První asfaltový start za volantem Škody Fabia S2000 proměnil Guy Wilks v zisk tří bodů za šesté místo na jedné z nejnáročnějších světových soutěží Rallye Monte Carlo.
Rodák z Darlingtonu, který v průběhu soutěže oslavil 29 narozeniny, se snažil jet hlavně tak, aby neudělal žádnou chybu a nijak výrazně nepoškodil speciál Škoda Fabia S2000. Z celkového počtu patnácti měřených úseků se britskému jezdci podařilo třináctkrát stanout v elitní desítce a jednou na stupních vítězů, přesněji na jedenácté, více jak třicetikilometrové vložce Montauban S/ Ouveze – Eygalayes, na které nestačil jen na Sebastiena Ogiera.
"Byla to fantastická soutěž, těžká, ale fantastická. Škoda Motorsport UK je nový tým a také jsme poprvé startovali s Fabií na asfaltu. A pokud uvážíte, že Monte je jednou z nejnáročnějších soutěží na světě, tak získané body za šesté místo je fantastický výsledek," řekl Wilks.
"Drželi jsme se striktně našeho plánu. Nic neudělat autu a hlavně najet co největší počet kilometrů, které v budoucnu určitě zúročíme. Šesté místo na začátek je velmi povzbudivé a my se už těšíme na šotolinové soutěže do Brazílie a Argentiny," doplnil Wilks.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?