Rally of New Zealand: Vítězem Latvala

rally sardegna
rally sardegna, foto: Ford Motor Company
RallyZone.cz 6. května 2010 10:43
Sdílej:

Aktualizace v cíli; Jarri Matti Latvala zvítězil, druhý Ogier a třetí Loeb.

Výslekdy v cíli

Na soutěžící čekaly dnes dva testy, které se jely dvakrát. Nejdelší zkouška dne měla 29 km. PO první RZ dne se Loeb dostal do vedení o 4,5 vteřiny před Ogierem. V další zkoušce však Loeb chyboval a trefil nějaké křoví, poškodil předek vozu a získal ztrátu 40 vteřin. Další RZ vyhrál. V poslední rychlostní zkoušce havaroval Petter Solberg se svou C4 WRC, když na šestém kilometru trefil telegrafní sloup.

Celkově tal vyhrál Latvala. Druhý byl Ogier a třetí byl Loeb.

PWRC vyhrál Paddon před Gilmoulrem a Thompsonem.

SWRC vyhrál Ketomaa, druhý byl Pons a třetí Martin Prokop se ztrátou minuty a čtrnácti vteřin na vítěze.(všichni Fiesta S2000) Další místa zajely Fabie Sandella a Al Attiyaha.

 Výsledky v cíli:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 3:05:40,4  ---     2.    Ogier S. - Igrassi J.   Citroën C4 WRC   +2,4     3.    Loeb S. - Elena D.  Citroën C4 WRC   +15,2     4.    Hirvonen M. - Lehtine J.   Ford Focus RS WRC 09 +21,3     5.     Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC  +25,8     6.   Wilson M. - Martin S.   Ford Focus RS WRC 08  +3:26,0     7.   Solberg H. - Minor-Petrasko  Ford Focus RS WRC 08   +6:15,3     8.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta S2000 1.SWRC  +10,19,3     9.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 08 +10,49,8    10.   Pons X. - Haro A.  Ford Fiesta S2000 2.SWRC +11:13,4

Dnešní den se nesl hlavně ve znamení fenomenálního Sébastiena Loeba. Ten po včerejší chybě, kdy naboural svými dveřmi do mostku a poškodil vůz, dnes předvedl skvělou stíhací jízdu. Dokázal stáhnout přes minutu ze své ztráty na prvního a je jen těsně druhý za mladíčkem, Sébastienem Ogierem. 

O jednu pozici si pohoršil Jari-Matti Latvala. Ten na Ogiera ztrácí 33s, což také není nesmazatelná ztráta. Svoji pozici si drží týmová dvojka Citroënu, Dani Sordo. Ukazuje tak, že i přes výpadek v minulé rally, je spolehlivým, byť asi ne tím nejrychlejším, jezdem. Během dne se naopak propadal Petter Solberg, který tak ukázal, že být první na trati je opravu velká nevýhoda.

Až šestý je Mikko Hirvonen, týmová jednička Fordu. Je to tak další slabší výkon v jeho podání. Přitom šotolinové soutěže by měly být jeho doménou a právě na těchto soutěžích by měl Loeba porážet. Sedmý je Wilson a osmý Henning Solberg, který se v letošní sezoně také zatím spíš hledá.

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Ogier S. - Igrassi J.   Citroën C4 WRC 3:05:40,4  ---     2.    Loeb S. - Elena D.  Citroën C4 WRC   +5,3     3.    Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09   +33,2     4.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC +47,5     5.    Solberg P. - Mills P.  Citroën C4 WRC  +53,6     6.   Hirvonen M. - Lehtine J.   Ford Focus RS WRC 09  +1:00,2     7.   Wilson M. - Martin S.   Ford Focus RS WRC 08   +3:04,9     8.   Solberg H. - Minor-Petrasko  Ford Focus RS WRC 08   +5:41,4     9.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta S2000 +8:12,7    10.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 08 +8:28,8

 

 

Výsledky po RZ 8:

Velmi zajímavě vypadala první etapa Rally of New Zealand, která je dalším podnikem šampionátu WRC, když se kažkou zkouškou míchalo pořadí. První tkoušku zajel nejrychleji Petter Solberg, následová Ogierem a Latvalou. Už na další RZ však P. Solberg zaznamenal pouze pátý čas a vítězství si připsal Ogier. Velmi pěkný druhá čas si připsal Wilson s Focusem od Stobartu.Dqalší pořadí Hirvonen, Sordo.

