Rallye Antibes: Basso zvítězil, titul ještě nemá jistý

Basso, Giandomenico
Basso, Giandomenico, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 16. října 2009 16:52
Sdílej:

AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.

Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.

Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i  Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.

Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i  Slavov.

Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.

První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.

Výsledky:

Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.

Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.

Výsledky po III. Etapě

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - -       2.    Solowow Michal / Baran Maciej     Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1     3.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4    +6:55,8     4.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max  / A6   +10:47,2     5.   Perrin Benjamin / Perrin Quentin    Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8     6.   Lions Franck / Veillas Benjamin    Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6     7.   Escharavil Luc / Salva Thierry    Renault Clio S1600   / A6 +14:30,6     8.   Bosch Florentin / Tempier Romain    Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5     9.   Canella Massimo / Gria Silvio    Renault Clio R3  / A6 +16:29,7    10.    Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles     Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1

 

Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.

Po II.etapě

 

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - -       2.   Fontana Corrado / Cassina Carlo     Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5     3.   Solowow Michal / Baran Maciej     Peugeot 207 S2000 / N4    +1:57,2     4.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4   +3:53,3     5.   Amourette Marc / Marie Gwenola    Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2     6.   Bouffier Bryan / Baumel Matthieu    Citroën C2 R2 Max  A6 +5:26,4     7.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max  / A6 +6:11,1     8.   Cesa Massimo / Canova Angelo    Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6     9.   Escharavil Luc / Salva Thierry    Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9    10.    Lions Franck / Veillas Benjamin     Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4

 

Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.

Po RZ1 Ville d'Antibes

  Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - -       2.   Fontana Corrado / Cassina Carlo     Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2     3.   Betti Luca / Capolongo Piercarlo     Peugeot 207 S2000 / N4    +4,8     4.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4   +6,6     5.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9     6.   Amourette Marc / Marie Gwenola    Citroën C2 S1600  / A6 +7,1     7.   Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana     Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1     8.   Černý Jan / Kohout Pavel    Subaru Impreza Sti / N4 +8,5     9.   Bouffier Bryan / Baumel Matthieu    Citroën C2 R2 Max  / A6 +8,5    10.    Bosch Florentin / Tempier Romain     Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.