AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.
Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.
Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.
Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.
V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i Slavov.
Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.
První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.
Výsledky:
Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.
Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.
Výsledky po III. Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - - 2. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1 3. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6:55,8 4. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +10:47,2 5. Perrin Benjamin / Perrin Quentin Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8 6. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6 7. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +14:30,6 8. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5 9. Canella Massimo / Gria Silvio Renault Clio R3 / A6 +16:29,7 10. Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1
Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.
Po II.etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +1:57,2 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +3:53,3 5. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2 6. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max A6 +5:26,4 7. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6:11,1 8. Cesa Massimo / Canova Angelo Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6 9. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9 10. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4
Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.
Po RZ1 Ville d'Antibes
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2 3. Betti Luca / Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 / N4 +4,8 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6,6 5. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9 6. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +7,1 7. Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti / N4 +8,5 9. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max / A6 +8,5 10. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?