Škoda Fabia S2000 je nejlepší

Sandell, Patrik
Sandell, Patrik, foto: Red Bull Content Pool
Josef Janoušek 2. prosince 2009 10:24
Sdílej:

Samá slova chvály má na kvality speciálu Škoda Fabia S2000 Raimund Baumschlager, který s tímto vozem získal již sedmý titul rakouského šampióna.

Výborný pilot, výborný vůz, to jsou dva aspekty, které dovedli Raimunda Baumschlagera v celku k suverénnímu vítězství v šampionátu našich jižních sousedů. Rakouský pilot neuspěl  jen při premiéře na Lavantal rally, kde obsadil třetí místo a na Castrol rally, kde odstoupil pro technickou závadu. Na ostatních podnicích již hořkost porážky nepoznal, což mu zaslouženě vyneslo sedmý titul mistra Rakouska."Tohoto výsledku jsme dosáhli jen proto, že všechny díly naší mozaiky do sebe dokonale zapadaly. Všichni, včetně mě, spolujezdce, mechaniků, kteří odváděli dokonalou práci, výborný vůz Škoda Fabia S2000 a pneumatiky Pirelli nás dovedli k úspěchu," prohlásil Raimund Baumschlager.

Tým okolo rakouské legendy získal velký úspěch již v roce 2008 v podobě titulu mezi produkčními vozy, který za volantem týmového Mitsubishi Lancer Evo IX, získal Andreas Aigner. V letošním roce byl však celý tým nucen začít pracovat s úplně novou technikou vozu S2000. Vzhledem k tomu, že se tým rozhodl obhajovat titul v P-WRC a neměl adekvátní náhradu za Aignera, musel přijít nový pilot, kterým se stal Patrik Sandell, jenž měl ale podmínku startovat s vozem specifikace S2000 a jelikož se šéf týmu podílel na vývoji mladoboleslavského speciálu, volba padla na Fabii S2000.

"Přesun do vozu S2000 byl nutný, neměli jsme jezdce a Patrik Sandell nám přinesl peníze, své sponzory, nicméně požadoval vůz S2000. To byl hlavní důvod k přechodu na vůz Škoda Fabia S2000, který jsem znal z testování pro továrnu. Po rozhodnutí začali jednání se Škodou Motorsport a dalšími partnery, Intercar Rakousko, Red Bull, Remus, Castrol, Pirelli a uvědomili jsme si, že pro další testy by byl vhodný start v rakouském šampionátu, ve kterém se vyskytují náročné šotolinové úseky jako nikde jinde," řekl o domácích startech Raimund Baumschlager. "Škoda Fabia S2000 je pro mě v současnosti nejlepší auto a bude tomu tak i v nadcházející sezoně. Jsem si jistý, že s homologací nových dílů bude Fabia opět vysoce konkurenceschopná," doplnil jezdec a šéf BRR v jedné osobě."Co bude v roce příštím, ještě není jisté, je to ve hvězdách,  stát se může všelico," zhodnotil současno krizi Baumschlager. "V každém případě bych chtěl všem, kteří přispěli k našemu úspěchu moc a moc poděkovat," uzavřel sedminásobný rakouský šampión.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.