AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.
Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.
Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.
Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.
V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i Slavov.
Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.
První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.
Výsledky:
Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.
Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.
Výsledky po III. Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - - 2. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1 3. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6:55,8 4. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +10:47,2 5. Perrin Benjamin / Perrin Quentin Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8 6. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6 7. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +14:30,6 8. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5 9. Canella Massimo / Gria Silvio Renault Clio R3 / A6 +16:29,7 10. Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1
Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.
Po II.etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +1:57,2 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +3:53,3 5. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2 6. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max A6 +5:26,4 7. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6:11,1 8. Cesa Massimo / Canova Angelo Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6 9. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9 10. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4
Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.
Po RZ1 Ville d'Antibes
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2 3. Betti Luca / Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 / N4 +4,8 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6,6 5. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9 6. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +7,1 7. Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti / N4 +8,5 9. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max / A6 +8,5 10. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.