Semeráda čeká led a sníh ve Švédsku

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sagner, Petr
Petr Eliáš 9. února 2010 20:32
Sdílej:

Posádku Semerád – Ceplecha čeká úvodní soutěž seriálu mistrovství světa Švédská Rally.

Juniorský závodník Martin Semerád v loňském roce absolvoval osm soutěží mistrovství světa z části ve své režii, ale více díky úspěchu v mezinárodním projektu Pirelli Stars Driver. Nabídnutá šance poznávat nejnáročnější světové soutěže vyústila v úspěch, kterým bylo třetí místo v mistrovství světa produkčních vozů PWRC loni na Britské Rally. Cílem týmu kolem Martina Semeráda bylo zajistit mu další pokračování na nejvyšší úrovni v mistrovství světa, a ve zužitkování poznatků a zkušeností, které ve své premiérové sezóně devatenáctiletý mladík z Prahy získal. Před rodinným týmem, který vede otec a sám také aktivní závodník Josef Semerád, byl nelehký úkol zajistit finanční prostředky na pokrytí sezóny v mistrovství světa. "Poslední týdny před startem sezóny byly dost hektické, ale nakonec jsme tady a jsme přihlášení do mistrovství světa produkčních vozů," říká Josef Semerád. Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v loňském roce odbyli světovou premiéru na Norské Rally, která se o své místo v kalendáři mistrovství dělí právě se Švédskou Rally. Tyto dvě soutěže takzvaně rotují, a přesto, že obě jsou charakteristické sněhovým povrchem a použitím pneumatik s hroty, sami soutěžní jezdci tvrdí, že se od sebe dost odlišují. "Loňské Norsko byl náš první svět, a tak pro nás byla spousta věcí nových. Zajížděli jsme tehdy na sněhu i docela dobré časy, ale mnoho času jsme ztratili v závějích, kde jsme po chybách zůstali uvězněni. Tak jak jsem porovnával charakter obou soutěží, tak můžu říci, že Norsko je techničtější a jede se po užších cestách. Ve Švédsku nás čeká daleko rychlejší soutěž, kde bude důležité držet správný rytmus a neztrácet v rychlých pasážích. Na jízdu na sněhu se už moc těším a spolu se šotolinou patří k mým oblíbeným povrchům," prozrazuje před startem Švédské Rally Martin Semerád. Švédská Rally s centrem ve městě Karlstad patří i přes zmíněný sněhový a ledový povrch k nejrychlejším soutěžím mistrovství světa. Je to dáno použitím speciálních pneumatik s hroty, které se nepoužívají v žádné jiné soutěži mistrovství světa. "Jízda na hřebech je dost specifická, a proto jsem rád, že jsme měli možnost v pondělí na oficiálním testu PWRC odjet zhruba 60 testovacích kilometrů. Uvidíme, jak nám to půjde v samotné soutěži, ale přijeli jsme sem závodit, takže si nemůžeme dovolit nějaké vyčkávání pokud chceme uspět," říká Martin Semerád.Téměř 350 kilometrů rychlostních zkoušek pokrytých sněhem a ledem čeká ve Švédsku na posádku Semerád – Ceplecha Czech National Teamu. Start soutěže obstará divácká superspeciálka na dostihovém závodišti v Karlstadu již ve čtvrtek večer. Do cíle soutěže dorazí první posádka v neděli krátce po poledni. O dalším působení Martina Semeráda při Švédské Rally vás budeme informovat.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.