Na dvaatřicetikilometrová RZ 3 však opravdu nejlépe zajel Sordo, když druhému druhému Latvalovi nadělil rovných 7 vteřin. Třetí Ogier na Sorda ztratil 8,1 s, čtvrtý P. Solberg už 11,3 s. Neslané nemastné byly výkony do té doby šestého Loeba. Co se mu však podařilo na RZ 4 si za rámeček určitě nedá. Levou částí trfil malý mostek, otevřely se mu i dveře a výsledkem byl až 28. čas ma úrovni domácích Mitsubishi a ztráty bezmála minutu a půl. Pořadí na prvních čtyřech místech byl o této RZ stejné, jako na té předcházející.

Už na RZ 5 však Loeb ukázal, že se nehodlá s osmou příčkou smířit, a rychlejší než dokázal být už jen Ogier, o 0,6 s. Pořadí prvních dvou na RZ 6 bylo opět stejné jako v té předchozí. Třetí čas zajel P. Splberg, čtvrtý Latvala. První vítězství si Loeb přisal hned na další RZ 7.6,6 s nadělil druhému P. Solbergovi, 8,3 s třtímu Latvalovi. Sám však poté přiznal, že jel na hranici možností. Na zatím poslední odjeté RZ 8 zajel nejrychlejší čas P. Solberg, Loebovi patřila příčka druhá, Sordovi třetí.

Hodnocení SWRC zatím blok Fiest v pořadí Ketomaa, Pons a náš zástupce Prokop je zatím až na třetí příčce, když zaznamenal jen dva nejrychlejší časy ve skupině. Čtvrtý je Al-Attiyah a pátý Sandel, oba se škodou.

 

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Solberg P. - Mills P.  Citroën C4 WRC 1:34:43,6  ---     2.    Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09   +1,5     3.    Ogier S. - Igrassi J.   Citroën C4 WRC   +5,2     4.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC +6,7     5.    Hirvonen M. - Lehtine J.   Ford Focus RS WRC 09  +20,4     6.   Wilson M. - Martin S.   Ford Focus RS WRC 08  +1:06,7     7.   Loeb S. - Elena D.  Citroën C4 WRC   +1:21,1     8.   Solberg H. - Minor-Petrasko  Ford Focus RS WRC 08   +1:42,2     9.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta S2000 +4:12,6    10.   Pons X. - Haro A.  Ford Fiesta S2000 +4:35,0

 

 

Na Novém Zélandu je již čtvrteční večer a jezdci mají za sebou shakedown. Ten se jel překvapivě na asfaltu, ač je soutěž šotolinová.

Nejrychleji zde jel Jarri Matti Latvala s Fordem. Druhý Dani Sordo a třetí Loeb. Vypovídající hodnota tohoto shakedownu je však zcela nulová. Není jasné proč pořadatel sáhnul k takovému řešení testovací rychlostní zkoušky, kde si jezdec nemůže ověřit nastavení vozu, když se zbytek soutěže jede na šotolině.

První rychlostní zkouška startuje dnes ve 23:03 našeho času. Výsledky přineseme.

Shakedown v časech

1. Jari-Matti Latvala  Ford Focus RS WRC 09 1:07.3  2. Dani Sordo  Citroen C4 WRC 1:07.4  3. Sebastian Loeb  Citroen C4 WRC 1:07.5  4. Mikko Hirvonen  Ford Focus RS WRC 09 1:07.6  4. Petter Solberg  Citroen C4 WRC 1:07.6  6. Henning Solberg  Ford Focus RS WRC 08 1:07.8  6. Sebastien Ogier  Citroen C4 WRC 1:07.8  8. Matthew Wilson  Ford Focus RS WRC 08 1:08.5  8. Federico Villagra  Ford Focus RS WRC 08 1:08.5  10. Jari Ketomaa Ford Fiesta S2000 1:11.0  11. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 1:12.2

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.