4. Petter Solberg Citroen C4 WRC 1:07.6 6. Henning Solberg Ford Focus RS WRC 08 1:07.8 6. Sebastien Ogier Citroen C4 WRC 1:07.8 8. Matthew Wilson Ford Focus RS WRC 08 1:08.5 8. Federico Villagra Ford Focus RS WRC 08 1:08.5 10. Jari Ketomaa Ford Fiesta S2000 1:11.0 11. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 1:12.2
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.