ezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila kalendář Mistrovství Evropy pro příští rok.
Žádné zvláštní překvapení se ale nekoná, mimo jedné nutné změny se na sledu závodů nemění nic. Jedenáctidílný seriál tak opět odstartuje italská Rally 1000 Miglia a celý šampionát skončí v říjnu ve švýcarském Valais.
V jedenáctidílném kalendáři chybí Bulharská rally, která přesvědčila, i přes letošní předčasné ukončení po tragické nehodě posádky Lavio – Guglielmini, o svých kvalitách a přesouvá se do světového šampionátu. Opačným směrem se přesunuje rally v Polsku.
Mnoho změn nedoznaly ani pravidla, vyjma pár kosmetických úprav startovného byly regule v podstatě zachovány. I příští rok budou jezdci bojovat o titul šampiona nejen v absolutním pořadí, ale i ve 2WD Cupu, který se letos stal kořistí Antonína Tlusťáka.
Kalendář FIA Mistrovství Evropy 2010:22.04.2010 Rally 1000 Miglia (I)13.05.2010 37. INA Delta Rally (HR)04.06.2010 67. Rally Poland (PL)24.06.2010 Belgium Ypres Rally (B)23.07.2010 Istanbul Rally (TR)05.08.2010 Rally Vinho da Madeira (P)27.08.2010 Barum Czech Rally Zlín (CZ)10.09.2010 Rally Príncipe de Asturias (E)24.09.2010 34. Elpa Rally (GR)15.10.2010 Rallye Antibes Côte d'Azur (F)28.10.2010 Rallye International du Valais (CH)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.