ROZHOVOR; První body už Fin získal, a tak si může začít užívat soutěžení. Kimi se už těší na start rally v Turecku.
V Jordánsku jste získal první body, byl tím dosažen první letošní cíl?Můj jediný cíl pro třetí soutěž roku byl, abych dojel do cíle. Absolvovali jsme hodně kluzkých zkoušek, na kterých vlastně neexistují orientační body. První den soutěže byl rozhodně nejtěžší v mé dosavadní kariéře soutěžního pilota. Potěšilo mě, že jsem celou etapu zvládl bez sebemenší chybičky. Nebyli jsme sice zrovna nejrychlejší, ale teď procházím vývojovou fází, kdy musím hlavně dokončovat, pak mohu zrychlit. Jak byste zhodnotil svůj vývoj za volantem C4 WRC?Ve srovnání s Mexikem byly podmínky v Jordánsku velmi obtížné. V Mexiku jsem se cítil docela dobře, takže jsem se pokusil trošku zrychlit. Bohužel jsem ale skončil mimo trať. V Jordánsku jsme chtěli za každou cenu dokončit. S každým dalším kilometrem se učím, jak s C4 WRC zacházet. Za volantem se již cítím lépe, ale hlavně mě to hodně baví, sedět ve voze WRC. Jak si myslíte, že zúročíte své zkušenosti z Jordánska ve Turecku?V Turecku si musíme zvyknout na úplně jiné prostředí. Zkušenosti sice získávám s každým dalším startem, ale každá rally je pro mne nová. Znovu bychom chtěli dojet do cíle. Uvidíme, kde se budeme po startu soutěže pohybovat a jaký bude náš odstup na špičku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?