Vozy Škoda uspěly v Rally Monte Carlo. Juho Hänninen byl druhý, třetí dojel Nicolas Vouilloz a pátý Jan Kopecký.
Škodovky se v 78. ročníku slavné rallye dočkaly poprvé umístění na pomyslných stupních vítězů. Nejúspěšnější z trojice továrních jezdců byl Hänninen, jenž od prvního dne bojoval o medailové pozice. Nakonec zaostal za vítězem o téměř dvě minuty. Druhý stálý člen mladoboleslavského týmu Kopecký přišel o šanci bojovat o nejpřednější místa hned na úvod rallye. V první a druhé erzetě ztratil po defektu přes pět minut. Francouzský jezdec Vouilloz, který doplnil tovární tým na této rally, prokázal dobrou znalost prostředí a celkově skončil na skvělém třetím místě.
Rally Monte Carlo, která patří k nejnáročnějším v celém seriálu, dostála svému přívlastku „legendární“ i v letošním roce. Byla nejdelší v celé své historii a kvůli měnícím se podmínkám na trati a tudíž často složité volbě pneumatik velmi těžká. Jezdci museli zvládnout během čtyř dnů 405 km rychlostních zkoušek, více než 1200 km přejezdů.
"Je to pro značku Škoda historický úspěch, Poprvé jsme na nejslavnější soutěži obsadili dvě místa na stupních vítězů. Zároveň je to pro nás výzva do budoucna, bojovat o nejvyšší umístění. Velkou radost mám i z úspěchu privátních vozů Fabia Super 2000, jen se potvrdilo, že jsou dobrá, výkonná a spolehlivá," uvedl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.
"Jsem velmi spokojený. Snažil jsem se jet takticky, příliš neriskovat. Přál jsem si na trati více sněhu, ale i tak byla soutěž velmi dlouhá a náročná," řekl Hänninen.
Francouzský jezdec Vouilloz ke svému angažmá poznamenal: "Jel jsem na jistotu, abych nezklamal důvěru, kterou ve mne tým Škoda Motorsport vložil. Jsem rád, že jsem dostal příležitost jet s vozem Škoda Fabia S2000 Rally Monte Carlo a s výsledkem jsem velice spokojený."
"Po problémech, které jsme měli s defekty během první a druhé etapy a celkové náročnosti rally jsme s výsledkem spokojeni," řekl Kopecký, jenž se po úvodních problémech dokázal několikrát prosadit mezi nejlepší trojici v jednotlivých rychlostních zkouškách.
“V rámci programu pro letošní sezonu budou obě posádky týmu Škoda Motorsport Kopecký a Hänninen startovat v druhém i třetím podniku seriálu v Jižní Americe,“ potvrdil Michal Hrabánek.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?