Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství Evropy je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Do šesti dnešních rychlostních zkoušek odstartovalo 37 posádek. Dva kohouti v boji o titul - Polák Solowow a Ital Basso. Z našich se účastní Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Citroenem C2 S1600. Druhým zástupcem naší země byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem, netypicky startujíc í s MG ZR 160.
Soutěžící mají za sebou první etapu. Jely se tři testy dvakrát. V první sekci se nejlépe dařilo Solowowi, ldyž vyhrál dva, ze tří zkoušek. Velmi dobře jel Papadimitriou s devítkovým Mitsubishi deváté evoluce, byl druhý a třetí místo patřilo Bassovi, ale se ztrátou pouze osm vteřin na Solowowa. Fontana s devítkovým Mitsubishi byl až sedmý, se ztrátou téměř pěti minut. Ve dvoukolkách vedl po třech testech Slavov s Cliem R3, když na Tlusťáka najel téměř pět minut. Jan Černý odstoupil na RZ 1, když se u jeho auta rozpadlo řízení.
Po poledním servisu posádky odstartovaly vstříc druhému kolu zkoušek. Hned na Rz 4 ztratil solowow dvacet tři vteřin. Naopak Basso ztratil na páté RZ 48 vteřin. Na šesté měl polský jezdec problémy s převodovkou. Ve vedení po první etapě je tedy Basso. Druhý je Papadimitriu se ztrátou téměř minutu. Třetí je solowon další minutu zpět. Dvoukolky vede Slavov, Tlusťák ztrácí jedenáct minut. Prostě se zřejmě rozhodl soutěž bez problémů dokončit a zajistit si mistrovský titul.
Dnešní rychlostní zkoušky měly 128 ostrých kilometrů a rychlostní průměr okolo šedesáti kilometrů za hodinu. Do cíle první etapy dojelo pouze 20 posádek.
Zítra na posádky čeká ještě šest RZ, s podobnou délkou. Nedelší RZ má 22km. Podkladem je někde suchá a někde mokrá šotolina.
Výsledky po RZ 6 I.Etapa
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso Giandomenico - Dotta Mittia Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:55:25,9 --- 2. Papadimitriou Ioannis / Harryman Allan Mitsubishi Lancer EVO IX +55.5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +1:53.5 4. Nioras Grigoris / Kakalis Konstantinos Subaru Impreza Sti +7:13.2 5. Fontana Corrado / Cassina Carlo Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27.9 6. Panagiotopoulos Emmanouel / Ahtidas Manos Mitsubishi Lancer EVO IX +7:53.1 7. Slavov Todor / Filipov Dobromir Renault Clio R3 1. 2WD ERC +13:17.7 8. Gazetas Haralambos / Faskiotis George Opel Corsa S1600 +16:27.4 9. Konstantakos Panos / Siderakis Theodoros Mitsubishi Lancer EVO VIII +16:55.1 14. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 2. 2WD ERC +24:20.5
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?