ezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila kalendář Mistrovství Evropy pro příští rok.
Žádné zvláštní překvapení se ale nekoná, mimo jedné nutné změny se na sledu závodů nemění nic. Jedenáctidílný seriál tak opět odstartuje italská Rally 1000 Miglia a celý šampionát skončí v říjnu ve švýcarském Valais.
V jedenáctidílném kalendáři chybí Bulharská rally, která přesvědčila, i přes letošní předčasné ukončení po tragické nehodě posádky Lavio – Guglielmini, o svých kvalitách a přesouvá se do světového šampionátu. Opačným směrem se přesunuje rally v Polsku.
Mnoho změn nedoznaly ani pravidla, vyjma pár kosmetických úprav startovného byly regule v podstatě zachovány. I příští rok budou jezdci bojovat o titul šampiona nejen v absolutním pořadí, ale i ve 2WD Cupu, který se letos stal kořistí Antonína Tlusťáka.
Kalendář FIA Mistrovství Evropy 2010:22.04.2010 Rally 1000 Miglia (I)13.05.2010 37. INA Delta Rally (HR)04.06.2010 67. Rally Poland (PL)24.06.2010 Belgium Ypres Rally (B)23.07.2010 Istanbul Rally (TR)05.08.2010 Rally Vinho da Madeira (P)27.08.2010 Barum Czech Rally Zlín (CZ)10.09.2010 Rally Príncipe de Asturias (E)24.09.2010 34. Elpa Rally (GR)15.10.2010 Rallye Antibes Côte d'Azur (F)28.10.2010 Rallye International du Valais (CH)
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.