Druhé místo v JWRC je největším úspěchem polského jezdce všech dob.
V letošním seriálu JWRC startoval jediný polský zástupce a to Michal Kosciuzsko s Maciejem Sczepaniakem a Suzuki Swift S1600. V Irsku nestartoval. Na Kypru byl druhý za Prokopem. V portugalsku dokázal vyhrát, ale neměl to jednoduché, protože Abbring s Cliem R3 byl hodně rychlý.
S velkým přehledem vyhrál v Argentině. Na Sardinii bojoval o každý metr trati s Martinem Prokopem, aby nakonec skončil druhý o třináct vteřin. V Polsku se dostal po druhé etapě do vedení. Neustál tlak našeho Martina Prokopa a Kevina Abbringa a havaroval. Tady bylo jasné, že titul je v nedohlednu. Proto se soutředil na co největší bodový zist, aby alespoň vybojoval druhé místo. Ve Finsku skončil třetí, když ho porazili Prokop a Pinomäki.
V Katalánsku už nestartoval, jelikož se počítá pouze šest předem nominovaných závodů. Bylo možné, že pokud uspěje Burkart bude Kosciuzsko až třetí. Opak se stal pravdou. Burkartovi se totálně nedařilo a skončil až pátý s obrovskou ztrátou. Kosciuzsko tak zanamenal druhé místo v hodnocení JWRC, což je největší úspěch polského jzedce všech dob. Takového úspěchu nedosáhl ani populární Sobieslaw Zasada nebo Krzystof Holowczyc.
Foto: www.kosciuszko-racing.com.pl
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.