Fin Toni Gardemeister bude opět soutěži. Už v na konci tohoto měsíce se posadí za volant závodního Hankook Opelu Corsa OPC Super 2000. Stane se tak na další rally šampionátu IRC Principe de Asturias ve Španělsku.
Gardemeister a jeho spolujezdec Tomi Tuominen věří, že vývojové práce, kterou jsou na voze prováděny v Británii, a starty v Belgii a České republice jim poskytnou konkurenceschopný vůz. Jejich prioritním cílem v soutěži však zůstává vývoj nového speciálu.
„Opravdu se těším na spolupráci s MSD a Hankookem a podílení se na vývoji vozu a pneumatik. Tyto vozy budou již brzy nejvyšší třídou v rally, takže je skvělé, že se mohu podílet na vývoji jednoho z nich,“ říká Toni. Soutěži sice bude pro Gardemeistera nová, ale Fin má bohaté zkušenosti se španělskými tratěmi z MS. Na start, který proběhne v Oviedu 10. září se tak již těší.
Toni vloni jezdil s továrním Suzuki
„Je to nová a zajímává situace jak pro nás, tak pro MSD i Hankook. Je skvělé být součástí vývoje nového vozu,“ dodává Fin. Šéf Hankooku pro motorsport, Mike Patterson, je nadšen tím, že se jeho týmu podařilo pro Španělsko získat takovou jezdeckou osobnost: „Andreas Mikkelsen odvedl na Barum Rally skvělou práci, ale v současné době má povinnosti doma v Norsku. Jsme proto potěšeni, že nás bude ve Španělsku reprezentovat zkušená dvojice Toni a Tomi. Jejich zkušenosti budou neocenitelné při vývoji vozu, který se připravuje na kompletní sezonu v IRC v příštím roce.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?