Petter Solberg prohlásil, že testy, které absolvoval před startem Rally v Turecku, mu dodaly jistotu. Nor bych chtěl zaútočit na vítězství v soutěži.
Mistr světa z roku 2003, Petter Solberg, který je momentálně mezi jezdci na čtvrtém místě, absolvoval před startem v Turecku test, který měřil 117km. Petter použil tu C4 WRC, se kterou bude startovat i na soutěži, která se koná již tento týden.„Během Jordánské rally jsem byl s vozem spokojen pouze na 97%. Měl jsem problémy s nedotáčivostí při obou průjezdech RZ Jordan River a také mi chyběl grip na zádi. Když máte tak dobré auto, jakým C4 WRC je, tak rozhodují pouze drobnosti. Tyto drobnosti se nám během testu podařilo odstranit, takže teď jsem spokojený na 100%. Cítím se lépe, než před rally Mexico, kde jsem soutěž dokončil jako druhý,“ popisuje pocity před startem Solberg.Solberg už letos dokázal získat dvě pódiová umístění a před rychlou šotolinovou soutěží věří, že by mohl zaútočit i na vítězství: „Po testu se cítím velmi dobře. Už od začátku na to pořádně šlápnu a pokusím se zaútočit. Musíme si napsat dobře rozpis a také na tratích chytit dobrý rytmus. Soutěž neznám, je nová pro všechny. Víme jen, že místní tratě jsou velmi rychlé a abyste zde uspěli, potřebujete mít naprostou jistotu ve váš vůz.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.