Carlos Sainz dokázal svého času do WRC pobláznit celé Španělsko. Podle něj není důležité, kdo je rychlejší, ale kdo udělá méně chyb.
Sébastien Loeb nebo Mikko Hirvonen – kdo letos usedne na trůn světového šampionátu? Na tuto otázku nachází těžko odpověď i takový expert jako je dvojnásobný mistr světa, Carlos Sainz. Na závěrečný podnik do Walesu jede Mikko Hirvonen pouze s bodovým náskokem před Sébastienem Loebem. „Je nemožné říci, kdo se letos stane mistrem,“ říká Sainz.Sainzovi bylo již předem jasné, že si asfaltový specialista, Loeb, ve Španělsku dojede pro páté vítězství v řadě. Bylo mu také jasné, že Dani Sordo předvede velmi silný výkon, který při této soutěži sehraje velmi důležitou roli. Teď se tedy rozhodne na britské šotolině. Situace se má jasně: Kdo dojede před tím druhým, je mistrem.
Carlos se v roce 2007 svezl s Fabií Jana Kopeckého na jedné rally ve Španělsku
„Je velmi těžké, říci nějakého favorita. Jel jsem v obou týmech, takže jsem, myslím, nestranný. V obou týmech mám dobré kamarády. Myslím, že nejde o to, kdo je rychlejší, ale kdo udělá méně chyb,“ říká Carlos Sainz.V očích mnoha lidí je favoritem Loeb – konec konců je to nejlepší jezdec několika uplynulých let a úřadující mistr světa. Ale Sainz nezatracuje ani Hirvonena: „Mikko je ve Velké Británii silný. Libí se mi, jak se v minulých letech vypracovával, už od dob, kdy byl v týmu jako dvojka až doteď - stejně jako Dani Sordo. Má na to, aby se stal mistrem světa.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?