I šestinásobný mistr blízkého východu a tovární jezdec Volkswagenu pro Dakar nakonec vymění v příští sezóně Subaru STi za Fiestu S2000.
V nově vypsaném mistrovství SWRC pro vozy kategorie S2000 se to bude jen hemžit vozy s modrým oválem. Dalším z řady jezdců, kteří si pro tento seriál v rámci mistrovství světa vybrali novinku Fordu, bude Katařan Nasser Al Attiyah. Ukončil tak spekulace, podle nichž měl usednout spíše do speciálu z Mladé Boleslavi. Jako tradičně má Al Attiyah i příští rok nabitý program. Mimo SWRC plánuje i několik startů v IRC a Mistrovství blízkého východu, kde se pokusí získat už sedmý titul. Do kalendáře musí navíc dostat i vybrané dálkové soutěže, ke kterým ho zavazuje smlouva s Volkwagenem. Devětatřicetiletý multišampion začne s přípravami hned po návratu z Dakaru, na testy má doslova jen pár dní. První soutěž MERC, Oatar International Rally, totiž startuje už 20. ledna. Na startu domácí rally se sejde i s dalšími jezdci s technikou kategorie S2000, tedy s Rashidem Al Ketbim, který si už svůj debut se Škodou odbyl v Dubaji a Yazeedem Al Rajhim, jehož zelenobílý Peugeot už jsme mohli vídat letos. Pro Nassera to bude perfektní příležitost ke srovnání Fordu s konkurenční technikou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.