Zásluhou dvou francouzských jezdců se do MS vrátí vozy 307 WRC. Jean-Marie Cuoq a Laurento Carbonaro by se měli objevit na pěti soutěžích MS ještě letos.
Starty jsou naplánované pod hlavičkou Team Rallye Cuoq. Oba jezdci budou kromě MS startovat také ve francouzském mistrovství, kde ovšem využijí jiné vozy. Cuoq bude doma jezdit ve 206 WRC a Carbonaro ve Focusu WRC.
V MS by oba měli využívat vozy 307 WRC. Jezdci se objeví převážně na asfaltových tratích. Seznam pěti závodů čítá rally v Portugalsku, Bulharsku, Německu, Francii a Španělsku. Vloni s tímto vozem startoval ve Španělsku další Francouz, Dany Snobeck, a byl desáty. V roce 2007 například dokázal Cuoq při Rally Monte Carlo získat deváté místo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.