Tovární pilot Fordu suverénně triumfoval na pětadvacátém ročníku Bettegova memoriálu.
Prestižní podnik, pojmenovaný po legendě rallysportu, Attilio Bettegovi, který zemřel v roce 1985 při Tour de Corse. Se jako každoročně konal jako součást MotorShow v Bologni. Mimo Hirvonena se na startu sešlo tradičně mnoho hvězd, například Petter Solberg a Sébastien Ogier s Citroëny nebo se Subaru startující Marcus Gronholm a Mads Ostberg. Stejně jako v nedávné Monza Rally Show startoval na Bettegově memoriálu devítinásobný motocyklový šampion Valentino Rossi s Fordem Focus RS WRC. Vítězové předchozích ročníků, Dani Sordo, Markko Martin nebo Gigi Galli tentokrát chyběli.V netradičním termínu uprostřed týdne se v hlavní kategorii WRC odehrály dvě soutěže, pondělní Night Sprint a úterní RallySprint. Smíšený povrch kilometr dlouhé trati nejvíce vyhovoval právě Hirvonenovi, když si nejdříve poradil v semifinále s Gronholmem a pak v obou případech ve finálovém souboji vyřídil i zástupce juniorky Citroënu Ogiera s C4 WRC. Ten v semifinále vyřadil Solberga, který nakonec bral dvakrát třetí místo. Andrea Navarra, který je se šesti triumfy a dvěma druhými místy nejúspěšnějším jezdcem historie Bettegova memoriálu, vypadl společně s Rossim už v prvních rozjížďkách. Trochu ve stínu hlavních hvězd se odehrály i další dvě soutěže kategorie rally. Mezi historickými vozy se ve finálovém paralelním závodu střetli Paolo Ciuffi se starším Subaru Impreza sk. A a Simone Romagna s Lancií Delta HF Integrale. Druhý jmenovaný si nakonec dojel pro vítězství a stal se tak jediným italským vítězem v celé kategorii rally. Velký finský večer totiž završil Teemu Arminen vítězstvím v teprve druhém ročníku Subaru Impreza Cupu, kde se střetli jezdci v identických produkčních vozech a která je náhradou za zrušený 2WD Cup. Arminen si ve finále poradil s domácím jezdcem Matteo Budou. Závěrem si připomeňme, že v roce 2001 získal na Bettegově memoriálu historické druhé místo pro Českou Republiku Roman Kresta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.