AKTUALIZOVÁNO 19:43 DNES: Basso suverénně zvítězil. Smékal první v N3.
Bitva o titul mistra Evropy se nyní odehrává na francouzském pobřeží nedaleko Nice. Dnes je na programu speciální rychlostní zkouška. Zítra čeká na soutěžící 129 ostrých kilometrů na šesti testech, v neděli zhruba ta samá porce kilometrů na šesti testech.
Kdo zasáhne do boje? Nechybí Basso s továrním Fiatem, soukromník Solowow s Peugeotem 207 S 2000, se stejným vozem pojede i Corrado Fontana a Luca Betti. Na startu budou i Fabie S2000, kterou bude pilotovat Julien Maurin.
Nejlepší pozici má Bassi (88b), druhý je Solowow (79) a třetí je Fontana (76), takže to bude bitva na ostří nože.
V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou chybí Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem s Citroenem C2 S1600 i Slavov.
Dalšími českými účastníky jsou Tomáš Pletka s Petrem Novákem a Citroenem C2R2, odměnu za letošní sezónu si zde vybírají i Egon Smékal s Davidem Smeidlerem s Hondou Civic Type R. Nechybí ani pravidelní účastníci ME Jan Černý a Pavel Kohout se Subaru Impreza WRX.
První rychlostní zkouška startuje dnes 20:40 a my budeme při tom.
Výsledky:
Ital Basso si doje pro další vítězství na poli ME. Druhý dojel polák Solowow, který je jako před tímto podnikem na druhém místě za Bassem v celkové tabulce. Bronzový stupínek v závodě si vyjel Julien Maurin s Fabií S2000. Corrado Fontana havaroval.
Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem vyhráli třídu N3 o propastných šest minut. Jan Černý po problémech s brzdami svého Subaru skončil 26.
Výsledky po III. Etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:45:35,7 - - - 2. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +3:00,1 3. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6:55,8 4. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +10:47,2 5. Perrin Benjamin / Perrin Quentin Citroën C2 R2 Max / A6 +13:43,8 6. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +13:47,6 7. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +14:30,6 8. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +16:10,5 9. Canella Massimo / Gria Silvio Renault Clio R3 / A6 +16:29,7 10. Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles Citroën C2 R2 Max / A6 +17:53,1
Ital Basso si vyjel už dvouminutový náskok. Solowow a Fontana bojují o druhé místo. V soutěži pokračují už jen Jan Černý s Pavlem Kohoutem, patří jim 34. příčka a Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, ti jsou 28.. Tomáš Pletka odstoupil, stejně jako Luca Betti.
Po II.etapě
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:28:06,5 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1:50,5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 / N4 +1:57,2 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +3:53,3 5. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +4:51,2 6. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max A6 +5:26,4 7. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6:11,1 8. Cesa Massimo / Canova Angelo Citroën C2 R2 Max / A6 +6:54,6 9. Escharavil Luc / Salva Thierry Renault Clio S1600 / A6 +7:26,9 10. Lions Franck / Veillas Benjamin Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7:36,4
Polák Solowow je až 50. se ztrátou 34,3 vteřiny, asi měl nějaký problém. Pletka je 34. Smékal 32.
Po RZ1 Ville d'Antibes
Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 / N4 1:23,1 - - - 2. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 / N4 +1,2 3. Betti Luca / Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 / N4 +4,8 4. Maurin Julien / Thimonier Gilles Škoda Fabia S2000 / N4 +6,6 5. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Citroën C2 R2 Max / A6 +6,9 6. Amourette Marc / Marie Gwenola Citroën C2 S1600 / A6 +7,1 7. Peduzzi Ferruccio / Ramacciotti Daiana Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +8,1 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti / N4 +8,5 9. Bouffier Bryan / Baumel Matthieu Citroën C2 R2 Max / A6 +8,5 10. Bosch Florentin / Tempier Romain Citroën C2 R2 Max / A6 +8,6
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?