Třetí muž letošního mistrovství světa, Španěl Daniel Sordo, ani po skončení sezóny nezahálí. Svoje domácí fanoušky přijel o uplynulém víkendu potěšit do města Besaya v jeho rodné Kantábrii na soutěž místního regionálního mistrovství, 39. Rallye de Torrelavega.
Vzhledem k tomu, že vozy kategorie WRC byly ve Španělsku zakázány, nepřilepil přidělené startovní číslo 1 na své standartní náčiní, Citroën C4, ale na vůz, se kterým v roce 2005 získal tituly juniorského mistra světa a španělského šampiona, tedy na menší model francouzské značky C2 S1600, který mu pro soutěž připravili v dílnách místního zastoupení.
„Je to jako bychom vyhráli v loterii, je s podivem, že si Dani vybral na konec sezóny právě naši soutěž.“ uvedl před startem soutěže pro španělský tisk člen organizačního týmu Jesus Aragón, „Napadají mě jen slova vděčnosti, a to jak k Danimu, tak k Josému Criadovi, který C2 S1600 pro tuto soutěž připravuje.“
Aby vyjímek nebylo málo, mimo auta vyměnil Sordo pro tento ojedinělý start i spolujezdce. Na hokém sedadle tak povozil svého bývalého mitfáru Carlose del Barria, se kterým získával první světové zkušenosti v Mitsubishi sedmé evoluce.
Na start měl dorazit i bývalý vítěz IRC, Enrique García Ojeda, ale ten se na poslední chvíli bez udání důvodu omluvil. Na skalp jezdce z nejužší světové špičky si tak brousili zuby především dva místní borci s Mitsubishi, Pedro Matador a už jistý mistr Kantábrie José Manuel Gómez. Tovární jezdec Citroënu ale začal potvrzovat svou třídu hned od první RZ, když na Gómeze najel na necelých sedmi kilometrech sedm desetin vteřiny a ujal se vedení. Gómez mu pak sice dvakrát prohru z úvodního testu oplatil, ale závěr patřil opět Sordovi. Na posledních dvou testech stihl kantáberskému šampionovi nadělit téměř 20 vteřin a s dostatečným náskokem zvítězit. Třetí místo si s přehledem uhlídal Pedro Matador, který se nakonec přímého souboje o triumf nezúčastnil a v cíli ztrácel více než minutu.
„Mám rád tuhle soutěž,“ neskrýval v cíli nadšení vítěz, „je to určitě nejdůležitější soutěž v Kantábrii, a není to náhodou, protože v Torrelavega měli lidé vždy velký cit pro motoristický sport a pochází odtud několik velmi dobrých jezdců a spolujezdců.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.