Vítězství Mikko Hirvonena na Repco Rally Australia bylo 73. vítězstvím Fordu v MS. Rekord Lancie v počtu vítězství jedné značky v MS, který má hodnotu 74 vítězství, je tedy v ohrožení.
Kdyby se podařilo buďto Mikku Hirvonenovi nebo Jarimu-Mattimu Latvalovi zvítězit na rally ve Španělsku, dostal by se modrý ovál na stejný počet vítězství jako italský výrobce. Tento rekord již platí 16 let!
Lancia dosáhla svých 74 vítězství mezi lety 1974 a 1992, prvního a posledního vítězství přitom značka dosáhla na své domácí rally Sanremo. První vítězství Fordu přišlo v roce 1973, ale nejúspěšnější období se datuje mezi lety 2006 až 2009, kdy Ford dosáhl na 25 vítězství.
Součet vítězství Lancie zahrnuje i sporné vítězství Markku Alena ze Sanrema 1986, kdy pořadatelé sporně vyloučili Peugeoty. Francouzské vozy měly podle pořadatelů zakázané aerodynamické prvky. FIA posléze oznámila, že vyloučení nebylo regulérní a anulovala výsledky závodu.
Zatímco rekord v počtu vítězství bude, jak se zdá, brzy překonán, Lancii zůstává další primát. Tím je největší počet získaných titulů, Italové jich mají 10. Nejbližším pronásledovatelem je v této statistice Peugeot s pěti tituly.
5 nejúspěšnějších značek v počtu vítězství (po Repco Rally Australia 2009):1. Lancia: 742. Ford: 733. Citroen: 584. Peugeot: 485. Subaru: 47
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?