Třetí muž letošního mistrovství světa, Španěl Daniel Sordo, ani po skončení sezóny nezahálí. Svoje domácí fanoušky přijel o uplynulém víkendu potěšit do města Besaya v jeho rodné Kantábrii na soutěž místního regionálního mistrovství, 39. Rallye de Torrelavega.
Vzhledem k tomu, že vozy kategorie WRC byly ve Španělsku zakázány, nepřilepil přidělené startovní číslo 1 na své standartní náčiní, Citroën C4, ale na vůz, se kterým v roce 2005 získal tituly juniorského mistra světa a španělského šampiona, tedy na menší model francouzské značky C2 S1600, který mu pro soutěž připravili v dílnách místního zastoupení.
„Je to jako bychom vyhráli v loterii, je s podivem, že si Dani vybral na konec sezóny právě naši soutěž.“ uvedl před startem soutěže pro španělský tisk člen organizačního týmu Jesus Aragón, „Napadají mě jen slova vděčnosti, a to jak k Danimu, tak k Josému Criadovi, který C2 S1600 pro tuto soutěž připravuje.“
Aby vyjímek nebylo málo, mimo auta vyměnil Sordo pro tento ojedinělý start i spolujezdce. Na hokém sedadle tak povozil svého bývalého mitfáru Carlose del Barria, se kterým získával první světové zkušenosti v Mitsubishi sedmé evoluce.
Na start měl dorazit i bývalý vítěz IRC, Enrique García Ojeda, ale ten se na poslední chvíli bez udání důvodu omluvil. Na skalp jezdce z nejužší světové špičky si tak brousili zuby především dva místní borci s Mitsubishi, Pedro Matador a už jistý mistr Kantábrie José Manuel Gómez. Tovární jezdec Citroënu ale začal potvrzovat svou třídu hned od první RZ, když na Gómeze najel na necelých sedmi kilometrech sedm desetin vteřiny a ujal se vedení. Gómez mu pak sice dvakrát prohru z úvodního testu oplatil, ale závěr patřil opět Sordovi. Na posledních dvou testech stihl kantáberskému šampionovi nadělit téměř 20 vteřin a s dostatečným náskokem zvítězit. Třetí místo si s přehledem uhlídal Pedro Matador, který se nakonec přímého souboje o triumf nezúčastnil a v cíli ztrácel více než minutu.
„Mám rád tuhle soutěž,“ neskrýval v cíli nadšení vítěz, „je to určitě nejdůležitější soutěž v Kantábrii, a není to náhodou, protože v Torrelavega měli lidé vždy velký cit pro motoristický sport a pochází odtud několik velmi dobrých jezdců a spolujezdců.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.