AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.
Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.
Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.
Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.
V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i Slavov.
Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.
První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.
Výsledky:
Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.
Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.
Výsledky po III. Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - - 2. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1 3. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6:55,8 4. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +10:47,2 5. Perrin Benjamin / Perrin Quentin Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8 6. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6 7. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +14:30,6 8. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5 9. Canella Massimo / Gria Silvio Renault Clio R3 / A6 +16:29,7 10. Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1
Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.
Po II.etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +1:57,2 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +3:53,3 5. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2 6. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max A6 +5:26,4 7. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6:11,1 8. Cesa Massimo / Canova Angelo Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6 9. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9 10. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4
Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.
Po RZ1 Ville d'Antibes
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2 3. Betti Luca / Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 / N4 +4,8 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6,6 5. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9 6. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +7,1 7. Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti / N4 +8,5 9. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max / A6 +8,5 10. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?