Třetí muž letošního mistrovství světa, Španěl Daniel Sordo, ani po skončení sezóny nezahálí. Svoje domácí fanoušky přijel o uplynulém víkendu potěšit do města Besaya v jeho rodné Kantábrii na soutěž místního regionálního mistrovství, 39. Rallye de Torrelavega.
Vzhledem k tomu, že vozy kategorie WRC byly ve Španělsku zakázány, nepřilepil přidělené startovní číslo 1 na své standartní náčiní, Citroën C4, ale na vůz, se kterým v roce 2005 získal tituly juniorského mistra světa a španělského šampiona, tedy na menší model francouzské značky C2 S1600, který mu pro soutěž připravili v dílnách místního zastoupení.
„Je to jako bychom vyhráli v loterii, je s podivem, že si Dani vybral na konec sezóny právě naši soutěž.“ uvedl před startem soutěže pro španělský tisk člen organizačního týmu Jesus Aragón, „Napadají mě jen slova vděčnosti, a to jak k Danimu, tak k Josému Criadovi, který C2 S1600 pro tuto soutěž připravuje.“
Aby vyjímek nebylo málo, mimo auta vyměnil Sordo pro tento ojedinělý start i spolujezdce. Na hokém sedadle tak povozil svého bývalého mitfáru Carlose del Barria, se kterým získával první světové zkušenosti v Mitsubishi sedmé evoluce.
Na start měl dorazit i bývalý vítěz IRC, Enrique García Ojeda, ale ten se na poslední chvíli bez udání důvodu omluvil. Na skalp jezdce z nejužší světové špičky si tak brousili zuby především dva místní borci s Mitsubishi, Pedro Matador a už jistý mistr Kantábrie José Manuel Gómez. Tovární jezdec Citroënu ale začal potvrzovat svou třídu hned od první RZ, když na Gómeze najel na necelých sedmi kilometrech sedm desetin vteřiny a ujal se vedení. Gómez mu pak sice dvakrát prohru z úvodního testu oplatil, ale závěr patřil opět Sordovi. Na posledních dvou testech stihl kantáberskému šampionovi nadělit téměř 20 vteřin a s dostatečným náskokem zvítězit. Třetí místo si s přehledem uhlídal Pedro Matador, který se nakonec přímého souboje o triumf nezúčastnil a v cíli ztrácel více než minutu.
„Mám rád tuhle soutěž,“ neskrýval v cíli nadšení vítěz, „je to určitě nejdůležitější soutěž v Kantábrii, a není to náhodou, protože v Torrelavega měli lidé vždy velký cit pro motoristický sport a pochází odtud několik velmi dobrých jezdců a spolujezdců.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.