Po prvním úspěšném ročníku značkového poháru Renault Clio R3 Trophy, který se v letošním roce představil na šesti soutěžích ve Francii, Španělsku, Švýcarsku, Itálii, Irsku a Belgii, bude tento pohár pokračovat i v nadcházejícím roce.
Pohár francouzské značky, kterého se stejně jako v letošním roce budou moci zúčastnit všichni jezdci startující se speciály Renault Clio R3 expanduje v roce nadcházejícím na nejprestižnější evropské podniky. První dostaveníčko si jezdci dají v Monackém knížectví na jedné z nejslavnějších světových soutěží rally Monte Carlo. Po velmi úspěšné italské premiéře poháru na letošním San Remu se v příštím roce startující druhého podniku přestěhují na neméně slavné a technicky velmi náročné tratě rally 1000 Miglia, které při třetím podniku vystřídají svou charakteristikou úplně odlišné tratě belgické rally Ypres. Poté už se na účastníky mohou těšit čeští fanoušci, jelikož čtvrtý podnik značkového poháru se odehraje na srpnové, Barum Czech rally Zlín. Poslední dva podniky budou shodné s těmi letošními. Pátý se odehraje na švýcarské rally du Valais a velké finále se neuskuteční nikde jinde než na domácí půdě francouzské automobilky při rally du Var.Za zmínku ještě stojí připomenout letošní nejlepší jezdce. Vítězem se stal Kris Princen, který již také oznámil svou obhajobu letošního titulu, druhý skončil Jan de Winkel a třetí Pierre Campana.Kalendář Renault Clio R3 Trophy 201019. – 23. 1. Rallye Monte Carlo (Monako) 22. – 24. 4. Rally 1000 Miglia (Itálie) 24. – 26. 6. Geko Rally Ypres (Belgie) 27. – 29. 8. Barum Czech Rally Zlín (Česká republika) 28. – 30. 9. Rallye du Valais (Švýcarsko) 26. – 28. 11. Rallye du Var (Francie)
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?