Frigyes Turán se pro maďarský server itiner.hu rozpovídal o svých plánech.
Podle Turána není jisté, s jakým vozem naskočí do příští sezóny. Jisté je, že by měla pokračovat zatím dvouletá spolupráce s Bozian Racing, z jejichž dílen pochází Peugeot 307 WRC, se kterým Turán letos startoval. Turán k tomu říká: "S Bozianem spolupracujeme velmi úspěšně v posledních dvou letech. Bylo to dáno do značné míry tím, že auto bylo spolehlivé a my jsme vždycky drželi krok s ostatními."Francouzská stáj Bozian ale nyní musí reagovat na postupné snižování počtu zemí, které ještě na národní úrovni povolují starty vozů kategorie WRC. Pro příští rok tak údajně plánuje nákup hned dvou Fordů Fiesta S2000 a ráda by s nimi nakoukla i do mistrovství světa. Bohužel ani Bozian nemá o nové zbrani Fordu přesné informace, tudíž není jisté, jestli bude disponovat potřebnou částkou na pokrytí nákladů. A tady se otevírá prostor pro Turána. Pokud by totiž Bozian vyslal do mistrovství světa jen jeden vůz, bylo by možné si druhý speciál pronajmout. Vše ale záleží na financích. Cena za pronájem totiž ještě nebyla stanovena, tudíž není možné říci, zda se vejde do Turánova rozpočtu, jelikož provoz S2000 je poměrně drahá záležitost. Maďarský jezdec dále spekuluje, že pokud podaří shromáždit dost prostředků, rád by se objevil i v několika závodech mistrovství světa nebo IRC.Nová možnost tak úplně mění Turánovy plány. Původně se totiž chtěl objevit ve dvou soutěžích světového šampionátu se stávajícím vozem, tedy Peugeotem 307 WRC. Jednalo by se pravděpodobně o Bulharskou a Tureckou rally které jsou nejblíže Maďarsku."Chceme se zaměřit na maďarské soutěže a jeden nebo dva starty v IRC nebo WRC. Pokud ale opravdu doma pojedeme s vozem specifikace Super 2000, nemusí nám stačit rozpočet, abychom do WRC mohli," uzavřel Turán.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?