Cílem aktuálně vedoucího muže průběžného pořadí je být na nadcházející Rally de Espana druhý. Takový výsledek by mu zajistil upevnění průběžného vedení před Sébastienem Loebem.
Mikko Hirvonen původně dojel druhý i na minulé rally v Austrálii, ale po dodatečné penalizaci Loeba kvůli technické nezpůsobilosti francouzovi C4ky soutěž vyhrál. To pro Fina v praxi znamená, že místo toho, aby jel do Katalánska s pouhým bodem náskoku, jede do Španělska s náskokem pěti bodů.
Mikko byl vloni ve Španělsku třetí, když si dvojité vítězství po dominantním výkonu připsali právě Loeb a Sordo. Byl to již jejich třetí double na asfaltu. I Mikko Hirvonen sám připouští, že porazit čtyřnásobného vítěze španělské rally, Sébastiena Loeba, nebude jeho prioritou. Prosadit se mezi ostatními C4kami by však nemuselo být nereálné.
"Myslím, že pokud by nebyly žádné problémy, tak bychom mohli jet do Británie se solidním náskokem. Seb byl ve Španělsku vždy rychlý a bude tomu tak asi i letos. Myslím, že je zbytečné s ním bojovat, zkusím dojet druhý. Osm bodů by mi hodně pomohlo. Ale i ostaní jezdci s C4kami jako Sordo, Ogier a Petter Solberg budou silní. Bude to asi hodně silný boj, ale doufám, že se nám podaří získat druhé místo," říká Mikko.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.