Frigyes Turán se pro maďarský server itiner.hu rozpovídal o svých plánech.
Podle Turána není jisté, s jakým vozem naskočí do příští sezóny. Jisté je, že by měla pokračovat zatím dvouletá spolupráce s Bozian Racing, z jejichž dílen pochází Peugeot 307 WRC, se kterým Turán letos startoval. Turán k tomu říká: "S Bozianem spolupracujeme velmi úspěšně v posledních dvou letech. Bylo to dáno do značné míry tím, že auto bylo spolehlivé a my jsme vždycky drželi krok s ostatními."Francouzská stáj Bozian ale nyní musí reagovat na postupné snižování počtu zemí, které ještě na národní úrovni povolují starty vozů kategorie WRC. Pro příští rok tak údajně plánuje nákup hned dvou Fordů Fiesta S2000 a ráda by s nimi nakoukla i do mistrovství světa. Bohužel ani Bozian nemá o nové zbrani Fordu přesné informace, tudíž není jisté, jestli bude disponovat potřebnou částkou na pokrytí nákladů. A tady se otevírá prostor pro Turána. Pokud by totiž Bozian vyslal do mistrovství světa jen jeden vůz, bylo by možné si druhý speciál pronajmout. Vše ale záleží na financích. Cena za pronájem totiž ještě nebyla stanovena, tudíž není možné říci, zda se vejde do Turánova rozpočtu, jelikož provoz S2000 je poměrně drahá záležitost. Maďarský jezdec dále spekuluje, že pokud podaří shromáždit dost prostředků, rád by se objevil i v několika závodech mistrovství světa nebo IRC.Nová možnost tak úplně mění Turánovy plány. Původně se totiž chtěl objevit ve dvou soutěžích světového šampionátu se stávajícím vozem, tedy Peugeotem 307 WRC. Jednalo by se pravděpodobně o Bulharskou a Tureckou rally které jsou nejblíže Maďarsku."Chceme se zaměřit na maďarské soutěže a jeden nebo dva starty v IRC nebo WRC. Pokud ale opravdu doma pojedeme s vozem specifikace Super 2000, nemusí nám stačit rozpočet, abychom do WRC mohli," uzavřel Turán.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?