Rallye Antibes: Basso zvítězil, titul ještě nemá jistý

Basso, Giandomenico
Basso, Giandomenico, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 16. října 2009 16:52
Sdílej:

AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.

Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.

Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i  Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.

Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i  Slavov.

Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.

První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.

Výsledky:

Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.

Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.

Výsledky po III. Etapě

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - -       2.    Solowow Michal / Baran Maciej     Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1     3.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4    +6:55,8     4.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max  / A6   +10:47,2     5.   Perrin Benjamin / Perrin Quentin    Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8     6.   Lions Franck / Veillas Benjamin    Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6     7.   Escharavil Luc / Salva Thierry    Renault Clio S1600   / A6 +14:30,6     8.   Bosch Florentin / Tempier Romain    Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5     9.   Canella Massimo / Gria Silvio    Renault Clio R3  / A6 +16:29,7    10.    Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles     Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1

 

Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.

Po II.etapě

 

Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - -       2.   Fontana Corrado / Cassina Carlo     Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5     3.   Solowow Michal / Baran Maciej     Peugeot 207 S2000 / N4    +1:57,2     4.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4   +3:53,3     5.   Amourette Marc / Marie Gwenola    Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2     6.   Bouffier Bryan / Baumel Matthieu    Citroën C2 R2 Max  A6 +5:26,4     7.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max  / A6 +6:11,1     8.   Cesa Massimo / Canova Angelo    Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6     9.   Escharavil Luc / Salva Thierry    Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9    10.    Lions Franck / Veillas Benjamin     Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4

 

Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.

Po RZ1 Ville d'Antibes

  Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího)     1.   Basso Giandomenico / Dotta Mitia    Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - -       2.   Fontana Corrado / Cassina Carlo     Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2     3.   Betti Luca / Capolongo Piercarlo     Peugeot 207 S2000 / N4    +4,8     4.   Maurin Julien / Thimonier Gilles    Škoda Fabia S2000 / N4   +6,6     5.   Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas    Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9     6.   Amourette Marc / Marie Gwenola    Citroën C2 S1600  / A6 +7,1     7.   Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana     Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1     8.   Černý Jan / Kohout Pavel    Subaru Impreza Sti / N4 +8,5     9.   Bouffier Bryan / Baumel Matthieu    Citroën C2 R2 Max  / A6 +8,5    10.    Bosch Florentin / Tempier Romain     Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?