Doba, kdy italské San Remo bývalo nedílnou součástí World Rally Championship je nenávratně pryč. Nic to však nemění na tom, že tamní rychlostní zkoušky patří k těm nejobtížnějším, o čemž se budou moci přesvědčit posádky bojující v Intercontinental Rally Challenge.
V letošním ročníku si pořadatelé na soutěžící připravili soutěž, o celkové délce 506 kilometrů z čehož 202 kilometrů budou tvořit měřené úseky. Start soutěž proběhne v pátek 25. září v 18:00 hodin a na posádky čekají „jen“ čtyři vložky. První tři vložky, které svou délkou ani nepřekročí délku čtvrté, jakoby si pořadatel připravil pro posádky na rozjezd. A právě čtvrtá 44 km dlouhá noční vložka bude určitě vrcholem nejen první etapy, ale i celé soutěže a určitě bude mezi jezdci vzbuzovat respekt.Druhá etapa, která odstartuje v dopoledních hodinách a potrvá do pozdního odpoledne, nebude o nic jednodušší. Na posádky čeká pět měřených úseků a mimo jednoho se svoji délkou přibližují k třiceti kilometrům. Letošní ročník se tedy zapíše do historie dalším zápisem a to tím, že soutěžící budou bojovat ve dvou dnech na pouhých devíti měřených úsecích.Časový harmonogramPátek 25.září RZ 1 PICCHE 12,92 km 18:59 RZ 2 FIORI 17,50 km 19:21 RZ 3 QUADRI 10,62 km 19:48 RZ 4 CUORI 44,00 km 22:43 Sobota 26.září RZ 5 TRIS 1 27,82 km 09:28 RZ 6 FULL 1 28,94 km 10:46 RZ 7 POKER 3,23 km 11:50 RZ 8 TRIS 2 27,82 km 14:32 RZ 9 FULL 2 28,94 km 15:50
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?