Tovární pilot Fordu suverénně triumfoval na pětadvacátém ročníku Bettegova memoriálu.
Prestižní podnik, pojmenovaný po legendě rallysportu, Attilio Bettegovi, který zemřel v roce 1985 při Tour de Corse. Se jako každoročně konal jako součást MotorShow v Bologni. Mimo Hirvonena se na startu sešlo tradičně mnoho hvězd, například Petter Solberg a Sébastien Ogier s Citroëny nebo se Subaru startující Marcus Gronholm a Mads Ostberg. Stejně jako v nedávné Monza Rally Show startoval na Bettegově memoriálu devítinásobný motocyklový šampion Valentino Rossi s Fordem Focus RS WRC. Vítězové předchozích ročníků, Dani Sordo, Markko Martin nebo Gigi Galli tentokrát chyběli.V netradičním termínu uprostřed týdne se v hlavní kategorii WRC odehrály dvě soutěže, pondělní Night Sprint a úterní RallySprint. Smíšený povrch kilometr dlouhé trati nejvíce vyhovoval právě Hirvonenovi, když si nejdříve poradil v semifinále s Gronholmem a pak v obou případech ve finálovém souboji vyřídil i zástupce juniorky Citroënu Ogiera s C4 WRC. Ten v semifinále vyřadil Solberga, který nakonec bral dvakrát třetí místo. Andrea Navarra, který je se šesti triumfy a dvěma druhými místy nejúspěšnějším jezdcem historie Bettegova memoriálu, vypadl společně s Rossim už v prvních rozjížďkách. Trochu ve stínu hlavních hvězd se odehrály i další dvě soutěže kategorie rally. Mezi historickými vozy se ve finálovém paralelním závodu střetli Paolo Ciuffi se starším Subaru Impreza sk. A a Simone Romagna s Lancií Delta HF Integrale. Druhý jmenovaný si nakonec dojel pro vítězství a stal se tak jediným italským vítězem v celé kategorii rally. Velký finský večer totiž završil Teemu Arminen vítězstvím v teprve druhém ročníku Subaru Impreza Cupu, kde se střetli jezdci v identických produkčních vozech a která je náhradou za zrušený 2WD Cup. Arminen si ve finále poradil s domácím jezdcem Matteo Budou. Závěrem si připomeňme, že v roce 2001 získal na Bettegově memoriálu historické druhé místo pro Českou Republiku Roman Kresta.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.