ROZHOVOR; První body už Fin získal, a tak si může začít užívat soutěžení. Kimi se už těší na start rally v Turecku.
V Jordánsku jste získal první body, byl tím dosažen první letošní cíl?Můj jediný cíl pro třetí soutěž roku byl, abych dojel do cíle. Absolvovali jsme hodně kluzkých zkoušek, na kterých vlastně neexistují orientační body. První den soutěže byl rozhodně nejtěžší v mé dosavadní kariéře soutěžního pilota. Potěšilo mě, že jsem celou etapu zvládl bez sebemenší chybičky. Nebyli jsme sice zrovna nejrychlejší, ale teď procházím vývojovou fází, kdy musím hlavně dokončovat, pak mohu zrychlit. Jak byste zhodnotil svůj vývoj za volantem C4 WRC?Ve srovnání s Mexikem byly podmínky v Jordánsku velmi obtížné. V Mexiku jsem se cítil docela dobře, takže jsem se pokusil trošku zrychlit. Bohužel jsem ale skončil mimo trať. V Jordánsku jsme chtěli za každou cenu dokončit. S každým dalším kilometrem se učím, jak s C4 WRC zacházet. Za volantem se již cítím lépe, ale hlavně mě to hodně baví, sedět ve voze WRC. Jak si myslíte, že zúročíte své zkušenosti z Jordánska ve Turecku?V Turecku si musíme zvyknout na úplně jiné prostředí. Zkušenosti sice získávám s každým dalším startem, ale každá rally je pro mne nová. Znovu bychom chtěli dojet do cíle. Uvidíme, kde se budeme po startu soutěže pohybovat a jaký bude náš odstup na špičku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.