ezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila kalendář Mistrovství Evropy pro příští rok.
Žádné zvláštní překvapení se ale nekoná, mimo jedné nutné změny se na sledu závodů nemění nic. Jedenáctidílný seriál tak opět odstartuje italská Rally 1000 Miglia a celý šampionát skončí v říjnu ve švýcarském Valais.
V jedenáctidílném kalendáři chybí Bulharská rally, která přesvědčila, i přes letošní předčasné ukončení po tragické nehodě posádky Lavio – Guglielmini, o svých kvalitách a přesouvá se do světového šampionátu. Opačným směrem se přesunuje rally v Polsku.
Mnoho změn nedoznaly ani pravidla, vyjma pár kosmetických úprav startovného byly regule v podstatě zachovány. I příští rok budou jezdci bojovat o titul šampiona nejen v absolutním pořadí, ale i ve 2WD Cupu, který se letos stal kořistí Antonína Tlusťáka.
Kalendář FIA Mistrovství Evropy 2010:22.04.2010 Rally 1000 Miglia (I)13.05.2010 37. INA Delta Rally (HR)04.06.2010 67. Rally Poland (PL)24.06.2010 Belgium Ypres Rally (B)23.07.2010 Istanbul Rally (TR)05.08.2010 Rally Vinho da Madeira (P)27.08.2010 Barum Czech Rally Zlín (CZ)10.09.2010 Rally Príncipe de Asturias (E)24.09.2010 34. Elpa Rally (GR)15.10.2010 Rallye Antibes Côte d'Azur (F)28.10.2010 Rallye International du Valais (CH)
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.