Mikko Hirvonen konečně dokázal to, o čem snil již jako malý kluk. Poprvé v životě vyhrál Rally Finland.
Hirvonen, který v pátek oslavil svoje 29. narozeniny, dokázal to, o čem snil již dlouho. Na druhé RZ se ujal vedení a dokonce soutěže ho již nikomu nepřepustil, i když ho celou dobu stíhal jeho hlavní rival v boji o titul, Sebastien Loeb.
„Už jako malý kluk jsem finskou rally s nadšením sledoval. Teď jsem zde vyhrál a zapsal se tak na seznam vítězů této soutěže. Tento úspěch je pro mě senzací, pro kterou nemohu najít slov,“ říká Mikko. Fin kolem svého rodného města, Jyväskylä, svedl souboj s největším rivalem v boji o titul, Sebastienem Loebem. Až do 15. RZ byl jeho náskok kolem pouhých 10ti sekund. Na této RZ však zabral a Francouzovi ujel o více než 10s a bylo rozhodnuto. „Duel se Sebastienem Loebem byl velkolepý, ale měl jsem vše pod kontrolou. Po jeho problému jsem mohl jet již trošku volněji,“ říká Mikko Hirvonen. Také týmový šéf, Malcolm Wilson, ví, co toto vítězství znamená. „Vždycky jsem věděl, že Mikko jednoho dne tuto rally vyhraje, je to důležitý bod v jeho kariéře. Bylo pozitivní vidět, jak navyšuje náskok v čele. Boj o titul zůstane až do finále v Anglii napínavý.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.