Vítězství Mikko Hirvonena na Repco Rally Australia bylo 73. vítězstvím Fordu v MS. Rekord Lancie v počtu vítězství jedné značky v MS, který má hodnotu 74 vítězství, je tedy v ohrožení.
Kdyby se podařilo buďto Mikku Hirvonenovi nebo Jarimu-Mattimu Latvalovi zvítězit na rally ve Španělsku, dostal by se modrý ovál na stejný počet vítězství jako italský výrobce. Tento rekord již platí 16 let!
Lancia dosáhla svých 74 vítězství mezi lety 1974 a 1992, prvního a posledního vítězství přitom značka dosáhla na své domácí rally Sanremo. První vítězství Fordu přišlo v roce 1973, ale nejúspěšnější období se datuje mezi lety 2006 až 2009, kdy Ford dosáhl na 25 vítězství.
Součet vítězství Lancie zahrnuje i sporné vítězství Markku Alena ze Sanrema 1986, kdy pořadatelé sporně vyloučili Peugeoty. Francouzské vozy měly podle pořadatelů zakázané aerodynamické prvky. FIA posléze oznámila, že vyloučení nebylo regulérní a anulovala výsledky závodu.
Zatímco rekord v počtu vítězství bude, jak se zdá, brzy překonán, Lancii zůstává další primát. Tím je největší počet získaných titulů, Italové jich mají 10. Nejbližším pronásledovatelem je v této statistice Peugeot s pěti tituly.
5 nejúspěšnějších značek v počtu vítězství (po Repco Rally Australia 2009):1. Lancia: 742. Ford: 733. Citroen: 584. Peugeot: 485. Subaru: 47
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.