Rallye Antibes: Basso zvítězil, titul ještě nemá jistý

Basso, Giandomenico
Basso, Giandomenico, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 16. října 2009 16:52
Sdílej:

AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.

Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.

Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i  Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.

Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i  Slavov.

Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.

První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.

Výsledky:

Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.

Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.

Výsledky po III. Etapě

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)
    1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - - 
     2.    Solowow Michal / Baran Maciej     Peugeot 207 S2000 / N4
+3:00,1     3.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4
   +6:55,8
    4.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max  / A6   +10:47,2
    5.   Perrin Benjamin / Perrin Quentin    Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8
    6.   Lions Franck / Veillas Benjamin    Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6
    7.   Escharavil Luc / Salva Thierry    Renault Clio S1600   / A6
+14:30,6     8.   Bosch Florentin / Tempier Romain    Citroën C2 R2 Max / A6
+16:10,5
    9.   Canella Massimo / Gria Silvio    Renault Clio R3  / A6 +16:29,7
   10.    Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles     Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1

 

Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.

Po II.etapě

 

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)
    1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4
1:28:06,5 - - -       2.   Fontana Corrado / Cassina Carlo     Peugeot 207 S2000 / N4
+1:50,5
    3.   Solowow Michal / Baran Maciej     Peugeot 207 S2000 / N4    +1:57,2
    4.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4   +3:53,3
    5.   Amourette Marc / Marie Gwenola    Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2
    6.   Bouffier Bryan / Baumel Matthieu    Citroën C2 R2 Max  A6
+5:26,4     7.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max  / A6
+6:11,1
    8.   Cesa Massimo / Canova Angelo    Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6
    9.   Escharavil Luc / Salva Thierry    Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9
   10.    Lions Franck / Veillas Benjamin     Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4

 

Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.

Po RZ1 Ville d'Antibes

 

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas
Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1
- - -       2.
  Fontana Corrado / Cassina Carlo     Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2     3.
  Betti Luca / Capolongo Piercarlo     Peugeot 207 S2000 / N4    +4,8
    4.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4   +6,6
    5.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max / A6
+6,9     6.   Amourette Marc / Marie Gwenola    Citroën C2 S1600  / A6
+7,1     7.
  Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana     Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1     8.
  Černý Jan / Kohout Pavel    Subaru Impreza Sti / N4 +8,5
    9.   Bouffier Bryan / Baumel Matthieu    Citroën C2 R2 Max  / A6 +8,5
   10.    Bosch Florentin / Tempier Romain     Citroën C2 R2 Max / A6
+8,6

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.