Pentti Arikkala hvězda britského a světového soutěžního sportu 70 – 80 let zemřel po dlouhé nemoci ve věku 64 let.
Finský jezdec absolvoval za svou kariéru 37 soutěží mistrovství světa. Debutoval v roce 1973 na domácí rally 1000 jezer a na tratích rychlostních zkoušek se objevoval až do roku 1990. V roce 1979 svoji kariéru ověnčil titulem britského šampióna. Největší úspěch v mistrovství světa přišel na sklonku kariéry v roce 1989, kdy se mu podařilo zvítězit na Lombard RAC Rally za volantem Mitsubischi Galant. Za svými zády nechal i dva tovární jezdce Toyoty Carlose Sainze a Juhu Kankkunena.
Poslední čas na rychlostní zkoušce, který byl časoměřiči zaznamenán, byl jeho návrat v roce 2003, kdy startoval na Wales Rally GB. Po odchodu do „důchodu“ Arikkala založil vlastní rallyškolu, z které vzešli takové hvězdy jako Colin McRae či Richard Burns.
Redakce RallyZone vyjadřuje upřímnou soustrast rodině a všem pozůstalým.
Jediný triumf Arikkali v mistrovství světa
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?