Ioannis Papadimitriou s Allanem Harrymanem se stali vítězi dalšího podniku ERC v Řecku. Antonín Tlusťák druhý.
Po první etapě to vypadalo, že si Basso nenechá vítězství vzít. Na druhé rychlostní zkoušce druhého dne přišel defekt a ztráta téměř dvě minuty. Polák Solowow se ze soutěže poroučel o dvě Rz dále, když na deváté RZ řekla dost převodovka jeho Peugeotu. Třetí skončil po dobrém výkonu Corrado Fontana.
Soutěž komentuje Giandomenico Basso: "Jsme rádi i za druhé místo. V ERC to pro nás znamená důležitý výsledek a vedení o jedenáct bodů před Solowowem. Byla to ale úplně jiná rally než loni. Máme rádi šotolinu, ale letos bylo na trati velmi mnoho opravdu velkých kamenů a vůbec nebylo jednoduché dostat se do cíle,".
Svůj postřeh přidal i třetí Fontana: "Velmi důležité je to, že jsme v cíli. To že jsme skončili třetí je ještě větší úspěch. Jsme velmi spokojeni, je to důležitý výsledek pro ERC. Nyní se soutředíme na Antibes. Po odstoupen Solowowa je vše otevřené. Jsme sice několik bodů za Bassem, ale nic není ještě hotovo. Stejně si ale myslím, že si Basso titul pohlídá a nebude v našich možnostech ho porazit. Uděláme pro to ale všechno,".
Slovíčko přidal i přešťastný Papadimitriou: "Loni jsme zde vyhráli, ale bylo to úplně něco jiného. TO byl jen národní šampionát. Letos máme radost ještě větší. Je pravdou, že pokud Basso neměl defekt, tak bychom ho neporazili. Ještě k počasí, tohle co tu bylo nebylo řecko, v sobotu jsem si připadal jako ve Walesu, v neděli už jako v Řecku, bylo to lepší,".
Kategorii dvoukolek bodujících do ERC vyhrál Todor Slavov s Dobromirem Filipovem s Renaultem Clio R3. Jejich jízda byla start cíl a potvrdili, že na šotolině umí. Důležité ale je, že náš Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem skončili druhí a upevnili si tak vedení v 2WD ERC právě před Slavovem. Slavov k soutěži říká: "Je velmi krásné být v cíli této náročn rally. Musím velmi poděkovat týmu, mechanikům a autu. Všichni byli skvělí. Jsme docela unaveni, ale šťastní z výsledku. Byla to velmi dobrá zkušenost, a asi jedna z nejlepších soutěží co jsem jel,".
Do cíle dorazilo pouze sedmáct posádek. Další soutěží ERC je Rally Antibes Cote´d Azur 16.-18.10.2009
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.