Tovární pilot Fordu suverénně triumfoval na pětadvacátém ročníku Bettegova memoriálu.
Prestižní podnik, pojmenovaný po legendě rallysportu, Attilio Bettegovi, který zemřel v roce 1985 při Tour de Corse. Se jako každoročně konal jako součást MotorShow v Bologni. Mimo Hirvonena se na startu sešlo tradičně mnoho hvězd, například Petter Solberg a Sébastien Ogier s Citroëny nebo se Subaru startující Marcus Gronholm a Mads Ostberg. Stejně jako v nedávné Monza Rally Show startoval na Bettegově memoriálu devítinásobný motocyklový šampion Valentino Rossi s Fordem Focus RS WRC. Vítězové předchozích ročníků, Dani Sordo, Markko Martin nebo Gigi Galli tentokrát chyběli.V netradičním termínu uprostřed týdne se v hlavní kategorii WRC odehrály dvě soutěže, pondělní Night Sprint a úterní RallySprint. Smíšený povrch kilometr dlouhé trati nejvíce vyhovoval právě Hirvonenovi, když si nejdříve poradil v semifinále s Gronholmem a pak v obou případech ve finálovém souboji vyřídil i zástupce juniorky Citroënu Ogiera s C4 WRC. Ten v semifinále vyřadil Solberga, který nakonec bral dvakrát třetí místo. Andrea Navarra, který je se šesti triumfy a dvěma druhými místy nejúspěšnějším jezdcem historie Bettegova memoriálu, vypadl společně s Rossim už v prvních rozjížďkách. Trochu ve stínu hlavních hvězd se odehrály i další dvě soutěže kategorie rally. Mezi historickými vozy se ve finálovém paralelním závodu střetli Paolo Ciuffi se starším Subaru Impreza sk. A a Simone Romagna s Lancií Delta HF Integrale. Druhý jmenovaný si nakonec dojel pro vítězství a stal se tak jediným italským vítězem v celé kategorii rally. Velký finský večer totiž završil Teemu Arminen vítězstvím v teprve druhém ročníku Subaru Impreza Cupu, kde se střetli jezdci v identických produkčních vozech a která je náhradou za zrušený 2WD Cup. Arminen si ve finále poradil s domácím jezdcem Matteo Budou. Závěrem si připomeňme, že v roce 2001 získal na Bettegově memoriálu historické druhé místo pro Českou Republiku Roman Kresta.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?