Ioannis Papadimitriou s Allanem Harrymanem se stali vítězi dalšího podniku ERC v Řecku. Antonín Tlusťák druhý.
Po první etapě to vypadalo, že si Basso nenechá vítězství vzít. Na druhé rychlostní zkoušce druhého dne přišel defekt a ztráta téměř dvě minuty. Polák Solowow se ze soutěže poroučel o dvě Rz dále, když na deváté RZ řekla dost převodovka jeho Peugeotu. Třetí skončil po dobrém výkonu Corrado Fontana.
Soutěž komentuje Giandomenico Basso: "Jsme rádi i za druhé místo. V ERC to pro nás znamená důležitý výsledek a vedení o jedenáct bodů před Solowowem. Byla to ale úplně jiná rally než loni. Máme rádi šotolinu, ale letos bylo na trati velmi mnoho opravdu velkých kamenů a vůbec nebylo jednoduché dostat se do cíle,".
Svůj postřeh přidal i třetí Fontana: "Velmi důležité je to, že jsme v cíli. To že jsme skončili třetí je ještě větší úspěch. Jsme velmi spokojeni, je to důležitý výsledek pro ERC. Nyní se soutředíme na Antibes. Po odstoupen Solowowa je vše otevřené. Jsme sice několik bodů za Bassem, ale nic není ještě hotovo. Stejně si ale myslím, že si Basso titul pohlídá a nebude v našich možnostech ho porazit. Uděláme pro to ale všechno,".
Slovíčko přidal i přešťastný Papadimitriou: "Loni jsme zde vyhráli, ale bylo to úplně něco jiného. TO byl jen národní šampionát. Letos máme radost ještě větší. Je pravdou, že pokud Basso neměl defekt, tak bychom ho neporazili. Ještě k počasí, tohle co tu bylo nebylo řecko, v sobotu jsem si připadal jako ve Walesu, v neděli už jako v Řecku, bylo to lepší,".
Kategorii dvoukolek bodujících do ERC vyhrál Todor Slavov s Dobromirem Filipovem s Renaultem Clio R3. Jejich jízda byla start cíl a potvrdili, že na šotolině umí. Důležité ale je, že náš Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem skončili druhí a upevnili si tak vedení v 2WD ERC právě před Slavovem. Slavov k soutěži říká: "Je velmi krásné být v cíli této náročn rally. Musím velmi poděkovat týmu, mechanikům a autu. Všichni byli skvělí. Jsme docela unaveni, ale šťastní z výsledku. Byla to velmi dobrá zkušenost, a asi jedna z nejlepších soutěží co jsem jel,".
Do cíle dorazilo pouze sedmáct posádek. Další soutěží ERC je Rally Antibes Cote´d Azur 16.-18.10.2009
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.