Emirát Abu Dhabi bude v kalendáři Mistrovství světa rally pro rok 2011. Po úspěšné generální zkoušce, která proběhne v březu, by se v roce 2011 měla zařadit do "nejvyšší ligy".
V budoucnu již nebude Abu Dhabi vystupovat jěn jako sponzor továrního týmu Ford. Jak oznámilo Abu Dhabi Tourism Authority (ADTA), bude nově vytvořená Rally Abu Dhabi letos kandidátem pro vstup do mistrovství světa a pro rok 2011 by chtěli být zařazeni do kalendáře.
"Toto je pro náš motorsport veliký skok dopředu," vysvětluje šét ADTA šejk Nahyan Mubarak Al Nahyan. "Věříme, že dokážeme sestavit jedinečné a velmi kvalitní rychlostní zkoušky a v roce 2011 dosáhneme svého cíle."
Zatím jsme se mohli s Abu Dhabím setkávat pouze na kapotách tevárních Fordů. To se má ale do budoucna změnit.
Ačkoliv má být přesný termín rally znám až začátkem příštího roku, dostali od promotéra ISC zelenou. "Těšíme se na nové možnosti a věříme, že Abu Dhabi má rallyovému světu co nabídnout," nechal se slyšet Simon Long, vedoucí ISC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.