Po třech vítězstvích Hirvonena, které následovaly po sobě, se karta obrátila. Sébastien Loeb teď bude muset dohánět, nejbližší možnost bude mít v Austrálii.
Australská rally se bude prezentovat v novém kabátu. Sébastien Loeb tyto tratě nemá příliš v lásce, a tak je rád za to, že jsou úplně nové, a tak oproti němu nebudou mít konkurenti výhodu. Další neúspěch si již nemůže dovolit, v kalendáři na sezonu 2009 zbývají již jen tři závody a úřadující mistr světa ztrácí na Mikku Hirvonena tři body. „Naším cílem je vítězství, nebo minimálně dokončit před Mikkem Hirvonenem. Pokud se mi podaří vyhrát zbývající tři podniky této sezony, tak jsem mistrem světa. Pokud však Mikko skončí třeba jednou přede mnou, tak už to bude extrémně těžké,“ říká Seb.
Do karet by Loebovi mohli hrát především chybějící zkušenosti finského rivala s australskými tratěmi. „Myslíme si, že cesty rychlostních zkoušek budou o nadcházejícím víkendu hodně úzké. Mikko je na rychlých šotolinových zkouškách dobrý, zvláště pak na zkouškách, které jsou pro ostatní jezdce neznámými. Prohlídka trati před startem bude hodně důležitá, ne jen kvůli získání co nejlepších poznámek, ale také kvůli najití ideálního set-upu,“ říká Francouz. „Po čtyřtýdenní pauze jsem opět připravený, nemám strach, že bych ztratil rytmus. Je to samozřejmě trošku těžší jet rychle, když jste předtím měsíc nejel,“ zakončil Loeb.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?