Samá slova chvály má na kvality speciálu Škoda Fabia S2000 Raimund Baumschlager, který s tímto vozem získal již sedmý titul rakouského šampióna.
Výborný pilot, výborný vůz, to jsou dva aspekty, které dovedli Raimunda Baumschlagera v celku k suverénnímu vítězství v šampionátu našich jižních sousedů. Rakouský pilot neuspěl jen při premiéře na Lavantal rally, kde obsadil třetí místo a na Castrol rally, kde odstoupil pro technickou závadu. Na ostatních podnicích již hořkost porážky nepoznal, což mu zaslouženě vyneslo sedmý titul mistra Rakouska."Tohoto výsledku jsme dosáhli jen proto, že všechny díly naší mozaiky do sebe dokonale zapadaly. Všichni, včetně mě, spolujezdce, mechaniků, kteří odváděli dokonalou práci, výborný vůz Škoda Fabia S2000 a pneumatiky Pirelli nás dovedli k úspěchu," prohlásil Raimund Baumschlager.
Tým okolo rakouské legendy získal velký úspěch již v roce 2008 v podobě titulu mezi produkčními vozy, který za volantem týmového Mitsubishi Lancer Evo IX, získal Andreas Aigner. V letošním roce byl však celý tým nucen začít pracovat s úplně novou technikou vozu S2000. Vzhledem k tomu, že se tým rozhodl obhajovat titul v P-WRC a neměl adekvátní náhradu za Aignera, musel přijít nový pilot, kterým se stal Patrik Sandell, jenž měl ale podmínku startovat s vozem specifikace S2000 a jelikož se šéf týmu podílel na vývoji mladoboleslavského speciálu, volba padla na Fabii S2000.
"Přesun do vozu S2000 byl nutný, neměli jsme jezdce a Patrik Sandell nám přinesl peníze, své sponzory, nicméně požadoval vůz S2000. To byl hlavní důvod k přechodu na vůz Škoda Fabia S2000, který jsem znal z testování pro továrnu. Po rozhodnutí začali jednání se Škodou Motorsport a dalšími partnery, Intercar Rakousko, Red Bull, Remus, Castrol, Pirelli a uvědomili jsme si, že pro další testy by byl vhodný start v rakouském šampionátu, ve kterém se vyskytují náročné šotolinové úseky jako nikde jinde," řekl o domácích startech Raimund Baumschlager. "Škoda Fabia S2000 je pro mě v současnosti nejlepší auto a bude tomu tak i v nadcházející sezoně. Jsem si jistý, že s homologací nových dílů bude Fabia opět vysoce konkurenceschopná," doplnil jezdec a šéf BRR v jedné osobě."Co bude v roce příštím, ještě není jisté, je to ve hvězdách, stát se může všelico," zhodnotil současno krizi Baumschlager. "V každém případě bych chtěl všem, kteří přispěli k našemu úspěchu moc a moc poděkovat," uzavřel sedminásobný rakouský šampión.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.