Franz Wittmann doufal, že se mu podaří úspěšný návrat do šampionátu IRC po delší pauze (od soutěže v Monaku). Mladý Rakušan ale asi dva kilometry po startu RZ11 se svým Peugeotem havaroval.
Franz nezvládl levotočivou zatáčku a vyjel se svým Peugeotem 207 S2000 mimo trať, kde ulomil pravé přední kolo. V době nehody byli Wittmann se svým německým spolujezdcem, Klausem Wichou, na desáté pozici. Jejich další společná soutěž v šampionátu Intercontinental Rally Challenge je červnová rally na Sardinii.
"Zdá se, že jsme byli až moc rychlí v nájezdu do této zatáčky. Trošku jsem ji podcenil. Pravou stranou vozu jsme trefili skálu a ulomili zavěšení. Dále jsme pokračovat nemohli. Je to velká škoda, protože každý další závodní kilometr by nám nesmírně pomohl," neskrývá zklamání Wittmann.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?