Po prvním úspěšném ročníku značkového poháru Renault Clio R3 Trophy, který se v letošním roce představil na šesti soutěžích ve Francii, Španělsku, Švýcarsku, Itálii, Irsku a Belgii, bude tento pohár pokračovat i v nadcházejícím roce.
Pohár francouzské značky, kterého se stejně jako v letošním roce budou moci zúčastnit všichni jezdci startující se speciály Renault Clio R3 expanduje v roce nadcházejícím na nejprestižnější evropské podniky. První dostaveníčko si jezdci dají v Monackém knížectví na jedné z nejslavnějších světových soutěží rally Monte Carlo. Po velmi úspěšné italské premiéře poháru na letošním San Remu se v příštím roce startující druhého podniku přestěhují na neméně slavné a technicky velmi náročné tratě rally 1000 Miglia, které při třetím podniku vystřídají svou charakteristikou úplně odlišné tratě belgické rally Ypres. Poté už se na účastníky mohou těšit čeští fanoušci, jelikož čtvrtý podnik značkového poháru se odehraje na srpnové, Barum Czech rally Zlín. Poslední dva podniky budou shodné s těmi letošními. Pátý se odehraje na švýcarské rally du Valais a velké finále se neuskuteční nikde jinde než na domácí půdě francouzské automobilky při rally du Var.Za zmínku ještě stojí připomenout letošní nejlepší jezdce. Vítězem se stal Kris Princen, který již také oznámil svou obhajobu letošního titulu, druhý skončil Jan de Winkel a třetí Pierre Campana.Kalendář Renault Clio R3 Trophy 201019. – 23. 1. Rallye Monte Carlo (Monako) 22. – 24. 4. Rally 1000 Miglia (Itálie) 24. – 26. 6. Geko Rally Ypres (Belgie) 27. – 29. 8. Barum Czech Rally Zlín (Česká republika) 28. – 30. 9. Rallye du Valais (Švýcarsko) 26. – 28. 11. Rallye du Var (Francie)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?