AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.
Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.
Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.
Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.
V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i Slavov.
Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.
První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.
Výsledky:
Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.
Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.
Výsledky po III. Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - - 2. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1 3. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6:55,8 4. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +10:47,2 5. Perrin Benjamin / Perrin Quentin Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8 6. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6 7. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +14:30,6 8. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5 9. Canella Massimo / Gria Silvio Renault Clio R3 / A6 +16:29,7 10. Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1
Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.
Po II.etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +1:57,2 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +3:53,3 5. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2 6. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max A6 +5:26,4 7. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6:11,1 8. Cesa Massimo / Canova Angelo Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6 9. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9 10. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4
Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.
Po RZ1 Ville d'Antibes
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2 3. Betti Luca / Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 / N4 +4,8 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6,6 5. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9 6. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +7,1 7. Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti / N4 +8,5 9. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max / A6 +8,5 10. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).