ELPA Rally (ERC): Po první etapě vede Basso

rally de curitiba
rally de curitiba, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 26. září 2009 15:03
Sdílej:

Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství Evropy je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.

Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.

Do šesti dnešních rychlostních zkoušek odstartovalo 37 posádek. Dva kohouti v boji o titul - Polák Solowow a Ital Basso. Z našich se účastní Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Citroenem C2 S1600. Druhým zástupcem naší země byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem, netypicky startujíc í s MG ZR 160.

Soutěžící mají za sebou první etapu. Jely se tři testy dvakrát. V první sekci se nejlépe dařilo Solowowi, ldyž vyhrál dva, ze tří zkoušek. Velmi dobře jel Papadimitriou s devítkovým Mitsubishi deváté evoluce, byl druhý a třetí místo patřilo Bassovi, ale se ztrátou pouze osm vteřin na Solowowa. Fontana s devítkovým Mitsubishi byl až sedmý, se ztrátou téměř pěti minut. Ve dvoukolkách vedl po třech testech Slavov s Cliem R3, když  na Tlusťáka najel téměř pět minut. Jan  Černý odstoupil na RZ 1, když se u jeho auta rozpadlo řízení.

Po poledním servisu posádky odstartovaly vstříc druhému kolu zkoušek. Hned na Rz 4 ztratil solowow dvacet tři vteřin. Naopak Basso ztratil na páté RZ 48 vteřin. Na šesté měl polský jezdec problémy s převodovkou. Ve vedení po první etapě je tedy Basso. Druhý je Papadimitriu se ztrátou téměř minutu. Třetí je solowon další minutu zpět. Dvoukolky vede Slavov, Tlusťák ztrácí jedenáct minut. Prostě se zřejmě rozhodl soutěž bez problémů dokončit a zajistit si mistrovský titul.

Dnešní rychlostní zkoušky měly 128 ostrých kilometrů a rychlostní průměr okolo šedesáti kilometrů za hodinu. Do cíle první etapy dojelo pouze 20 posádek.

Zítra na posádky čeká ještě šest RZ, s podobnou délkou. Nedelší RZ má 22km. Podkladem je někde suchá a někde mokrá šotolina.

Výsledky po RZ 6 I.Etapa

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Basso Giandomenico - Dotta Mittia    Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:55:25,9  ---      2.   Papadimitriou Ioannis / Harryman Allan  Mitsubishi Lancer EVO IX +55.5     3.   Solowow Michal / Baran Maciej  Peugeot 207 S2000   +1:53.5     4.   Nioras Grigoris / Kakalis Konstantinos  Subaru Impreza Sti +7:13.2     5.   Fontana Corrado / Cassina Carlo   Mitsubishi Lancer EVO IX  +7:27.9     6.   Panagiotopoulos Emmanouel / Ahtidas Manos  Mitsubishi Lancer EVO IX +7:53.1     7.   Slavov Todor / Filipov Dobromir  Renault Clio R3 1.  2WD ERC +13:17.7     8.   Gazetas Haralambos / Faskiotis George    Opel Corsa S1600 +16:27.4     9.   Konstantakos Panos / Siderakis Theodoros  Mitsubishi Lancer EVO VIII +16:55.1    14.   Tlusťák Antonín / Škaloud Jan  Citroën C2 S1600 2. 2WD ERC +24:20.5

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.