Pentti Arikkala hvězda britského a světového soutěžního sportu 70 – 80 let zemřel po dlouhé nemoci ve věku 64 let.
Finský jezdec absolvoval za svou kariéru 37 soutěží mistrovství světa. Debutoval v roce 1973 na domácí rally 1000 jezer a na tratích rychlostních zkoušek se objevoval až do roku 1990. V roce 1979 svoji kariéru ověnčil titulem britského šampióna. Největší úspěch v mistrovství světa přišel na sklonku kariéry v roce 1989, kdy se mu podařilo zvítězit na Lombard RAC Rally za volantem Mitsubischi Galant. Za svými zády nechal i dva tovární jezdce Toyoty Carlose Sainze a Juhu Kankkunena.
Poslední čas na rychlostní zkoušce, který byl časoměřiči zaznamenán, byl jeho návrat v roce 2003, kdy startoval na Wales Rally GB. Po odchodu do „důchodu“ Arikkala založil vlastní rallyškolu, z které vzešli takové hvězdy jako Colin McRae či Richard Burns.
Redakce RallyZone vyjadřuje upřímnou soustrast rodině a všem pozůstalým.
Jediný triumf Arikkali v mistrovství světa
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.