Aktualizace v cíli; Jarri Matti Latvala zvítězil, druhý Ogier a třetí Loeb.
Výslekdy v cíli
Na soutěžící čekaly dnes dva testy, které se jely dvakrát. Nejdelší zkouška dne měla 29 km. PO první RZ dne se Loeb dostal do vedení o 4,5 vteřiny před Ogierem. V další zkoušce však Loeb chyboval a trefil nějaké křoví, poškodil předek vozu a získal ztrátu 40 vteřin. Další RZ vyhrál. V poslední rychlostní zkoušce havaroval Petter Solberg se svou C4 WRC, když na šestém kilometru trefil telegrafní sloup.
Celkově tal vyhrál Latvala. Druhý byl Ogier a třetí byl Loeb.
PWRC vyhrál Paddon před Gilmoulrem a Thompsonem.
SWRC vyhrál Ketomaa, druhý byl Pons a třetí Martin Prokop se ztrátou minuty a čtrnácti vteřin na vítěze.(všichni Fiesta S2000) Další místa zajely Fabie Sandella a Al Attiyaha.
Výsledky v cíli:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 3:05:40,4 --- 2. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +2,4 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +15,2 4. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +21,3 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +25,8 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:26,0 7. Solberg H. - Minor-Petrasko Ford Focus RS WRC 08 +6:15,3 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 1.SWRC +10,19,3 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10,49,8 10. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 2.SWRC +11:13,4
Dnešní den se nesl hlavně ve znamení fenomenálního Sébastiena Loeba. Ten po včerejší chybě, kdy naboural svými dveřmi do mostku a poškodil vůz, dnes předvedl skvělou stíhací jízdu. Dokázal stáhnout přes minutu ze své ztráty na prvního a je jen těsně druhý za mladíčkem, Sébastienem Ogierem.
O jednu pozici si pohoršil Jari-Matti Latvala. Ten na Ogiera ztrácí 33s, což také není nesmazatelná ztráta. Svoji pozici si drží týmová dvojka Citroënu, Dani Sordo. Ukazuje tak, že i přes výpadek v minulé rally, je spolehlivým, byť asi ne tím nejrychlejším, jezdem. Během dne se naopak propadal Petter Solberg, který tak ukázal, že být první na trati je opravu velká nevýhoda.
Až šestý je Mikko Hirvonen, týmová jednička Fordu. Je to tak další slabší výkon v jeho podání. Přitom šotolinové soutěže by měly být jeho doménou a právě na těchto soutěžích by měl Loeba porážet. Sedmý je Wilson a osmý Henning Solberg, který se v letošní sezoně také zatím spíš hledá.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 3:05:40,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +5,3 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +33,2 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +47,5 5. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +53,6 6. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:00,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:04,9 8. Solberg H. - Minor-Petrasko Ford Focus RS WRC 08 +5:41,4 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +8:12,7 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +8:28,8
Výsledky po RZ 8:
Velmi zajímavě vypadala první etapa Rally of New Zealand, která je dalším podnikem šampionátu WRC, když se kažkou zkouškou míchalo pořadí. První tkoušku zajel nejrychleji Petter Solberg, následová Ogierem a Latvalou. Už na další RZ však P. Solberg zaznamenal pouze pátý čas a vítězství si připsal Ogier. Velmi pěkný druhá čas si připsal Wilson s Focusem od Stobartu.Dqalší pořadí Hirvonen, Sordo.
Na dvaatřicetikilometrová RZ 3 však opravdu nejlépe zajel Sordo, když druhému druhému Latvalovi nadělil rovných 7 vteřin. Třetí Ogier na Sorda ztratil 8,1 s, čtvrtý P. Solberg už 11,3 s. Neslané nemastné byly výkony do té doby šestého Loeba. Co se mu však podařilo na RZ 4 si za rámeček určitě nedá. Levou částí trfil malý mostek, otevřely se mu i dveře a výsledkem byl až 28. čas ma úrovni domácích Mitsubishi a ztráty bezmála minutu a půl. Pořadí na prvních čtyřech místech byl o této RZ stejné, jako na té předcházející.
Už na RZ 5 však Loeb ukázal, že se nehodlá s osmou příčkou smířit, a rychlejší než dokázal být už jen Ogier, o 0,6 s. Pořadí prvních dvou na RZ 6 bylo opět stejné jako v té předchozí. Třetí čas zajel P. Splberg, čtvrtý Latvala. První vítězství si Loeb přisal hned na další RZ 7.6,6 s nadělil druhému P. Solbergovi, 8,3 s třtímu Latvalovi. Sám však poté přiznal, že jel na hranici možností. Na zatím poslední odjeté RZ 8 zajel nejrychlejší čas P. Solberg, Loebovi patřila příčka druhá, Sordovi třetí.
Hodnocení SWRC zatím blok Fiest v pořadí Ketomaa, Pons a náš zástupce Prokop je zatím až na třetí příčce, když zaznamenal jen dva nejrychlejší časy ve skupině. Čtvrtý je Al-Attiyah a pátý Sandel, oba se škodou.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC 1:34:43,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1,5 3. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +5,2 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +6,7 5. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +20,4 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:06,7 7. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +1:21,1 8. Solberg H. - Minor-Petrasko Ford Focus RS WRC 08 +1:42,2 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta S2000 +4:12,6 10. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 +4:35,0
Na Novém Zélandu je již čtvrteční večer a jezdci mají za sebou shakedown. Ten se jel překvapivě na asfaltu, ač je soutěž šotolinová.
Nejrychleji zde jel Jarri Matti Latvala s Fordem. Druhý Dani Sordo a třetí Loeb. Vypovídající hodnota tohoto shakedownu je však zcela nulová. Není jasné proč pořadatel sáhnul k takovému řešení testovací rychlostní zkoušky, kde si jezdec nemůže ověřit nastavení vozu, když se zbytek soutěže jede na šotolině.
První rychlostní zkouška startuje dnes ve 23:03 našeho času. Výsledky přineseme.
Shakedown v časech
1. Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC 09 1:07.3 2. Dani Sordo Citroen C4 WRC 1:07.4 3. Sebastian Loeb Citroen C4 WRC 1:07.5 4. Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC 09 1:07.6 4. Petter Solberg Citroen C4 WRC 1:07.6 6. Henning Solberg Ford Focus RS WRC 08 1:07.8 6. Sebastien Ogier Citroen C4 WRC 1:07.8 8. Matthew Wilson Ford Focus RS WRC 08 1:08.5 8. Federico Villagra Ford Focus RS WRC 08 1:08.5 10. Jari Ketomaa Ford Fiesta S2000 1:11.0 11. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 1:12.2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.