Fin Toni Gardemeister bude opět soutěži. Už v na konci tohoto měsíce se posadí za volant závodního Hankook Opelu Corsa OPC Super 2000. Stane se tak na další rally šampionátu IRC Principe de Asturias ve Španělsku.
Gardemeister a jeho spolujezdec Tomi Tuominen věří, že vývojové práce, kterou jsou na voze prováděny v Británii, a starty v Belgii a České republice jim poskytnou konkurenceschopný vůz. Jejich prioritním cílem v soutěži však zůstává vývoj nového speciálu.
„Opravdu se těším na spolupráci s MSD a Hankookem a podílení se na vývoji vozu a pneumatik. Tyto vozy budou již brzy nejvyšší třídou v rally, takže je skvělé, že se mohu podílet na vývoji jednoho z nich,“ říká Toni. Soutěži sice bude pro Gardemeistera nová, ale Fin má bohaté zkušenosti se španělskými tratěmi z MS. Na start, který proběhne v Oviedu 10. září se tak již těší.
Toni vloni jezdil s továrním Suzuki
„Je to nová a zajímává situace jak pro nás, tak pro MSD i Hankook. Je skvělé být součástí vývoje nového vozu,“ dodává Fin. Šéf Hankooku pro motorsport, Mike Patterson, je nadšen tím, že se jeho týmu podařilo pro Španělsko získat takovou jezdeckou osobnost: „Andreas Mikkelsen odvedl na Barum Rally skvělou práci, ale v současné době má povinnosti doma v Norsku. Jsme proto potěšeni, že nás bude ve Španělsku reprezentovat zkušená dvojice Toni a Tomi. Jejich zkušenosti budou neocenitelné při vývoji vozu, který se připravuje na kompletní sezonu v IRC v příštím roce.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?