Ioannis Papadimitriou s Allanem Harrymanem se stali vítězi dalšího podniku ERC v Řecku. Antonín Tlusťák druhý.
Po první etapě to vypadalo, že si Basso nenechá vítězství vzít. Na druhé rychlostní zkoušce druhého dne přišel defekt a ztráta téměř dvě minuty. Polák Solowow se ze soutěže poroučel o dvě Rz dále, když na deváté RZ řekla dost převodovka jeho Peugeotu. Třetí skončil po dobrém výkonu Corrado Fontana.
Soutěž komentuje Giandomenico Basso: "Jsme rádi i za druhé místo. V ERC to pro nás znamená důležitý výsledek a vedení o jedenáct bodů před Solowowem. Byla to ale úplně jiná rally než loni. Máme rádi šotolinu, ale letos bylo na trati velmi mnoho opravdu velkých kamenů a vůbec nebylo jednoduché dostat se do cíle,".
Svůj postřeh přidal i třetí Fontana: "Velmi důležité je to, že jsme v cíli. To že jsme skončili třetí je ještě větší úspěch. Jsme velmi spokojeni, je to důležitý výsledek pro ERC. Nyní se soutředíme na Antibes. Po odstoupen Solowowa je vše otevřené. Jsme sice několik bodů za Bassem, ale nic není ještě hotovo. Stejně si ale myslím, že si Basso titul pohlídá a nebude v našich možnostech ho porazit. Uděláme pro to ale všechno,".
Slovíčko přidal i přešťastný Papadimitriou: "Loni jsme zde vyhráli, ale bylo to úplně něco jiného. TO byl jen národní šampionát. Letos máme radost ještě větší. Je pravdou, že pokud Basso neměl defekt, tak bychom ho neporazili. Ještě k počasí, tohle co tu bylo nebylo řecko, v sobotu jsem si připadal jako ve Walesu, v neděli už jako v Řecku, bylo to lepší,".
Kategorii dvoukolek bodujících do ERC vyhrál Todor Slavov s Dobromirem Filipovem s Renaultem Clio R3. Jejich jízda byla start cíl a potvrdili, že na šotolině umí. Důležité ale je, že náš Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem skončili druhí a upevnili si tak vedení v 2WD ERC právě před Slavovem. Slavov k soutěži říká: "Je velmi krásné být v cíli této náročn rally. Musím velmi poděkovat týmu, mechanikům a autu. Všichni byli skvělí. Jsme docela unaveni, ale šťastní z výsledku. Byla to velmi dobrá zkušenost, a asi jedna z nejlepších soutěží co jsem jel,".
Do cíle dorazilo pouze sedmáct posádek. Další soutěží ERC je Rally Antibes Cote´d Azur 16.-18.10.2009
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?