Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství Evropy je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Do šesti dnešních rychlostních zkoušek odstartovalo 37 posádek. Dva kohouti v boji o titul - Polák Solowow a Ital Basso. Z našich se účastní Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Citroenem C2 S1600. Druhým zástupcem naší země byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem, netypicky startujíc í s MG ZR 160.
Soutěžící mají za sebou první etapu. Jely se tři testy dvakrát. V první sekci se nejlépe dařilo Solowowi, ldyž vyhrál dva, ze tří zkoušek. Velmi dobře jel Papadimitriou s devítkovým Mitsubishi deváté evoluce, byl druhý a třetí místo patřilo Bassovi, ale se ztrátou pouze osm vteřin na Solowowa. Fontana s devítkovým Mitsubishi byl až sedmý, se ztrátou téměř pěti minut. Ve dvoukolkách vedl po třech testech Slavov s Cliem R3, když na Tlusťáka najel téměř pět minut. Jan Černý odstoupil na RZ 1, když se u jeho auta rozpadlo řízení.
Po poledním servisu posádky odstartovaly vstříc druhému kolu zkoušek. Hned na Rz 4 ztratil solowow dvacet tři vteřin. Naopak Basso ztratil na páté RZ 48 vteřin. Na šesté měl polský jezdec problémy s převodovkou. Ve vedení po první etapě je tedy Basso. Druhý je Papadimitriu se ztrátou téměř minutu. Třetí je solowon další minutu zpět. Dvoukolky vede Slavov, Tlusťák ztrácí jedenáct minut. Prostě se zřejmě rozhodl soutěž bez problémů dokončit a zajistit si mistrovský titul.
Dnešní rychlostní zkoušky měly 128 ostrých kilometrů a rychlostní průměr okolo šedesáti kilometrů za hodinu. Do cíle první etapy dojelo pouze 20 posádek.
Zítra na posádky čeká ještě šest RZ, s podobnou délkou. Nedelší RZ má 22km. Podkladem je někde suchá a někde mokrá šotolina.
Výsledky po RZ 6 I.Etapa
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso Giandomenico - Dotta Mittia Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:55:25,9 --- 2. Papadimitriou Ioannis / Harryman Allan Mitsubishi Lancer EVO IX +55.5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +1:53.5 4. Nioras Grigoris / Kakalis Konstantinos Subaru Impreza Sti +7:13.2 5. Fontana Corrado / Cassina Carlo Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27.9 6. Panagiotopoulos Emmanouel / Ahtidas Manos Mitsubishi Lancer EVO IX +7:53.1 7. Slavov Todor / Filipov Dobromir Renault Clio R3 1. 2WD ERC +13:17.7 8. Gazetas Haralambos / Faskiotis George Opel Corsa S1600 +16:27.4 9. Konstantakos Panos / Siderakis Theodoros Mitsubishi Lancer EVO VIII +16:55.1 14. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 2. 2WD ERC +24:20.5
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.