Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství Evropy je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Do šesti dnešních rychlostních zkoušek odstartovalo 37 posádek. Dva kohouti v boji o titul - Polák Solowow a Ital Basso. Z našich se účastní Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Citroenem C2 S1600. Druhým zástupcem naší země byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem, netypicky startujíc í s MG ZR 160.
Soutěžící mají za sebou první etapu. Jely se tři testy dvakrát. V první sekci se nejlépe dařilo Solowowi, ldyž vyhrál dva, ze tří zkoušek. Velmi dobře jel Papadimitriou s devítkovým Mitsubishi deváté evoluce, byl druhý a třetí místo patřilo Bassovi, ale se ztrátou pouze osm vteřin na Solowowa. Fontana s devítkovým Mitsubishi byl až sedmý, se ztrátou téměř pěti minut. Ve dvoukolkách vedl po třech testech Slavov s Cliem R3, když na Tlusťáka najel téměř pět minut. Jan Černý odstoupil na RZ 1, když se u jeho auta rozpadlo řízení.
Po poledním servisu posádky odstartovaly vstříc druhému kolu zkoušek. Hned na Rz 4 ztratil solowow dvacet tři vteřin. Naopak Basso ztratil na páté RZ 48 vteřin. Na šesté měl polský jezdec problémy s převodovkou. Ve vedení po první etapě je tedy Basso. Druhý je Papadimitriu se ztrátou téměř minutu. Třetí je solowon další minutu zpět. Dvoukolky vede Slavov, Tlusťák ztrácí jedenáct minut. Prostě se zřejmě rozhodl soutěž bez problémů dokončit a zajistit si mistrovský titul.
Dnešní rychlostní zkoušky měly 128 ostrých kilometrů a rychlostní průměr okolo šedesáti kilometrů za hodinu. Do cíle první etapy dojelo pouze 20 posádek.
Zítra na posádky čeká ještě šest RZ, s podobnou délkou. Nedelší RZ má 22km. Podkladem je někde suchá a někde mokrá šotolina.
Výsledky po RZ 6 I.Etapa
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso Giandomenico - Dotta Mittia Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:55:25,9 --- 2. Papadimitriou Ioannis / Harryman Allan Mitsubishi Lancer EVO IX +55.5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +1:53.5 4. Nioras Grigoris / Kakalis Konstantinos Subaru Impreza Sti +7:13.2 5. Fontana Corrado / Cassina Carlo Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27.9 6. Panagiotopoulos Emmanouel / Ahtidas Manos Mitsubishi Lancer EVO IX +7:53.1 7. Slavov Todor / Filipov Dobromir Renault Clio R3 1. 2WD ERC +13:17.7 8. Gazetas Haralambos / Faskiotis George Opel Corsa S1600 +16:27.4 9. Konstantakos Panos / Siderakis Theodoros Mitsubishi Lancer EVO VIII +16:55.1 14. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 2. 2WD ERC +24:20.5
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.