Semeráda čeká led a sníh ve Švédsku

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sagner, Petr
Petr Eliáš 9. února 2010 20:32
Sdílej:

Posádku Semerád – Ceplecha čeká úvodní soutěž seriálu mistrovství světa Švédská Rally.

Juniorský závodník Martin Semerád v loňském roce absolvoval osm soutěží mistrovství světa z části ve své režii, ale více díky úspěchu v mezinárodním projektu Pirelli Stars Driver. Nabídnutá šance poznávat nejnáročnější světové soutěže vyústila v úspěch, kterým bylo třetí místo v mistrovství světa produkčních vozů PWRC loni na Britské Rally. Cílem týmu kolem Martina Semeráda bylo zajistit mu další pokračování na nejvyšší úrovni v mistrovství světa, a ve zužitkování poznatků a zkušeností, které ve své premiérové sezóně devatenáctiletý mladík z Prahy získal. Před rodinným týmem, který vede otec a sám také aktivní závodník Josef Semerád, byl nelehký úkol zajistit finanční prostředky na pokrytí sezóny v mistrovství světa. "Poslední týdny před startem sezóny byly dost hektické, ale nakonec jsme tady a jsme přihlášení do mistrovství světa produkčních vozů," říká Josef Semerád. Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v loňském roce odbyli světovou premiéru na Norské Rally, která se o své místo v kalendáři mistrovství dělí právě se Švédskou Rally. Tyto dvě soutěže takzvaně rotují, a přesto, že obě jsou charakteristické sněhovým povrchem a použitím pneumatik s hroty, sami soutěžní jezdci tvrdí, že se od sebe dost odlišují. "Loňské Norsko byl náš první svět, a tak pro nás byla spousta věcí nových. Zajížděli jsme tehdy na sněhu i docela dobré časy, ale mnoho času jsme ztratili v závějích, kde jsme po chybách zůstali uvězněni. Tak jak jsem porovnával charakter obou soutěží, tak můžu říci, že Norsko je techničtější a jede se po užších cestách. Ve Švédsku nás čeká daleko rychlejší soutěž, kde bude důležité držet správný rytmus a neztrácet v rychlých pasážích. Na jízdu na sněhu se už moc těším a spolu se šotolinou patří k mým oblíbeným povrchům," prozrazuje před startem Švédské Rally Martin Semerád. Švédská Rally s centrem ve městě Karlstad patří i přes zmíněný sněhový a ledový povrch k nejrychlejším soutěžím mistrovství světa. Je to dáno použitím speciálních pneumatik s hroty, které se nepoužívají v žádné jiné soutěži mistrovství světa. "Jízda na hřebech je dost specifická, a proto jsem rád, že jsme měli možnost v pondělí na oficiálním testu PWRC odjet zhruba 60 testovacích kilometrů. Uvidíme, jak nám to půjde v samotné soutěži, ale přijeli jsme sem závodit, takže si nemůžeme dovolit nějaké vyčkávání pokud chceme uspět," říká Martin Semerád.Téměř 350 kilometrů rychlostních zkoušek pokrytých sněhem a ledem čeká ve Švédsku na posádku Semerád – Ceplecha Czech National Teamu. Start soutěže obstará divácká superspeciálka na dostihovém závodišti v Karlstadu již ve čtvrtek večer. Do cíle soutěže dorazí první posádka v neděli krátce po poledni. O dalším působení Martina Semeráda při Švédské Rally vás budeme informovat.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.