Posádku Semerád – Ceplecha čeká úvodní soutěž seriálu mistrovství světa Švédská Rally.
Juniorský závodník Martin Semerád v loňském roce absolvoval osm soutěží mistrovství světa z části ve své režii, ale více díky úspěchu v mezinárodním projektu Pirelli Stars Driver. Nabídnutá šance poznávat nejnáročnější světové soutěže vyústila v úspěch, kterým bylo třetí místo v mistrovství světa produkčních vozů PWRC loni na Britské Rally. Cílem týmu kolem Martina Semeráda bylo zajistit mu další pokračování na nejvyšší úrovni v mistrovství světa, a ve zužitkování poznatků a zkušeností, které ve své premiérové sezóně devatenáctiletý mladík z Prahy získal. Před rodinným týmem, který vede otec a sám také aktivní závodník Josef Semerád, byl nelehký úkol zajistit finanční prostředky na pokrytí sezóny v mistrovství světa. "Poslední týdny před startem sezóny byly dost hektické, ale nakonec jsme tady a jsme přihlášení do mistrovství světa produkčních vozů," říká Josef Semerád. Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v loňském roce odbyli světovou premiéru na Norské Rally, která se o své místo v kalendáři mistrovství dělí právě se Švédskou Rally. Tyto dvě soutěže takzvaně rotují, a přesto, že obě jsou charakteristické sněhovým povrchem a použitím pneumatik s hroty, sami soutěžní jezdci tvrdí, že se od sebe dost odlišují. "Loňské Norsko byl náš první svět, a tak pro nás byla spousta věcí nových. Zajížděli jsme tehdy na sněhu i docela dobré časy, ale mnoho času jsme ztratili v závějích, kde jsme po chybách zůstali uvězněni. Tak jak jsem porovnával charakter obou soutěží, tak můžu říci, že Norsko je techničtější a jede se po užších cestách. Ve Švédsku nás čeká daleko rychlejší soutěž, kde bude důležité držet správný rytmus a neztrácet v rychlých pasážích. Na jízdu na sněhu se už moc těším a spolu se šotolinou patří k mým oblíbeným povrchům," prozrazuje před startem Švédské Rally Martin Semerád. Švédská Rally s centrem ve městě Karlstad patří i přes zmíněný sněhový a ledový povrch k nejrychlejším soutěžím mistrovství světa. Je to dáno použitím speciálních pneumatik s hroty, které se nepoužívají v žádné jiné soutěži mistrovství světa. "Jízda na hřebech je dost specifická, a proto jsem rád, že jsme měli možnost v pondělí na oficiálním testu PWRC odjet zhruba 60 testovacích kilometrů. Uvidíme, jak nám to půjde v samotné soutěži, ale přijeli jsme sem závodit, takže si nemůžeme dovolit nějaké vyčkávání pokud chceme uspět," říká Martin Semerád.Téměř 350 kilometrů rychlostních zkoušek pokrytých sněhem a ledem čeká ve Švédsku na posádku Semerád – Ceplecha Czech National Teamu. Start soutěže obstará divácká superspeciálka na dostihovém závodišti v Karlstadu již ve čtvrtek večer. Do cíle soutěže dorazí první posádka v neděli krátce po poledni. O dalším působení Martina Semeráda při Švédské Rally vás budeme informovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.