Třetí muž letošního mistrovství světa, Španěl Daniel Sordo, ani po skončení sezóny nezahálí. Svoje domácí fanoušky přijel o uplynulém víkendu potěšit do města Besaya v jeho rodné Kantábrii na soutěž místního regionálního mistrovství, 39. Rallye de Torrelavega.
Vzhledem k tomu, že vozy kategorie WRC byly ve Španělsku zakázány, nepřilepil přidělené startovní číslo 1 na své standartní náčiní, Citroën C4, ale na vůz, se kterým v roce 2005 získal tituly juniorského mistra světa a španělského šampiona, tedy na menší model francouzské značky C2 S1600, který mu pro soutěž připravili v dílnách místního zastoupení.
„Je to jako bychom vyhráli v loterii, je s podivem, že si Dani vybral na konec sezóny právě naši soutěž.“ uvedl před startem soutěže pro španělský tisk člen organizačního týmu Jesus Aragón, „Napadají mě jen slova vděčnosti, a to jak k Danimu, tak k Josému Criadovi, který C2 S1600 pro tuto soutěž připravuje.“
Aby vyjímek nebylo málo, mimo auta vyměnil Sordo pro tento ojedinělý start i spolujezdce. Na hokém sedadle tak povozil svého bývalého mitfáru Carlose del Barria, se kterým získával první světové zkušenosti v Mitsubishi sedmé evoluce.
Na start měl dorazit i bývalý vítěz IRC, Enrique García Ojeda, ale ten se na poslední chvíli bez udání důvodu omluvil. Na skalp jezdce z nejužší světové špičky si tak brousili zuby především dva místní borci s Mitsubishi, Pedro Matador a už jistý mistr Kantábrie José Manuel Gómez. Tovární jezdec Citroënu ale začal potvrzovat svou třídu hned od první RZ, když na Gómeze najel na necelých sedmi kilometrech sedm desetin vteřiny a ujal se vedení. Gómez mu pak sice dvakrát prohru z úvodního testu oplatil, ale závěr patřil opět Sordovi. Na posledních dvou testech stihl kantáberskému šampionovi nadělit téměř 20 vteřin a s dostatečným náskokem zvítězit. Třetí místo si s přehledem uhlídal Pedro Matador, který se nakonec přímého souboje o triumf nezúčastnil a v cíli ztrácel více než minutu.
„Mám rád tuhle soutěž,“ neskrýval v cíli nadšení vítěz, „je to určitě nejdůležitější soutěž v Kantábrii, a není to náhodou, protože v Torrelavega měli lidé vždy velký cit pro motoristický sport a pochází odtud několik velmi dobrých jezdců a spolujezdců.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?