Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství Evropy je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Dalším podnikem započítávaným do seriálu mistrovství je řecká ELPA. Náročná šotolinová soutěž, jejíž účastníci mají za sebou první etapu.
Do šesti dnešních rychlostních zkoušek odstartovalo 37 posádek. Dva kohouti v boji o titul - Polák Solowow a Ital Basso. Z našich se účastní Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Citroenem C2 S1600. Druhým zástupcem naší země byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem, netypicky startujíc í s MG ZR 160.
Soutěžící mají za sebou první etapu. Jely se tři testy dvakrát. V první sekci se nejlépe dařilo Solowowi, ldyž vyhrál dva, ze tří zkoušek. Velmi dobře jel Papadimitriou s devítkovým Mitsubishi deváté evoluce, byl druhý a třetí místo patřilo Bassovi, ale se ztrátou pouze osm vteřin na Solowowa. Fontana s devítkovým Mitsubishi byl až sedmý, se ztrátou téměř pěti minut. Ve dvoukolkách vedl po třech testech Slavov s Cliem R3, když na Tlusťáka najel téměř pět minut. Jan Černý odstoupil na RZ 1, když se u jeho auta rozpadlo řízení.
Po poledním servisu posádky odstartovaly vstříc druhému kolu zkoušek. Hned na Rz 4 ztratil solowow dvacet tři vteřin. Naopak Basso ztratil na páté RZ 48 vteřin. Na šesté měl polský jezdec problémy s převodovkou. Ve vedení po první etapě je tedy Basso. Druhý je Papadimitriu se ztrátou téměř minutu. Třetí je solowon další minutu zpět. Dvoukolky vede Slavov, Tlusťák ztrácí jedenáct minut. Prostě se zřejmě rozhodl soutěž bez problémů dokončit a zajistit si mistrovský titul.
Dnešní rychlostní zkoušky měly 128 ostrých kilometrů a rychlostní průměr okolo šedesáti kilometrů za hodinu. Do cíle první etapy dojelo pouze 20 posádek.
Zítra na posádky čeká ještě šest RZ, s podobnou délkou. Nedelší RZ má 22km. Podkladem je někde suchá a někde mokrá šotolina.
Výsledky po RZ 6 I.Etapa
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso Giandomenico - Dotta Mittia Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:55:25,9 --- 2. Papadimitriou Ioannis / Harryman Allan Mitsubishi Lancer EVO IX +55.5 3. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +1:53.5 4. Nioras Grigoris / Kakalis Konstantinos Subaru Impreza Sti +7:13.2 5. Fontana Corrado / Cassina Carlo Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27.9 6. Panagiotopoulos Emmanouel / Ahtidas Manos Mitsubishi Lancer EVO IX +7:53.1 7. Slavov Todor / Filipov Dobromir Renault Clio R3 1. 2WD ERC +13:17.7 8. Gazetas Haralambos / Faskiotis George Opel Corsa S1600 +16:27.4 9. Konstantakos Panos / Siderakis Theodoros Mitsubishi Lancer EVO VIII +16:55.1 14. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 2. 2WD ERC +24:20.5
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.